Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:31:45 GMT

علوم پزشکی زنجان از بیمه‌ها ۱۲۹ میلیارد تومان طلب دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۸۳۴۶

علوم پزشکی زنجان از بیمه‌ها ۱۲۹ میلیارد تومان طلب دارد

دکتر پرویز قزلباش روز شنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا کمبود اعتبارات مالی و نیروی انسانی را از جمله مشکلات این واحد دانشگاهی اعلام کرد و افزود: علاوه بر آن بخشی از مطالبات بیمه سلامت مربوط به سال ۹۷ بوده و از آذر سال ۹۸ نیز پرداختی نداشته که این مساله مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: تاکنون سهم دانشگاه علوم پزشکی استان از بودجه مصوب دولت مشخص نشده و این در حالی است که در شرایط کنونی، ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت شده که این مبالغ برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی، تامین تجهیزات و حقوق کادر درمان هزینه می‌شود، هرچند بروز این مشکلات، دلیلی بر ارائه نکردن خدمت به مردم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: هم اکنون با توجه بیماری کرونا مشکل خاصی در زمینه نیروی انسانی وجود ندارد و این قشر تلاشگر بدون وقفه و تعطیلی مشغول خدمات رسانی به گروه‌های هدف هستند.

وی اظهار داشت: این طبیعی است که نیروهایی که مداوم کار می‌کنند در معرض خستگی و آلودگی به ویروس کرونا قرار گرفته و در نهایت درصد زیادی از نیروها با خستگی مواجه شوند که در این خصوص کمبود نیروی انسانی دور از انتظار نیست.  

قزلباش افزود: در زمان حاضر پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در همه بیمارستان‌ها جزء سیاست‌های دانشگاه بوده و این گروه از بیماران در همه بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان بهمن، امام حسین (ع) و امدادی ابهر بستری هستند که با همکاری های انجام گرفته اغلب  بیماران بستری در این مراکز، علائم شدیدی ندارند.

وی اظهار  داشت: بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان‌ها، در بیمارستان‌ همان شهر بستری شده و تحت درمان قرار می‌گیرند و در صورتی که توان ارائه خدمات وجود نداشته باشد، به زنجان منتقل خواهند شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: پذیرش بیمار در همه بیمارستان‌های استان بار کاری، تجهیراتی و تاسیساتی را از دوش یک بیمارستان برداشته و در همه بیمارستان‌ها توزیع می‌کند که در واقع به خدمات رسانی بهتر کمک فراوانی می کند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، پذیرش و نگهداری بیماران بدون علائم کووید ۱۹ کار مشکلی نیست و در این راستا از همان روزهای نخست، پذیرش این بیماران در همه مراکز درمانی انجام می‌شود و فقط در صورت نیاز به درمان‌های خاص از جمله تخت آی سی یو، این بیماران به مراکز درمانی تخصصی از جمله بیمارستان ولی‌عصر(عج) زنجان ارجاع داده می‌شوند.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بهداشت و سلامت کرونا بهداشت و سلامت همه بیمارستان ها علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در این آیین گفت: عملیات ساخت این کلینیک با مشارکت بنیادخیریه پورکاشانی از سال ۹۷ با زیر بنای سه هزار متر مربع در چهار طبقه آغاز شد.

وی ادامه داد: بنیاد مذکور ۲ هزارو۷۰۰ میلیارد ریال و دانشگاه علوم پزشکی البرز یک هزارو۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت وتجهیز این مجموعه هزینه کرده اند.

صیادی افزود: این کلینیک درمانی دارای بخش های اطفال، داخلی، عفونی، قلب، دندانپزشکی، ارتوپدی، زنان و تغذیه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: مرکز درمان اعتیاد بیمارستان امام حسین (ع) امروز نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

صیادی حضور و نقش خیرین در بخش سلامت و اعتلا بهداشت و درمان استان را پررنگ و اثرگذار دانست و بر مردمی سازی سلامت در تمام بخش ها تاکید کرد 

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا