Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ خجسته پور روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت کوچ عشایر در سطح استان در سالن کوثر استانداری سمنان با اشاره به اینکه تلاش برای ورود دام عشایر از برخی استان های همجوار طی چند روز گذشته گزارش شده است، تاکید کرد: صدور مجوز تردد و ورود برای عشایری که قصد دارند تا دامهای خود را به استان سمنان منتقل کنند، مستلزم دارا بودن پروانه چرا در داخل استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه در سطح استان سمنان در حال حاضر توانستیم در مرحله مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کنیم، اظهار داشت: ما امروز در استان در مرحله مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کردیم که نیاز است تا برای ریشه کَنی کامل این بیماری، پس از مدیریت، به مرحله مهار و کنترل این بیماری در استان دست یافته و در این دومرحله نیز موفق عمل کنیم و این‌ مهم مستلزم تلاش بیشتر خواهد بود.
خجسته پور ادامه داد:عشایر ما از عمده تولید کنندگان کشور هستند که مایحتاج مردم را تولید کرده و همچنین از سوی دیگر سلامت دام نیز ارتباط مستقیم با سلامت انسان دارد و این مهم به نوعی مرتبط با بحث مدیریت شیوع کرونا نیز می باشد، لذا ‌توجه به مسائل ورود و خروج دام و نظارت بر این امر به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: صدور مجوز تردد دام عشایر در داخل استان طی دوماه آینده که فصل جابجایی بین ییلاق و قشلاق است، با هماهنگی منابع طبیعی و آبخیزداری استان صورت بگیرد.
خجسته پور گفت: گند زدایی آبشخور های مشترک، توسط اداره کل امور عشایر و محیط زیست استان در دستور کار قرار داشته باشد تا سلامت وحوش و دامها بیش از پیش تامین شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه تمام تلاش خود را در جهت تقویت و جهش تولید و همچنین حفظ سلامت مردم به کار گرفته ایم، افزود: در مسیر فیروزکوه و مراتع این منطقه، نیروی انتظامی در کنار منابع طبیعی برای مدیریت بحث چرا دام حضور داشته و تدابیر لازم اندیشیده شود.

48

کد خبر 1372597

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم

 صحبتی، مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یکی از مهمترین چالش‌هایی که در بخش سلامت با آن درگیر هستیم بیماری‌هایی هستند که تحت عنوان بیماری‌های منتقله توسط ناقلین از آنها نام برده می‌شود. بیماری‌هایی مثل مالاریا، سالک، تب کریم کنگو و این اواخر بیماری مثل تب دنگ که از طریق پشه آئدس منتقل می‌شوند جزو این بیماری‌ها هستند و بار عمده‌ای از بخش بیماری عفونی رو به خود اختصاص می‌دهند.

او افزود: مالاریا به عنوان مهم‌ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا شناخته شده است و در کشور ما هم یک قدمت چند هزار ساله دارد که کمتر از ۱۰۰ سال پیش بیش از ۲۰۰ هزار مورد ابتلا به این بیماری سالیانه اتفاق می‌افتد و در سطح دنیا سالانه ۶۰۰ هزار مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری ثبت می‌شود.

صحبتی ادانه داد: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است. کشور ما از دیرباز درگیر این بیماری بوده و بیش از ۷۰ سال است که برنامه‌های مبارزه با این بیماری در سطح کشور در حال اجرا است. در حال حاضر تعداد افراد مبتلا به این بیماری به کمتر از هزار مورد رسیده است و طی دو سه سال اخیر به دلیل تغییرات اقلیمی و تغییرات آب و هوایی که در منطقه اتفاق می‌افتد، شرایط برای رشد و تکثیر ناقل این بیماری فراهم شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟