Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@05:07:44 GMT

برخورد قاطع دستگاه قضایی با تغییر کاربری در ساوجبلاغ

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۱۶۸

برخورد قاطع دستگاه قضایی با تغییر کاربری در ساوجبلاغ

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری البرز، احمد نوروزی با تاکید بربرخورد بدون اغماض با هر گونه تخلف و کم کاری در زمینه تغییر کاربری اراضی زراعی گفت: به همین منظور فعالیت قرارگاه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و ملی در شهرستان ساوجبلاغ آغاز شده است.

وی اضافه کرد: با هدف اجرای طرح تحول قوه قضاییه، دستور ریاست قوه و تاکید رییس کل دادگستری البرز در زمینه تغییر کاربری اراضی زراعی، باغ ها و تعرض به اراضی ملی، دادگستری شهرستان با تشکیل قرارگاه ویژه تشکیل شده از ادارات مسوول، فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی گفت: امیدواریم با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های ذیربط، با فعالیت های کارشناسی و اتخاذ تدابیر لازم ریشه این نوع از جرایم در شهرستان خشکانده شود، به همین منظور از تمام کارکنان جهاد کشاورزی انتظار داریم به نحو احسن و با روحیه جهادی به وظایف ذاتی خود عمل کرده و اجازه ندهند افراد سودجو با استفاده از برخی کوتاهی ها به فکر کسب منافع مالی کلان با آسیب رساندن به منافع ملی باشند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با نظارت مستمر، به موقع و با شناسایی مواردی که موجب تسهیل تغییر کاربری اراضی زراعی می شوند، می تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشد که با همین هدف کنترل فعالیت بنگاه های املاک و جلوگیری از فعالیت بنگاه های املاک، معادن و مصالح فروشی های غیرمجاز از جمله اقدام ها خواهد بود.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود به زمینه های فعالیت قرارگاه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی اشاره کرد و گفت: جلوگیری از هر گونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها، اجرای قاطع احکام مفتوح و نظارت کامل توسط قضات، تشکیل جلسات هفتگی با ادارات مسوول برای هماهنگی با هدف تحقق طرح تحول و اهداف ابلاغی از سوی قوه قضاییه، تشکیل شعبه ویژه در دادگاه برای رسیدگی سریع به موضوع تغییر کاربری و رسیدگی سریع به پرونده های مسن و معوق از مهم ترین اولویت های این قرارگاه است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تغییر کاربری جهاد کشاورزی دستگاه قضایی روابط عمومی کارشناسی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تغییر کاربری اراضی زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان

 مسلم مویدی در حاشیه تخریب اراضی غیرمجاز این شهرستان اظهار کرد: ۲۱۲مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که خرم‌آباد با ۷۴ مورد بیشترین تغییر کاربری را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند، تاکید کرد: این در حالی است که براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع وقمع بنا‌های احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
 
 فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان در پایان از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارشات مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه با آدرس https://cms laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان