Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:27:15 GMT

نزولات آسمانی در آذربایجان غربی ۱۸.۷درصد کاهش دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۸۳۵۳

نزولات آسمانی در آذربایجان غربی ۱۸.۷درصد کاهش دارد

اتابک جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بارش‌ها در استان افزود: طی ۱۶ روز فروردین ماه سال جاری میزان نزولات آسمانی در استان ۵۵.۹ میلیمتر است که در مقایسه با پارسال که ۶۸.۷ میلیمتر بود ۱۸.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش ۲۷.۱ درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری در استان اظهارکرد: در سال آبی جاری ۲۹۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیمتر بارش نزولات آسمانی در استان داشتیم که این میزان در مقایسه با میزان بارش سال آبی گذشته که ۳۹۹.۸ میلیمتر بود ۲۷.۱ درصد کاهش دارد.

جعفری در خصوص میزان بارش‌ها در سه حوضه دریاچه ارومیه، رود ارس و رود زاب نیز گفت: از اول سال آبی گذشته تا ۱۶ فروردی ماه سال جاری ۲۹۵۵.۲ میلیمتر بارش در حوضه دریاچه ارومیه، ۱۵۴ میلیمتر در حوضه ارس و ۷۳۴ میلیمتر در حوضه زاب ثبت شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه طی ۱۶ فروردین ماه سال جاری عنوان کرد: امروز سطح تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۶۶ متر بود که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۱۲۷۱.۱۷ متر بود ۵۹ سانتیمتر افزایش نشان می‌دهد.

جعفری با اشاره افزایش میزان آب در دریاچه ارومیه افزود: حجم آب این دریاچه طبق آخرین پایش بیش از چهار میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعب برآورد شد که نشان از افزایش یک میلیارد و۵۰۰ میلیون مترمکعبی نسبت به زمان مشابه پارسال دارد.

وی با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه اکنون به بیش از سه هزار و۶۶۸۸ کیلومتر مربع رسیده است بیان کرد: وسعت این دریاچه نیز نسبت به پارسال که دو هزار و ۷۲۳ کیلومترمربع بود ۳۵۸ کیلومتر مربع بیشتر شده است.

کد خبر 4891655

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای آذربایجان غربی بارش باران ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی سیلاب طرح غربالگری شهرکرد گرگان روز طبیعت بارش باران سال جهش تولید ضدعفونی دریاچه ارومیه سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: میز های خدمت این هفته 07 اردیبهشت ماه 1403  با حضور مدیران کل کمیته امداد - جهاد کشاورزی و تأمین اجتماعی آذربایجان غربی،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ،  شهردار منطقه 2 ارومیه ،  معاون  درمان دانشگاه علوم پزشکی و مسئول بسیج کارگران استان تشکیل  می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۶ میلیمتر در فرخشهر
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است