Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@20:51:54 GMT

ویروس کرونا با احساسات ما چه می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۹۳۴۲

ویروس کرونا با احساسات ما چه می‌کند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از انتخاب، بر اساس گزارش سی ان ان از مأموریت‌های محلی تهیه غذا در آتلانتا برای همسایگان سالخورده تا خدمات پرستاری از بیماران و کودکان را می‌توان از همین نوع محبت‌ها دانست. گرچه این داستان‌های سخاوت و دلسوزی در سرتاسر جهان دیده می‌شود و با تکرار این اقدامات کوچک می‌بینیم که  عادت مهربانی روزانه در سطح جهان پدیدار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ما معتقدیم مهربانی همان چیزی است که ما را در این زمان دشوار نجات خواهد داد. این اجتماعات محلی ما را در کنار هم قرار می‌دهد و روحیه ما را بالا می‌برد.

پیشنهادات کمک در فضای مجازی روندی صعودی دارد و غریبه‌ها برای سازماندهی و تأمین کمک‌های پزشکی، پزشکان و پرستاران را  گرد هم می‌آورند. بسیاری از افراد نیز در کمپین‌های حمایت از مشاغل محلی خود عضو هستند. در پلتفرم Nextdoor، برنامه‌ای وجود دارد که به همسایگان کمک می‌کند تا در ارتباط باشند. این ابراز حتی دارای یک شاخص قابل اندازه گیری مهربانی است. درواقع سیگنالی مبنی بر اینکه ما به یکدیگر کمک می‌کنیم و بیش از هر زمان دیگری از اطرافیان خود قدردانی می‌کنیم.

تحقیقات نشان می‌دهد که هنگام قرنطینه ناشی از کرونا می‌توانیم به مهربانی یکدیگر تکیه می‌کنیم. مطالعه‌ای در مورد پیامدهای طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۸ نشان داد که بیشتر مردم به طور مثبت و سخاوتمندانه به فجایع پاسخ می‌دهند. با این حال می‌دانیم که مهربان بودن فقط مختص شرایط اضطرری نیست. در حقیقت ممکن است ما با مهربانی زاده شده باشیم. مطالعات نشان می‌دهد که برخی از صفات مانند مهربانی در DNA ما برنامه ریزی شده است.

از نظر تاریخی، اعتماد به افرادی که در مجاورت جغرافیایی برای زنده ماندن تلاش می‌کردند، نوعی از همین مهربانی بود. تمام انگیزه‌های انسان‌ها بر پایه مهربانی بود از قبایل باستانی شکارچیان تا همسایگان حومه شهرها در دهه ۱۹۵۰ که شاید نیاز به قرض گرفتن یک فنجان شکر از یکدیگر داشتند می‌توان ردپای محبت را دید.

در کتاب "قبیله"، سباستین جونگر نسبت به از دست دادن "ارتباط قبیله ای" در جامعه مدرن ابراز تاسف کرده است. وی در مصاحبه ای، درباره افکار خود صحبت کرد و گفت: «شما بخشی از قبیله هستید. همان جایی که شما در آن زندگی می‌کنید و افرادی که با آن‌ها زندگی می‌کنند. احساس ارتباط و سرمایه گذاری در قبیله را به شما می دهند. همه این موضوعات از یک هدف مشترک تبعیت می‌کنند و کمک می‌کنند از نظر روانی سالم‌تر باشید.».

اما شواهد نشان می‌دهد که انزوا و تنهایی گسترده‌تر شده است. در ایالات متحده، یک مطالعه Cigna نشان داد که بیش از ۴۰ ٪ از بزرگسالان احساس تنهایی می‌کنند. در این تحقیق آمده است: تنهایی تأثیر زیادی بر مرگ و میر دارد، همانطور که کشیدن ۱۵ سیگار در روز دارد و حتی از چاقی خطرناک‌تر است.

اکنون زمان آن است که مجدداً به جامعه خود وصل شویم و به یکدیگر کمک کنیم البته از یک فاصله امن اجتماعی. در دنیای دیجیتال ما شاهد هستیم که افراد از پلتفرم‌های آنلاین استفاده می‌کنند تا بتوانند فاصله‌ها را از بین ببرند. اما ملاقات آنلاین نمی‌تواند باعث  کمک به سالخوردگان یا تحویل مواد غذایی به آن‌ها بشود. تقویت پیوندهای جامعه همان چیزی است که ما را به عنوان اجتماعی از افراد سالم و قوی به لحاظ عاطفی، جسمی و حتی مالی حفظ می‌کند.

یک گزارش بنیادین به بررسی ارتباط بین سلامت روانی جوانان در سنین ۱۵ تا ۲۴ سال پرداخته و نشان می‌دهد افرادی که به یکدیگر محبت می‌کنند، از سلامت روانی بهتری برخوردارند و نشان دهنده اهمیت مهربانی در سلامت روان است. به نظر می‌رسد که این رابطه بین مهربانی و سلامت روان، که در طول سال‌ها ایجاد شده است و  بخشی از شرایط ما در بزرگسالی است.

اکنون چگونه می‌توانید با افراد در قرنطینه مانده روابط برقرار کنید؟ در اینجا چند ایده برای افراد سالم و توانمند آورده شده است:

_نسخه داروهای همسایه سالخورده را بخرید

_با همسایه‌های بیمار یا کهنسال خود تماس بگیرید تا احساس تنهایی نکنند

_برای افراد بیمار و سالخورده غذا بپزید.

کد خبر 497540 برچسب‌ها كروناويروس مهارت‌ها فرد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس مهارت ها فرد نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر ۵ سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر ۵ سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • فقط افرادی که در خانواده‌ای سمی بزرگ شده‌اند این ۷ مورد را درک می‌کنند
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند
  • سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود
  • ماه بر سلامتی کدام عضو بدن ما تاثیر می گذارد؟
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها که احتمالا نمی دانستید
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند