Web Analytics Made Easy - Statcounter

خالد جعفری روز شنبه در جلسه حمایت و شناسایی واحدهای تولیدی آسیب دیده از بیماری کرونا اظهار داشت: همانگونه که سیستم اداری کشور تعطیل نیست، فعالیت واحدهای تولیدی نیز با حفظ ‌سلامت کارکنان و رعایت ضوابط بهداشتی بلامانع است.
وی با بیان اینکه عدم فعالیت اصناف غیر ضروری در طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف جلوگیری از ایجاد تجمعات بود، افزود: تمام تلاش ما این است که تولید متوقف نشود و واحدهای تولیدی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به آسیب دیدن بخش‌هایی از تولید به دلیل بیماری کرونا در کشور و استان نیز اشاره کرد و گفت: سازمان صمت و اتاق بازرگانی با مشارکت هم میزان آسیب وارد شده به واحدها را مشخص کنند تا بتوانیم از تسهیلات دولتی به آنان کمک کنیم.
جعفری با بیان اینکه نحوه کمک در استان‌ها به واحدهای تولیدی و بسته به میزان آسیب پذیری متفاوت خواهد بود، تاکید کرد: امروز و در شرایط اقتصادی موجود انتظار از اتاق بازرگانی به عنوان بخش‌خصوصی زیاد است و باید فعالانه تر در مسائل اقتصادی حضور داشته باشد و ما نیز در دولت از بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد.

وی به ضرورت ساخت و احداث نمایشگاه دائمی سنندج توسط اتاق بازرگانی نیز در کمترین زمان تاکید کرد و یادآور شد: این نمایشگاه می‌تواند نقش بسزایی در توسعه استان داشته باشد واتاق ایران می‌تواند از آن به عنوان یک نمایشگاه بین‌المللی بهره ببرد.
 

اثرات بحران کرونا بر حوزه گردشگری را به حداقل برسانیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان همچنین در نشست با نمایندگان هتلداران، آژانس های مسافرتی و اقامتگاه های بومگردی استان بر لزوم تلاش برای کاهش اثرات بحران ناشی از شیوع کرونا در حوزه گردشگری استان تاکید کرد.

جعفری اظهار داشت: شرایط فعلی بر کل دنیا حاکم شده و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم بلافاصله بعد از پایان بحران کرونا وضعیت گردشگری به شرایط عادی بازگردد اما باید راهکارهای مناسبی برای کاهش اثرات این بحران بر حوزه گردشگری در استان، ارائه دهیم.

وی گردشگری را در کنار کشاورزی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود مناطق بکر و پتانسیل بالای گردشگری در کردستان، از این صنعت حمایت می کنیم.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ضمن قدرداتی از سرمایه گذاران ریسک پذیر حوزه گردشگری در کردستان، بر لزوم تلاش برای سرپا نگه داشتن واحدهای فعلی تاکید کرد،

در این جلسه نمایندگان واحدهای اقتصادی حوزه گردشگری خواستار کنترل و نظارت بر ترددهای مسافری از مرز باشماق و استقرار نمایندگی گردشگری در این مرز شدند که معاون اقتصادی استاندار در خصوص پیگیری موضوع و طرح در کارگروه گردشگری، قول مساعد داد.  
استمهال تسهیلات، اعطای تسهیلات کم بهره یا کمک بلاعوض، مساعدت و همکاری بیمه و مالیات، از دیگر درخواست‌های نمایندگان فعالان حوزه گردشگری استان در این نشست بود.  
به گفته این فعالین اقتصادی، حوزه گردشگری بویژه در کردستان از جمله مشاغلی است که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل می شود.

اماکن تفریحی و تفرجگاه‌ها تا پایان طرح فاصلە‌گذاری اجتماعی بستە است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: بیماران کرونایی ترخیص شدە از بیمارستان‌ها برای گذراندن واتمام دورە درمان بە نقاهتگاه‌ها منتقل شوند.

شهرام ملکی نیز در جلسه جمع بندی طرح فاصله گذاری اجتماعی در قالب کمیته اجتماعی، امنیتی با فرمانداران به صورت ویدئو کنفرانس گفت: برخی از بیماران ترخیص شدە از بیمارستان‌ها امکان گذراندن دورە نقاهت در منزل را ندارند لذا برای حفظ‌ سلامت دیگر اعضای خانواده لازم است این افراد به نقاهتگاه‌ها برای تکمیل دوره درمان منتقل شوند.

وی به ابلاغ معاون هماهنگی عمرانی وزیر کشور اشاره کرد و افزود: طبق این ابلاغ و تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مبارزه با بیماری کرونا اماکن تفریحی و تفرجگاه‌ها بسته خواهند ماند.

ملکی بر ضرورت حمایت از اقشار و کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا تاکید کرد و یادآور شد: افرادی وجود دارند که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند و از این بیماری آسیب دیده‌اند، لذا لازم است ساز و کاری برای حمایت از آنان تدارک دیده شود.

وی اضافه کرد: امسال ۲۰ درصد از کل بودجه کشور که رقمی معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است به مبارزه با بیماری کرونا اختصاص داده شده و استان کردستان باید از این امکان در جهت تکمیل نیازمندی های پزشکی و بیمارستانی خود بهره ببرد.

معاون عمرانی استاندار کردستان به فرار برخی از زندانیان در شهر سقز اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی زندان ها باید در خارج از حوزه شهری بنا شوند و رویداد زندان سقز ضرورت اجرایی شدن این مصوبه را چند برابر می کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان جهش تولید اصناف جهانگردی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان جهش تولید اصناف جهانگردی ویروس کرونا کردستان جهش تولید اصناف جهانگردی معاون هماهنگی امور استاندار کردستان واحدهای تولیدی گذاری اجتماعی حوزه گردشگری بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محسن معصوم‌علیزاده اظهار داشت: با توجه به رشد گردشگری و توسعه زیرساخت ها در شهرستان ملایر مانند پروژه خوب جهان کوچک و تبلیغ خوب صنایع دستی، این دیار، به سرعت تبدیل به مقصد جذاب گردشگری خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، افزود: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است و سعی بر آن داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.
فرماندار شهرستان ملایر نیز در این دیدار گفت: ملایر با ظرفیت خود می تواند باعث رونق اقتصادی غرب کشور باشد 

سلمان اسماعیلی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امورگردشگری باعث رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی سازی امور می شود، بیان کرد: ملایر با پتانسیل بالای خود و دو نشان بین المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایردر ادامه گفت: در کنار این اقدام تقویت آنلاین فروشگاه ها  در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

فرماندار شهرستان ملایر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی ورد به صورت رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی