Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@04:41:57 GMT

جاماندن برخی خانواده‌های نیازمند از بسته‌های حمایتی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۱۲۴

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، لزوم توجه و مدیریت هرچه بیشتر متولیان ستاد مقابله با کرونا برای مهار این بیماری و توجه آنان به روستاییانی را که از طریق فروش محصولات خود در بازارها امرار معاش می‌کنند خواستار شد و اظهار داشت: بسته‌های حمایت معیشتی به برخی از خانواده‌های محروم و نیازمند نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اجرای عدالت در نحوه پرداخت و اعطای سبدهای حمایتی را لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه تمامی اقشار آسیب‌پذیر باید مشمول اجرای این طرح باشند عنوان کرد: هرگونه کوتاهی در بحث مدیریت بیماری کرونا به طولانی‌تر شدن این وضعیت در کشور و استان‌هایی نظیر گیلان حتی تا دو ماه آینده منجر می‌شود.

عباسی همکاری و مشارکت بسیار بالای مردم گیلان به‌ویژه در چند روز گذشته در برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از هرگونه سفر را مورد تقدیر قرار داد و تصریح کرد: نمی‌توان برای مدت طولانی مردم را در خانه حبس کرد زیرا بسیاری از اقشار جامعه از طریق عرضه و فروش محصولات تولیدی خود در سطح بازارها به زندگی  ادامه می‌دهند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس وابستگی اقتصاد روستاییان به بازارهای محلی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه متولیان امر باید در این بخش برای کاهش آسیب به اقتصاد خانوارها مدیریت لازم را اعمال کنند افزود: اگر مجموعه اقدامات مبارزه با شیوع ویروس کرونا زودتر آغاز می‌شد الآن شاهد بروز چنین وضعیت سختی نبودیم.

وی هشدارهای نمایندگان مجلس در مورد وضعیت وخیم شیوع ویروس کرونا در کشور و بی‌توجهی مسئولان و رئیس‌جمهور را یکی از علل اپیدمی شدن این بیماری تلقی کرد و ابراز داشت: اگر در همان روزهای اولیه بنا به توصیه‌های ما ترددها را محدود و از سفرها جلوگیری به‌عمل می‌آمد ویروس کرونا تا این حد به نقاط مختلف کشور سرایت نمی‌کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری قرنطینه خانگی و شیب کند ابتلای جدید به ویروس کرونا را و با تصریح به اینکه مردم باید همچنان با وزارت بهداشت همکاری کنند اضافه کرد: امیدواریم با پایان تعطیلات شاهد ایجاد موج دوم کرونا در برخی از نقاط نباشیم، از سوی دیگر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید همچنان ادامه پیدا کند.

عباسی افزایش تجهیزات بیمارستانی و استفاده از ظرفیت خیّران و NGOها را در شرایط فعلی مورد تأکید قرار داد و گفت: کمبودهایی در بیمارستان‌های رودسر و املش از لحاظ دستگاه سی‌تی‌اسکن و دستگاه اکسیژن‌ساز وجود دارد که امیدواریم وزیر بهداشت و درمان بر اساس وعده‌هایی که قبلاً داده‌اند نسبت به رفع آن اقدام کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

حجت‌الاسلام مهدی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: «طرح نور» توسط نیروی انتظامی در راستای مطالبه عموم مردم و بانوان به‌منظور حفظ ارزش‌های اسلامی به‌ویژه عفاف و حجاب به اجرا درآمده است.

وی افزود: مردم متدین کرمانشاه فردا جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، مقابل درب مسجد جامع این شهرستان تجمع حمایتی از اجرای این طرح برپا خواهند نمود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ضمن دعوت مردم متدین و غیور جهت شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم به‌ویژه بانوان شهرستان کرمانشاه به‌منظور دفاع از ارزش‌های دینی و حمایت از فرزندان سلحشور خود در نیروی انتظامی در این تجمع شرکت کرده و بر تداوم این طرح ضروری و اجرای قوانین واجب الهی تأکید نمایند.

کد خبر 6088614

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین