Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نامه گلایه آمیز وزیر بهداشت نسبت به بازگشایی برخی صنوف گفت: به نظر می رسد برخی دستگاههای دولت از مصوبات ستاد مقابله با کرونا عقب هستند و یا دچار اشتباه محاسباتی شدند.

«حمیدرضا ترقی»، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به اینکه لازمه اقدامات موثر در زمان هرگونه بحران این است که همه ابعاد مبارزه با یک پدیده در گروه اندیشه‌ورز ستاد جامع مورد بررسی قرار گیرد گفت: اینکه به بحران کرونا تنها از یک بعد نگاه کنیم امکان شکست آن را نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی توانیم به این بحران از بعد بهداشتی و درمانی نگاه کنیم اما آثار اقتصادی آن را در نظر نگیریم. 

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کرونا به عنوان یک پدیده اجتماعی آثار و تبعات متعددی را در زمینه‎‌های اقتصادی، سیاسی، روانی، بهداشتی و فرهنگی دارد افزود: همه این ابعاد باید در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گیرد اگر در یکی از بخش ها تصمیمات کامل انجام نشود تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.   این فعال سیاسی اصولگرا ادامه دارد: در شرایط کنونی کارگران فصلی، نیروهای خدماتی و مشاغل خرد متضرر شده و با تعطیلی مواجه شدند اگر مشکلات این بخش که درآمد و معیشت آنها به روز کاری بستگی دارد مورد بررسی قرار نگیرد، فشار مضاعفی به این بخش و دستگاهایی که به آنها مربوط است وارد می‌شود.   ترقی گفت: دولت به دلیل مشکلات مالی و فشار تحریم ها در شرایط فعلی نتوانسته است تمام بخش های خود را برای تحقق سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ و منسجم کند.    وی با اشاره به نامه گلایه آمیز وزیر بهداشت نسبت به بازگشایی برخی صنوف با نظر وزارت صمت ادامه داد: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی برخی دستگاه‌های به لحاظ اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عقب هستند و برخی دستگاه‌ها با اشتباه محاسباتی مواجه هستند.   ترقی با بیان اینکه دولت پیش از این اثبات کرده است که از قدرت اغنایی کافی برای هماهنگ کردن بدنه دولت برخوردار نیست تصریح کرد: متاسفانه قبل از این هم دولت نشان داده که در مواجهه با بحران های مختلف تسلط کافی به موضوع نداشته و همیشه در مدیریت بحران دچار نواقص بوده است.   وی تاکید کرد: در بحران های قبلی هم کم و بیش شاهد این نواقص و عدم مدیریت منسجم بودیم که ناشی از نبود مدیریت و فرماندهی مناسب در دولت برای عبور از شرایط به وجود آمده است.   عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه بحران کرونا حقیقتا بحران پیچیده ای است و هیچ تجربه‌ای در این زمینه در کشور نداشتیم خاطر نشان کرد: با وجود ابعاد گسترده این بحران تناقضات تا حدودی طبیعی است و راهکار حل آن یک مدیریت واحد، قوی و قاطع است که در این صورت هم عقب افتادگی برخی دستگاه‌ها قابل جبران بوده و هم وقتی دستوری برای اجرای یک برنامه داده می شود هیچ دستگاهی از آن عدول نکرده و در صورت سرپیچی مجازات و جریمه درنظر گرفته شود.   انتهای پیام/    

منبع: دانا

کلیدواژه: مقابله با کرونا برخی دستگاه دستگاه ها ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد