Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- رئیس جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر در بازگشایی مدارس و ادارات تصمیم عجولانه اتخاذ شود، ممکن است جهش در آمار مبتلایان به کرونا داشته باشیم.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و با اشاره به موفقیت قابل توجه این طرح گفت: لازم است از همه مسئولین به ویژه مسئولین وزارت بهداشت و درمان که با دقت کامل توانستند آمار مبتلایان به بیماری و تلفات را کنترل کنند تشکر کنیم و همچنین از همکاری سایر اقشار مردم که دستورات و تذکرات را رعایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما آنچه که این روزها مطرح شده و من به طور خاص لازم است ابراز نگرانی جدی در باب آن داشته باشم این است که در مورد بازگشایی مدارس و شروع به کار ادارات و نهادهای دولتی و برپایی اجتماعات قرار است تصمیم‌گیری شود. درست است که این نگرانی وجود دارد اگر این تعطیلی ها ادامه داشته باشد خساراتی در پی خواهد داشت، اما باید توجه کرد مهمترین مسئله جان مردم و صیانت از زندگی آن‌هاست. 

رییس جامعه روحانیت مبارز در ادامه تاکید کرد: از منظر دینی، اگر جان آدمی به خطر بیفتد حتی واجبات الهی نیز ساقط می‌شوند. در فریضه هایی مثل حج، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و امثال اینها اگر خطر جانی وجود داشته باشد انسان مومن لازم نیست این فریضه های واجب دینی را انجام دهد و در واقع از گردن او ساقط می شوند.

وی عنوان داشت: در حال حاضر نیز خطر ویروس کرونا و همه‌گیری آن، مسئله‌ای است که جان مردم را به خطر انداخته و اگر خدای ناکرده در بازگشایی مدارس و ادارات و اجتماعات تصمیم عجولانه و زود هنگام یا نادرستی اتخاذ شود، این خطر بسیار بزرگ وجود دارد که جهش در آمار مبتلایان و افزایش تلفات انسانی داشته باشیم و توسعه بیماری به گونه‌ای شود که نتوانیم آن را جبران کنیم و از مدیریت ما خارج شود.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین با اشاره به لزوم اغتنام فرصت‌ها در این ایام گفت: یک توصیه اخلاقی نیز به مردم عزیز و مومنین داشته باشم که این روزها همه خانه‌نشین شده‌اند و فرصت اجباری فراهم شده تا در خانه بمانند و معتقدم از این فرصت باید استفاده بهینه شود. به مطالعه علمی بپردازند یا کارهای معوق خودشان را انجام دهند. همچنین مطالب دینی و روایی و قرآنی را دنبال کنند.

وی در همین زمینه افزود: در ماه شعبان هستیم که ماه رسول الله و ماه استغفار است و همه عزیزان می‌توانند به نحوی بیشتر دنبال موضوعات معنوی باشند. چنانچه غفلت‌هایی در گذشته شده جبران کنند. اگر رد مظالم و یا حق الناسی بر ذمه آنهاست به اینها بیاندیشند تا برای جبرانش عمل کنند و این فرصت می‌تواند برای ما یک تجربه ارزشمندی باشد تا هم قدر یکدیگر بیشتر بدانیم، هم قدر عافیت را و ان شاءالله برای پاکی و طهارت روحی و درونی خود نیز به اندازه پاکی جسم و ظاهر حساسیت داشته باشیم.

 امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: برای همه مبتلایان به این ویروس منحوس طلب عافیت و سلامت عاجل از درگاه خداوند داریم و برای جانباختگان، طلب مغفرت و آمرزش می‌کنیم. ان شاءالله خداوند عنایت کند و این مسئله هر چه زودتر فیصله یابد و ختم به خیر شود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم.

وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.

عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.

وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.

عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.

عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز ۱۷۰۰ نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.

کد خبر 849025 منبع: ایسنا برچسب‌ها ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه استان‌ کرمان

دیگر خبرها

  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • ماجرای کلیپ جنجالی یک عروس ۱۴ساله
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • معاونت پرورشی باید در مدارس تقویت شود
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس