Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:25:53 GMT

اپوزیسیون کوبایی وارد حصر خانگی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۱۲۸۰

اپوزیسیون کوبایی وارد حصر خانگی شد

با حکم دادگاه "خوزه دنیل فرره" از اپوزیسیون‌های کوبایی که به اتهام آدم‌ربایی و توهین به چهار سال و نیم زندان محکوم اما با گذراندن شش ماه از دوران محکومیت خود آزاد شده بود، به حصر خانگی درآمد.

به گزارش (ایسنا) به نقل از آسوشیتدپرس، فرره، یکی از مخالفان قدرتمند حکومت کوبا، یکی از مهم‌ترین دلایل اختلافات میان هاوانا و واشنگتن است؛ واشنگتن پیش از این آزادی این فعال سیاسی 49 ساله را درخواست کرده و بازداشت او را نقض حقوق بشر توصیف کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین حال دولت کوبا تأکید می‌کند، فرره و سه فعال سیاسی دیگر از اتحادیه وطن‌پرستی ملی کوبا به دلایل جرایم کیفری محکوم شده‌اند و مقامات آمریکایی از بازداشت آن‌ها برای تخریب چهره حکومت کوبا سوءاستفاده می‌کنند.
فرره در این باره گفته است که از این حکم پیروی نمی‌کند و قدرتمندتر از گذشته به فعالیت سیاسی خود ادامه خواهد داد.
فرره در ماه فوریه به همراه سه نفر دیگر به مشارکت در آدم‌ربایی و آسیب یه شهروند کوبایی متهم و پس از آن به گذراندن دوره‌ای زندان محکوم شدند. این در حالی است که فرره این اتهامات را ساختگی می‌داند.
این اتفاق در حالی رخ داده است که تنش‌ها در روابط کوبا و آمریکا هم‌زمان با تشدید تحریم‌های دولت ترامپ علیه کوبا تشدید شده است.
 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد

نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد پنتاگون گزارش داد، سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا، موسوم به ATACMS، به نیروهای اوکراینی اجازه می‌دهد تا شبه جزیره کریمه روسیه را «به‌طور موثرتری» هدف قرار دهند.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه یکسری از رسانه‌ها مدعی شدند که کی‌یف از تسلیحات جدید علیه اهداف روسیه دورتر از خطوط مقدم استفاده می‌کند، مقام‌های آمریکایی تایید کردند واشنگتن به صورت مخفیانه در ماه جاری میلادی یک تعداد نامشخص موشک‌های تاکیتکی را به اوکراین ارسال کرده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، مقام دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت، هدف از تامین تسلیحات دوربرد برای اوکراین، اعمال فشار بیشتر بر کریمه است؛ جایی که در حال حاضر پناهگاه نسبتا امنی برای روسیه به شمار می‌رود.

آمریکا موشک‌های ATACMS را که گفته می‌شود با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برد دارد و به عنوان بخشی از بسته تسلیحاتی ۳۰۰ میلیون دلاری که توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اواسط ماه مارس تصویب شد، به اوکراین تحویل داده بود. روز چهارشنبه، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید تحویل این سلاح را تایید کرد، اما مقامات آمریکایی از اظهار نظر در مورد اصلاحات و برد دقیق این سلاح خودداری کردند.

پس از اینکه گزارش‌های رسانه‌ها ادعا کردند که کی‌یف از این موشک‌ها برای اولین بار در حمله به فرودگاهی در حدود ۱۶۵ کیلومتری  خط مقدم استفاده کرده است، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صبح روز ۱۷ آوریل گفت، نیروهای این کشور به یک پایگاه هوایی در «ژانکوی» کریمه حمله کرده‌اند.

اوکراین اولین بار در سپتامبر گذشته موشک های ATACMS میان رده را دریافت کرد. ارتش روسیه به سرعت شروع به سرنگونی آنها کرد و نقشه زلنسکی برای آسیب رساندن یا تخریب پل کریمه را خنثی کرد.

اوایل ماه جاری میلادی نیز، زلنسکی تکرار کرد که او و دولتش «واقعا می‌خواهند زیرساخت‌های روسیه از جمله پل کریمه را تخریب کنند».

آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در واشنگتن نیز گفت: «تحویل این موشک‌های دوربرد به کی‌یف کاملا غیرقابل توجیه است. این اقدام واشنگتن تهدید علیه امنیت کریمه از جمله سواستوپول را افزایش می‌دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • لیگ ملت‌ها: لیست رقیب ایران با حضور فوق‌ستاره
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • اعتراف اپوزیسیون به توانمندی و پیشرفت نظامی ایران + فیلم