Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با اشاره به تکلیف شهردای تهران جهت ایجاد مراکز توانمندسازی معتادان از ارائه پیشنهادات مبنی بر جمع آوری و تمدید نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ماده 16 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با مواد مخدر استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار ویدئوی مبنی بر حضور معتادان در میدان شوش اظهار داشت: دو موضوع سبب حضور این افراد در خیابان ها و میادین شهر شده، اول اینکه بر اساس ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر نگهداری هر فردی در مراکز نگهداری معتادان متجاهر با حکم قضایی به مدت سه ماه و قابل تمدید برای سه ماه دیگر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در اول اسفند سال گذشته بیش از ۱۰ هزار معتاد متجاهر در مراکز نگهداری داشتیم که در مورد بیش از پنج هزار نفر آنها، مدت شش ماهه نگهداری به اتمام رسیده بود و چون درخواست تمدید نگهداری آنها منوط به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و این درخواست صورت نگرفته بود، این افراد رها شدند.

استاندار تهران با اشاره به دلیل دوم حضور معتادان در سطح شهر عنوان کرد: براساس مصوبه کمیته درمان مقابله با مواد مخدر پس از روزهای اولیه کرونا، دستور توقف جمع آوری معتادین متجاهر اعلام شد که این امر نیز سبب حضور معتادان در سطح شهر شد.

محسنی بندپی در پاسخ به سوالی مبنی بر نگهداری این افراد در گرمخانه ها گفت: قانون تکلیف را مشخص کرده که هم در قانون برنامه ششم و هم مصوبه ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر، شهرداری تهران مکلف است پس از گذشت دوره سه ماهه یا شش ماهه نگهداری معتادان در مراکز ماده ۱۶، نسبت به پذیرش و نگهداری معتادان بهبود یافته جهت توانمندسازی، اجتماع پذیر کردن و صیانت آنها اقدام کند، ضمن اینکه بهزیستی نیز در این زمینه مسئولیت دارد که به وظایف خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اعلام کرده که مراکز نگهداری آنها تنها ۱۷۰۰ نفر ظرفیت دارد تصریح کرد: مشخص شده که برخی دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام ندادند، در مورد شهرداری طبق مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در تاریخ ۱۵ تیر ماه ۹۸ و نیز طی دو جلسه متوالی تاکید شده تا نسبت به ایجاد مراکز توانمندسازی اقدام کند.

استاندار تهران در مورد پیشنهادات ستاد مقابله کرونا استان تهران جهت مشخص شدن وضعیت معتادان متجاهر خاطرنشان کرد: طبق تصمیم گیری ستاد مقابله با کرونا استان تهران پیشنهاد شده که پذیرش معتادان متجاهر انجام شود و هر جایی معتاد متجاهری دیده شد نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کند که این موضوع در کمیته درمان ستاد مقابله با کرونا بررسی می‌شود، دوم اینکه درخواست تمدید نگهداری افراد در مراکز ماده ۱۶ را داریم و اینکه شهرداری مکلف شده تا فردا نسبت به ایجاد ظرفیت ۲۰۰۰ نفر اقدام کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نگهداری معتادان معتادان متجاهر ستاد مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است

عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین گفت: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبود‌های زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلا در حوزه زیرساخت جبران شود.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی بوده و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی با بیان اینکه در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می‌توانند بر ماموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند گفت: ماموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

به گفته این مسئول، تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که همه دستگاه‌های متولی نیز باید برای مقابله و پیشگیری از آنها به‌روز شوند تا بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی با مشکل روبرو شود، کل کار زیر سوال می‌رود، با اینحال هم کنون در این حوزه پنج کمیته شورای مقابله با مواد مخدر شکل گرفته که همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند.

وی اضافه کرد: هماهنگی خوبی بین دستگاه قضایی، امنیتی و اجتماعی در استان قزوین وجود دارد و باید از این فرصت برای استفاده از ریشه کن شدن اعتیاد و مواد مخدر بهره برد.

کاظمی به تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات فرهنگی و آموزشی را باید جدی‌تر پیگیری کرد و از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز