Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:04:54 GMT

ترقی: نقش اصلی در جهش تولید متعلق به بخش خصوصی است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۹۷۶

ترقی: نقش اصلی در جهش تولید متعلق به بخش خصوصی است

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بخش خصوصی صاحب نقدینگی بسیار فراوانی است که اکنون در کشور وجود دارد، اگر این نقدینگی به سمت تولید و جهش تولید سوق داده شود، قطعا می‌توانیم به دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه شعار سال برسیم، بنابراین نقش اصلی در جهش تولید در کشور متعلق به بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری مطرح کردند، جهش تولید یکی از ابزارهای قدرت اقتصادی در کشور ماست که می‌تواند منشا رفع مشکلات اقتصادی فعلی یعنی بیکاری، تورم، رکود و عدم رونق کسب و کار در کشور باشد.

وی بیان کرد: وقتی که تولید نقش اصلی را در رونق اقتصادی، قدرت اقتصادی، بالا رفتن میزان درآمد مردم و رفع بیکاری و تورم در کشور دارد، طبیعتا باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. در زمینه شعار سال گذشته که رونق تولید بود، کارهای قابل توجهی از بُعد زیرساخت‌ها، برنامه‌ریزی و جهت‌دهی نقدینگی مردم انجام شد.

ترقی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، این مقدار کار 10 درصد نیازی بود که بتوانیم رونق لازم را در تولید کشورمان ایجاد کنیم، بنابراین باید برای 90 درصد باقیمانده یک جهش جدی در سال 99 صورت بگیرد و این کار مستلزم آن است که مشوق‌های لازم توسط دولت برای بخش تولید درنظر گرفته شده، نظام بانکی اصلاح شود، جهت‌گیری نقدینگی کشور سامان پیدا کند و موانع تولید در سیستم اجرایی، قانون‌گذاری و برنامه‌ریزی کشور برطرف شود تا ما بتوانیم زمینه تحقق این شعار را در سال 99 فراهم کنیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه تحقق شعار جهش تولید الزاماتی دارد، عنوان کرد: در درجه اول این الزامات اصلاح نظام پولی، مقابله جدی با قاچاق کالا و مبارزه با فساد در نظام تولید کشور است، بنابراین تا زمانی که نتوانیم با قاچاق کالا از خارج از کشور مقابله جدی کنیم، جامعه به سمت مصرف تولید داخل سوق پیدا نکند، موانع صادرات و مصرف کالای داخلی برطرف نشده و فرهنگ تشویق به مصرف کالای داخلی، همچنین تضمین‌های لازم برای صادرات کالا به خارج از کشور به ویژه همسایگان فراهم نشود و زنجیره تولید تا مصرف در کشور سامان لازم پیدا نکند، تحقق این جهش امکان‌پذیر نخواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: باید در این زمینه هم دولت برنامه‌ریزی داشته باشد، هم مجلس قوانین لازم را تدوین کند و هم دستگاه قضایی به کمک مبارزه با فساد و قاچاق بیاید. مجموعه این عوامل باید دست به دست هم دهند و با حضور و حرکت بخش خصوصی در جهت سوق دادن نقدینگی‌های خود به سمت تولید و استفاده از مشوق‌هایی که دولت می‌تواند برای تولید قائل شود، این شعار را در سال 99 محقق کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه بخش خصوصی صاحب نقدینگی بسیار فراوانی است که اکنون در کشور وجود دارد، تصریح کرد: اگر این نقدینگی به سمت تولید و جهش تولید سوق داده شده و از طرف دیگر موانع امنیت این سرمایه‌گذاری توسط دولت و دستگاه قضایی و همچنین مشکلاتی که موجب شده بخش تولید در حال حاضر با ظرفیت 30 تا 40 درصد کار کند و بقیه بلااستفاده، برطرف شود، دستاوردهای خوبی ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین اگر زمینه تشویق صادرات در کشور خصوصا کالاهایی که بیش از نیاز داخلی کشور است به وسیله دولت، وزارت امور خارجه و دیپلماسی اقتصادی تدارک دیده شده و فراهم شود، قطعا می‌توانیم به دستاوردهای بسیار خوبی در این زمینه برسیم، بنابراین نقش بخش خصوصی، نقش بسیار مهمی دارد و تا جایی که به نظام اقتصادی کشور برمی‌گردد، نقش اصلی در جهش تولید در کشور متعلق به بخش خصوصی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سال جهش تولید جهش تولید بخش خصوصی نقش اصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان هامان هاشمی گفت : سال ۱۴۰۳ با شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» آغاز شد، اما وجه تمایز این شعار با سال‌ های پیشین تاکید بر مشارکت مردمی در تولید و پیشبرد امور اقتصادی کشور است.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با بیان اینکه شعار سال ۱۴۰۳ همانند یک دهه گذشته حول محور اقتصادی نامگذاری شده است، اظهار داشت: پیام نامگذاری سال جهش تولید با مشارکت مردمی در سنوات گذشته در قانون اساسی بر مبنای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره واگذاری کارها به بخش خصوصی رضایت کافی مقام معظم رهبری را جلب نکرده است که امسال قرار است این مهم با مشارکت مردمی محقق شود.

وی اضافه‌کرد: طبق قانون یکی از موضوعات مهم کوچک کردن دولت و کاهش هزینه های جاری دولت است که در نهایت باعث سرعت و چابکی بیشتر آن شود و بتواند به عنوان بالاترین رکن اجرایی کشور به عنوان کارهای نظارتی و ریل گذاری و تمرکز بر کارهای صحیح داشته باشد.

وی براین باور است که یکی از علل نامگذاری سال ۱۴۰۳ با شعار جهش تولید با مشارکت مردمی تلنگر مجددی به همه مدیران دولتی برای واگذاری موضوعات هم در حوزه تصمیم سازی در جایگاه مشورتی و هم در حوزه اجرایی با واگذاری اموری که قابلیت اجرا با بخش خصوصی دیده شده است، را دارد.

هاشمی تصریح کرد: با فرض اینکه برخی موضوعات امنیتی را کنار بگذارید، در سایر مباحث که ریشه اقتصادی دارند بخش خصوصی همیشه نقش آفرینی داشته و دارد و باعث شده که دولت علاوه بر کاهش هزینه ها به وظیفه اصلی خود یعنی نظارت بر اجرای امور توجه بیشتری داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران گفت: بنابراین با توجه به شرایط فعلی کشور، در سالهای گذشته شاهد این بودیم که بخش تاکیدی شعارهای سال مبنی بر موضوعات اقتصادی بوده که امسال جهش تولید علاوه بر کارآفرینی بیشتر، نقش آفرینی بیشتر کالاهای ایرانی در بازار داخلی و خارجی را در پی خواهد داشت حال این موضوع با پیوند مشارکت مردمی اتفاق میمون و مبارکی است که می تواند اتفاقات ارزنده ای را منجر شود.

وی اظهارداشت: این مهم بازمی گردد به اینکه مدیران ما چقدر سعی در اجرای صحیح تصمیم گیری ها داشته باشند که امیدواریم با تصمیم هایی که در بدنه دولت و لایه های پایین تر اجرا صورت می گیرد شاهد آن باشیم که بتوانیم اتفاقات بهتری را برای توسعه اقتصادی کشور رقم بزنیم.

هاشمی افزود: حال کمیسیون کشاورزی اتاق ایران آمادگی دارد، در کنار وزارت جهاد کشاورزی برای رفع موانع تولید، افزایش بودجه و رشد تولیدات کشاورزی داخلی واند نقش مشورتی خود را درکنار دولت داشته باشد.

دیگر خبرها

  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ارتباط با دنیا در صورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی را هم جویا شوید!
  • ارتباط با دنیا درصورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی هم جویا شوید!
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است