Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عرب نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بسته‌های بهداشتی شامل مواد شوینده و اقلام مورد نیاز با سرانه هر بسته ۳۰۰ هزار ریال بنا به اهمیت و ضرورت مدیریت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در مراکز نگهداری و انجمن‌هایی که با توانخواهان و جامعه هدف به صورت مستقیم در ارتباط هستند برای شهرستان‌ها و مرکز استان در نظر گرفته و تحویل مراکز زیر مجموعه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مراکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان، سالمندان، مراکز و خانه‌های فرزندان، شیرخوارگاه ، تسهیلگران طرح CBR که در روستاها با توانخواه و مددجویان در ارتباط هستند، مراقبین طرح مراقبت در منزل از این بسته‌های بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی همچنین از توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی کننده دست، مایع دستشویی، دستمال کاغذی، بروشور آموزشی و بازی مار و پله با موضوع بیماری کرونا در بین کودکان کار و خیابان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۱۸۰ نفر از کودکان از این اقلام بهداشتی بهره‌مند شدند. 

وی ادامه داد:  کارگاه‌های تولیدی حمایتی و گروه‌های همیار بهزیستی که معمولا توسط زنان سرپرست خانوار اداره می‌شود هم اکنون به تولید ماسک و روپوش مشغول هستند به طوری که روزانه پنج هزار ماسک در این کارگاه ها تولید و پس از ضد عفونی و بسته‌بندی تحویل مراکز درمانی می‌شود.

 عرب نژاد گفت: با عنایت به حساسیت لازم، نشست‌های متعدد کمیته‌های پیشگیری و مدیریت بحران ستادی استانی برگزار شد و در خصوص رعایت موازین بهداشتی و عدم رفت و آمد غیرضروری جامعه هدف به مراکز و ادارات و مجتمع‌ها تاکید شده است. 

وی با بیان اینکه مورد مشکوک به کرونا در مراکز تاکنون مشاهده نشده ابراز امیدواری کرد: از این پس نیز با آرامش و مدیریت درست این مساله، چالش پیش رو را پشت سر بگذاریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی  همچنین از افزایش زمان پاسخگویی خط مشاوره ۱۴۸۰ (صدای مشاور) از ۱۲ به ۱۶ ساعت خبر داد و افزود: مردم استرس‌های ناشی از بیماری ویروس کرونا را می‌توانند به صورت تلفنی از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ با مشاوران بهزیستی درمیان بگذارند و پاسخ دریافت کنند.

وی در ادامه از مردم نوع‌دوست و خیران درخواست کرد: با عنایت به مسائل پیش آمده و لزوم پرهیز از مراجعه حضوری مردم به موسسات و مراکز برای تحویل کمک‌های نقدی و غیر نقدی به پویش عیدانه بهزیستی بپیوندند و کمک‌های خود را به صورت غیرحضوری از خانه به شماره حساب ۴۱۸۰۰۳۴۵۴۱۹۴۷۶۹۶ بانک مرکزی  و شماره کارت بانک مرکزی  ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۹۹۳۹۴۴۸  برای تهیه  اقلام ضروری مراکز و توانخواهان نیازمند جامعه هدف بهزیستی واریز کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خراسان جنوبی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خراسان جنوبی سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا خراسان جنوبی سازمان بهزیستی کشور خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از هشت هزار سبد غذایی به رشد ۸۲ درصدی رسید.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته هشت هزار و ۶۱۸ بسته معیشتی برای خانواده‌های کم‌برخوردار در سطح استان توزیع شد که این رقم در مدت مشابه آن یک‌هزار و ۹۳۰ سبد بود.

وی افزود: ارزش این بسته‌های معیشتی توزیع شده در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این بسته‌های معیشتی در قالب طرح‌های پویش هلال رحمت، نذر خدمت ملی و استانی و نوروز در سطح استان زنجان و در محلات کم‌برخوردار ۲۰۲۰ توزیع شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: خیرین، نیکوکاران و مردم نوع‌دوست استان بازوی اصلی هلال احمر در توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: طرح‌های بیان شده با همکاری کمیته امداد، آستان قدس رضوی، مراکز خیریه، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و سازمان داوطلبان هلال احمر کشور اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم‌برخوردار و محلات ۲۰۲۰ در پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی نیز از این خانواده‌ها حمایت مالی می‌کند.

هاشمی افزود: هلال‌احمر استان با استفاده از توان توانمندان و ظرفیت و کمک‌های خیرین بخشی از نیازهای نیازمندان را مرتفع می‌کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته نیز ۳۹ میلیارد و۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند این استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد.

کد خبر 747763

دیگر خبرها

  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز