Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان تاکید کرد که زندانیان این گروه پس از آزادی به میدان‌های جنگ باز نخواهند گشت. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از تاکیدهای مکرر شورای امنیت ملی افغانستان مبنی بر ارائه ضمانت از سوی طالبان برای عدم بازگشت زندانیان آزاد شده این گروه به میدان‌های جنگ، سخنگوی طالبان گفت که زندانیان آن‌ها پس از آزادی به میدان‌های جنگ بازنمی‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به «رادیو آزادی» گفت: «زندانیان ما به خانه‌های خود بازخواهند گشت و ضرورت نیست به جنگ بازگردند».

وی با اشاره به توافق صلح آمریکا و طالبان که 10 اسفند به امضا رسید نیز اظهار داشت: در توافقنامه با آمریکا ما قبلاً این تضمین را داده بودیم که زندانیان ما پس از آزادی به جنگ بازنمی‌گردند.

پیش از این «جاوید فیصل» سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان گفته بود که براساس فرمان «اشرف غنی» از 12 فروردین روند آزادی تدریجی و مشروط زندانیان طالبان آغاز می‌شود اما تاکنون این روند شروع نشده است.

در حالی که طالبان بر آزادی تمام 5 هزار زندانی این گروه تاکید دارد، فیصل گفته بود که غنی در فرمانی با آزادی 100 نفر از زندانیان طالبان با در نظر گرفتن سن، وضعیت سلامت و آسیب‌پذیری آن‌ها موافقت کرده است.

یو تاکید کرد که این زندانیان پس از گرفتن ضمانت از آن‌ها و گروه طالبان مبنی بر عدم بازگشت‌شان به میدان‌ جنگ آزاد خواهند شد.

شورای امنیت ملی افغانستان اخبار تبادل زندانی با طالبان را رد کردافغانستان| هیئت 3 نفری طالبان وارد کابل شدافغانستان| تعویق آزادی زندانیان طالبان؛ از نمایندگان این گروه در «بگرام» میزبانی می‌شودشورای امنیت ملی افغانستان: 100 زندانی طالبان بطور مشروط آزاد خواهند شد

گفتنی است که یک هیئت از طالبان برای گفت‌وگو درباره زندانیان این گروه روز سه‌شنبه وارد کابل شد و از همان روز نیز گفت‌وگوهای بین مقامات افغان و هیئت طالبان آغاز شد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان امنیت ملی افغانستان پس از آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

ایسنا/سمنان مدیرکل زندانهای استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان از آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد در سال جدید خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر در زندان های استان سمنان  ۷۹ زندانی جرائم غیر عمد که ۸ نفر زن و ۷۱ نفر مرد هستند، که ستاد دیه استان در تلاش است تا زمینه آزادی این افراد را فراهم کند.

امید کهربایی  مدیرکل زندانهای استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان ۶ اردیبهشت ماه در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، اظهار کرد: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 
مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با تاکید بر تلاش همه مسئولین ذیربط در راستای کمک به آزادی زندانیان، افزود: تلاش در راستای رفع مشکل زندانیان جرائم غیر عمد باید سرعت بیشتری بگیرد تا شاهد آن باشیم که زندانیان جرائم غیر عمد در زندان باقی نمانند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس