Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@07:24:32 GMT

آمار سفرهای نوروزی خودروهای پلاک همدان ۸۹ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۱۳۸۰

آمار سفرهای نوروزی خودروهای پلاک همدان ۸۹ درصد کاهش یافت

سعید کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی آمارهای دریافتی از دستگاه‌های تردد شمار جاده‌های همدان، از هفتم تا ۱۵ فروردین ماه جاری  ۱۰۳ هزار و ۱۱۲ خودرو با پلاک همدان از محورهای خروجی این استان عبور کردند در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۰۱ هزار تردد ثبت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این حجم از کاهش میزان خروجی از جاده‌ها نشان می‌دهد مردم این استان کمر همت را برای شکست ویروس جدید کرونا بسته و برای پیشگیری از شیوع این ویروس، سفرهای نوروزی خود را لغو کرده‌اند. 

کریمی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۱ هزار و ۲۱۵ خودرو پلاک همدان، در محور خروجی همدان به سمت آزادراه تهران تردد کردند، عنوان کرد: این میزان خروجی در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۶ هزار و ۲۱۳ تردد بود که نشان از کاهش ۹۱ درصدی می‌دهد.

وی ادامه داد: محور خروجی همدان - کرمانشاه با ۱۲ هزار و ۵۹۵ تردد، ۸۱ درصد کاهش و محور خروجی ملایر - اراک نیز با ۱۸ هزار و ۳۱۴ تردد، ۸۵ درصد کاهش تردد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با اشاره به اینکه ورودی خودروها با پلاک سایر استان‌ها به همدان نیز با کاهش همراه بوده است، افزود: در این مدت، میزان ۲۰۱ هزار و  ۴۴۷ خودرو با پلاک تهران وارد استان شده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت ورود خوردوهای با پلاک کردستان ۷۵ درصد، کرمانشاه ۷۱ درصد، مرکزی ۷۴ درصد و البرز ۸۱ درصد کاهش داشته است.

کریمی اظهار داشت: ۶۱ دوربین‌ ثبت تخلف و ۲۳ سامانه دوربین نظارتی در این استان فعال است که مسافران می‌توانند با استفاده از نرم افزار ۱۴۱ و یا پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راه‌های کشور به نشانی www.۱۴۱.ir تصاویر نقاط پرترافیک را به صورت زنده مشاهده کنند.

وی عنوان کرد: در طول انجام سفرهای نوروزی ۷۴ سامانه تردد شمار، میزان تردد خودروها در جاده‌های این استان را ثبت کردند.

کریمی از هموطنان خواست همچنان به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس جدید کرونا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا روز ۱۵ فروردین امسال ۵۳ هزار و۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا همدان مسافرت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان مسافرت ویروس کرونا همدان مسافرت درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب گرفتگی خیابان های همدان بر اثر بارش باران!


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، بارش کوتاه مدت و چند دقیقه‌ای باران عصر سه‌شنبه، سبب آب گرفتگی اکثر معابر درون شهری همدان شد.

تقاطع پژوهش یکی از اصلی ترین معابر شهر همدان است که آب گرفتگی در این چهارراه باعث کندی حرکت خودروهای عبوری در این نقطه شد.

بارش شدید و چند دقیقه‌ای باران و تگرگ علاوه بر مشکل سوارها، باعث سختی عبورومرور پیاده ها نیز شده بود، حجم آب تقاطع پژوهش به حدی بود که اکثر پیاده ها در چهارسوی تقاطع متوقف شده و شاهد عبور حجم سنگینی از آب در این میدان و زیرگذر آن بودند!؟

به گزارش خبرآنلاین، این در شرایطی است که کارشناس هواشناسی استان همدان از بارش های شدید لحظه ای در استان خبر داده و نسبت به آمادگی مسئولان نیز هشدارهای لازم را داده بود.

محمدحسن باقری شکیب در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه آمار بارندگی در استان همدان نسبت به سال زراعی گذشته حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است‌، گفت: میانگین بارش‌های استان از از ابتدای سال زراعی تاکنون ۳۳۳ میلی‌متر ثبت شده این در حالی است که میانگین بارندگی‌های پارسال ۲۱۹ میلی‌متر بوده است.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین افزایش بارندگی در استان مربوط به شهرستان‌های همدان و نهاوند است، افزود: آمار بارندگی در شهرستان همدان نسبت به آمار بلند مدت ۶۶ میلی‌متر افزایش یافته است.

باقری شکیب با بیان اینکه در مجموع میزان بارش‌های استان همدان در سال زراعی جاری نسبت به آمار بلندمدت حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: امیدواریم با بارش باران در روزهای آینده رشد بهتری را داشته باشیم.

وی به پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده پرداخت و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف استان پیش‌بینی می‌شود.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه تا اواسط هفته آینده آسمان صاف و بدون بارندگی را خواهیم داشت‌، افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوای بسیاری از شهرستان‌های استان، ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

باقری شکیب اضافه کرد: برای صبح پنجشنبه کمینه دما در بعضی از نقاط استان به ۲ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید، اما دمای روزانه روند افزایشی پیدا خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904102

دیگر خبرها

  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین سال جاری
  • مشتریان تسلا پرکشیدند
  • آب گرفتگی خیابان های همدان بر اثر بارش باران!
  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • محور علی آباد-گرگان با ثبت ۷۶ هزار تردد جز پر ترددترین محورگلستان
  • تردد سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • لرزه تردد خودروهای سنگین دوباره روی تن پل تاریخی بابل نشست
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند