Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:09:53 GMT

۳ رام قطار جدید به ناوگان مترو تهران اضافه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۹۹۳۶

۳ رام قطار جدید به ناوگان مترو تهران اضافه می‌شود

به گزارش روز شنبه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) علی امام از بهره‌برداری ۳ رام قطار باقی مانده پروژه ۱۰ رام قطار(۷۰ واگن) در ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: بخش عمده ای از این قطارها در شهریور و دی ماه سال گذشته به ناوگان مترو تهران افزوده شد و قطارهای باقی مانده در پایان مرحله مونتاژ قرار دارند و تست آنها به زودی آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه این ۳ رام قطار، آخرین سری باقیمانده از پروژه ۷۰ واگن یا ۱۰ رام قطار است، گفت: هر یک رام از آنها هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در بر داشته و با رعایت ایمنی و استاندارد های لازم ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران همچنین با اشاره به کمبود ناوگان در مترو تهران عنوان کرد: برای دستیابی به سرفاصله حرکتی ۲ و نیم دقیقه، به ازای هر یک کیلومتر خط مترو به ۲ تا ۳ رام قطار نیاز داریم؛  در این صورت امکان جابجایی۴۰ تا ۴۵ هزار نفر در هر جهت، در هر ساعت و در هر خط وجود دارد.

به گفته وی؛ شرایط کمبود ناوگان در مترو تهران باعث شده که در برخی از خطوط، قطارها هنوز به سر فاصله حرکتی ۲ و نیم دقیقه نرسیده باشند، و به همین منظور فشار بیشتری به ناوگان فعلی وارد می شود.

امام تاکید کرد : این در حالی است که به طور معمول حداقل باید ۱۰ درصد از ناوگان مترو در شرایط تعمیر و نگهداری باشند تا ناوگان بهره وری مناسب و ایمن داشته باشد؛ اما به دلیل کمبود ناوگان در مترو تهران و نیز اهمیت تسهیل شرایط تردد مسافران عملا این میزان کمتر است.

وی با اشاره به اینکه به جز قطار های ۲ طبقه خط ۵ مترو تهران، ۱۶۷ رام قطار در کلیه خطوط وجود دارد، عنوان کرد: به دلیل نیاز فوری برای تامین واگن خطوط در حال توسعه و نیز تامین واگن برای خطوط در حال بهره برداری با هدف کاهش سرفاصله حرکتی قطارها و کاهش فشار بر ناوگان، برنامه ریزی برای تامین ۳۰ رام قطار (۲۱۰ واگن) در سال جاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید کرد: این برنامه ریزی ها به این معنی است که با توجه به زمان بر بودن فرآیند ساخت واگن، شرکت متروی تهران در پایان سال جاری و در صورت پیشرفت روند های قراردادی انجام کار، تامین بودجه و رفع موانع مالی باید بتواند از اواخر سال به تدریج، ۳۰ رام قطار را به خطوط مترو وارد کند.

وی یادآور شد: این در حالی است که برای سال‌های آتی چنین برنامه ریزی هایی نیز باید دنبال شود تا بتوان ضمن تامین ناوگان برای خطوط در حال توسعه، اقدامات لازم برای کاهش فشار بر ناوگان در خطوط موجود، انجام و در راستای تسهیل شرایط کاهش سرفاصله حرکت قطارها به ۲ و نیم دقیقه اقدام کرد و این در شرایطی است که برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پایانه‌ آزادگان در خط ۳، پایانه کلاهدوز در خط ۴ و تسریع در تکمیل پایانه اکباتان در خط ۴ در  سال ۹۸ از سوی شرکت مترو انجام شده است.

ناوگان مترو تهران با ۷ خط و با ۱۲۷ ایستگاه فعال است.

برچسب‌ها یوسف حجت خط شش مترو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یوسف حجت خط شش مترو تهران یوسف حجت خط شش مترو تهران ناوگان مترو مترو تهران ۳ رام قطار شرکت مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمید جوانی؛ شهردار منطقه ۳ تهران درباره سه طبقه کردن میدان ونک اظهار کرد: طرح طبقه زیرین میدان ونک، تونلی است که توسط حوزه معاونت فنی و عمران طراحی شده و مطالعات آن انجام شده است. تونلی که از بزرگراه حقانی (زیر چهارراه جهان کودک، زیر میدان ونک) به سمت ملاصدرا وصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار

وی افزود: با توجه به مترو، یک طبقه هم زیر مترو طراحی شده است. این موضوع در حال مطالعات است. کارهای مطالعاتی قرار است که امسال انجام شود و بعد از مطالعه، در صورتی که جوابگو باشد وارد فاز اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۳ در پاسخ به این پرسش که آیا این مطالعات به شورا ارائه شده است؟ گفت: هنوز مطالعات نهایی نشده است. جلسه‌ای را با مشاور طرح و مشاور مترو داشتیم. طرحی را مبنی بر دو طبقه کردن تونل مترو آوردند که یک طبقه مترو و یک طبقه سواره باشد.

جوانی با اشاره به اینکه این موضوع قبلاً سابقه مطالعه در معاونت فنی و عمران داشته است، ادامه داد: زیرگذر جهان کودک و میدان ونک به سمت ملاصدرا و اتوبان شهید چمران قبلاً طراحی شده و اسناد مطالعاتی در معاونت عمران موجود است.

وی افزود: پروژه بسیار بزرگ است و اگر بنا باشد حجم اولیه آن اجرا شود از چهارراه جهان کودک به سمت بزرگراه چمران بیش از دو کیلومتر و از تونل توحید بزرگ‌تر است، کار بزرگی است و نیازمند مطالعات جدی است.

جوانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر این طرح تأیید شود در این دوره از مدیریت شهری اجرا می‌شود یا خیر گفت: اگر امسال مطالعات و زیرساخت‌ها انجام شود در سال آینده ممکن است به کلنگ‌زنی برسد. اما در فاز اجرا به صورت جدی، ممکن نیست. ما از معاونت فنی و عمران خواهش کردیم به علت اهمیت موضوع ترافیک چهار راه جهان کودک و میدان ونک و خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) این پروژه را در اولویت قرار دهند که زیرگذر میدان ونک هم در برنامه مطالعاتی انجام شود که در آنجا هم زیرگذر و تونل مترو را داریم.

کد خبر: 1229483 برچسب‌ها تهران

دیگر خبرها

  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد