Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@20:30:39 GMT

اصول نگهداری و نظافت تخت خواب

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۱۵۱

به گزارش ایلنا، با مراقبت از تخت خواب موجب افزایش طول عمر آن می شوید و به مدت چند سال خوابل راحتی روی آن خواهید داشت. برای داشتن خواب راحت، مهم ترین مسئله انتخاب یک تخت خواب مناسب می باشد. در ادامه مطلب قصد داریم راهکار هایی را به شما پیشنهاد دهیم تا با انجام آن ها طول عمر تخت خواب شما بیش تر شود.

راهکار های مناسب برای مراقبت پایه ای از تخت خواب

-بهتر است تشکی برای تخت خوابتان انتخاب کنید که قابل شست و شو باشد تا شست و شو و پاک کردن هر نوع آلودگی و لکه از آن کار دشواری نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-بهتر است هر سه ماه یک بار از طرف دیگر تشک استفاده کنید زیرا این کار موجب می شود که تشک شما عمر طولانی داشته باشد. برای توضیح این مطلب می توان گفت که بدن در طول زمان موجب ایجاد فرم جدید در تشک شده و به این ترتیب شکل اصلی تشک دچار تغییراتی می شود. ولی در صورت برگرداندن تشک در هر سه ماه یک بار، باعث جلوگیری از این وضعیت شده و به این ترتیب طول عمر تشک افزایش می یابد.

-به این نکته توجه داشته باشید که زمان برگرداندن تشک، باید از خم شدن آن جلوگیری کنید.

-هر چند مدت یک بار تمام لوازم و پتو ها را از روی تشک بردارید تا کمی هوا بخورد و از رشد باکتری ها در آن جلوگیری شود.

 

-هیچگاه تشک را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید، بلکه تشک را در جایی بگذارید که هوای تازه و مطبوعی داشته باشد.

-هر چند مدت یک بار قسمت های مختلف تشک و تخت خواب را جارو برقی کنید و برای این منظور بهتر است از مکش مخصوص گرد و خاک استفاده کنید.

-در صورتی که ماده ای روی تشک لکه ای را به وجود آورد، سریعا آن را از روی تشک پاک کنید.

-هیچگاه از ماده شوینده برای تمیز کردن فابریک تشک استفاده نکنید زیرا در ایسن صورت مواد شوینده در این فابریک ها جذب می شود.

-برای تمیز کردن تشک از مایع ظرفشویی یا پودر لباسشویی استفاده نکنید.

-هیچگاه برای تمیز کردن تشک از فرچه سفت استفاده نکنید.

-برای از بین بردن بوی نامطبوع تخت خواب از جوش شیرین استفاده کنید. بعضی مواقع ممکن است این احساس را داشته باشید که تخت خواب شما بوی بدی دارد. در این صورت بهتر است از جوش شیرین استفاده کنید زیرا جوش شیرین توانایی جذب انواع بو ها به خود را دارد. در این صورت تخت شما هی گونه آسیبی نمی بیند. برای استفاده از این راهکار، به صورت پراکنده مقداری جوش شیرین روی تخت بپاشید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه روی تخت شما باقی بماند.

-زمانی که می خواهید تشک را حمل کنید، از لبه های آن برای انجام این کار استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که از یک نفر برای بلند کردن تشک استتفاده نکنید.

-هنگامی که بیمارید و علائمی هم چون استفراغ یا خون ریزی در شما وجود دارد بهتر است روی تخت استراحت نکنید.

-هیچگاه روی تخت غذا نخورید. انجام این مراقبت های جزئی موجب افزایش طول عمر رخت خواب شما می شود.

-بهتر است بعضی مواقع روی تخت خوابتان مقداری روغن لاوندر اسپری کنید. برای انجام این کار می توانید داخل آب کمی از این روغن بریزید و ترکیب نمایید و روی تخت خواب اسپریکنید. انجام این کار علاوه بر ایجاد احساس آرامش در شما، موجب خوش بو شدن، سبب تنفس بافت تشک نیز می شود.

خوش بو کردن تشک با استفاده از این موارد

*آویشن

*اوکالیپتوس

*نعناع

*میخک

*روغن درخت چای

*لیمو

*دارچین

علاوه بر این می توانید این روغن ها را با یک دیگر ترکیب کرده و روی تشک اسپری کنید. در صورت نداشتن قوطی اسپری می توان از یک فرچه نرم استفاده کرد. به این نکته توجه داشته باشید که نباید از این موارد بیش از حد استفاده کنید.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهداشت نظافت تخت خواب داشته باشید استفاده کنید جوش شیرین کردن تشک تخت خواب روی تشک روی تخت طول عمر یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ ایرج کاکاوند اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت با انجام اقدامات میدانی از نگهداری سوخت قاچاق در یکی از شرکت‌های این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به این محل اعزام و در بازرسی انجام شده از این شرکت موفق شدند ۳۵ هزار لیتر نفت سفید که به صورت غیر قانونی و خارج از شبکه قانونی توزیع در انبار این شرکت نگهداری می‌شد را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را ۹ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند تصریح کرد: در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی و ضمن تشکیل پرونده برای انجام قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6098159

دیگر خبرها

  • تجهیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به جاروب های صنعتی پیاده رویی
  • شرایط حفاظت از اسناد تاریخی در خانه‌ها مناسب نیست
  • تدوین اصول سه گانه در روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور
  • ۱۴ کار خطرناک که در بورس نباید انجام داد
  • تحقق شعار سال منوط به احیای اصول اقتصادی قانون اساسی است
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه