Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود فیروزی گفت: 3 مورد فرد مشکوک به کرونا در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی خراسان رضوی شناسایی شده‌اند اما جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص شیوع ویروس کرونا در مراکز بهزیستی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود فیروزی، معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی، در حال حاضر تنها مراکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان و سالمندان بهزیستی با رعایت کامل نکات بهداشتی و موازین پیشگیرانه از انتقال ویروس کرونا در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل شرایط ایجاد شده، پذیرش افراد جدید در آسایشگاه‌های شبانه‌روزی بهزیستی و مرخصی افراد معلول و سالمند ممنوع شده است و تنها افراد در شرایط خاص و با حکم دادستانی در آسایشگاه‌ها پذیرش می‌شوند که در این حالت نیز افراد پیش از ورود قرنطینه می‌شوند تا سلامت آن‌ها تائید شود.

فیروزی از حضور بیش از 6 هزار معلول و سالمند در 90 مرکز شبانه‌روزی بهزیستی خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: تمام مراکز بهزیستی در طول روز 4 مرتبه ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند و خوشبختانه تا کنون موفق شده‌ایم از ورود این ویروس به مراکز بهزیستی جلوگیری کنیم و شرایط تحت کنترل است.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: تا کنون بودجه‌های قابل توجهی به ازای هر معلول جهت کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به مراکز نگهداری معلولان پرداخت شده است تا همان‌طور که تا کنون وضعیت تحت کنترل بوده است، از این به بعد نیز تحت کنترل باشد.

وی از وجود 3 مورد فرد مشکوک به کرونا در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی خراسان رضوی خبر داد و گفت: جواب تست کرونا این افراد هنوز اعلام نشده است اما جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص شیوع ویروس کرونا در مراکز بهزیستی وجود ندارد.

فیروزی بیان کرد: در حال حاضر به صورت روزانه در مراکز نگهداری بهزیستی خراسان رضوی به حدود 3 هزار ماسک و پنج هزار جفت دستکش لاتکسی و نایلونی نیاز داریم که گاهی در تأمین این میزان اقلام بهداشتی با کمبودهایی مواجه می‌شویم که از همین‌جا از تمام خیران و تولیدکنندگان ماسک و دستکشی که علاقه دارند تا ما را در جهت حفظ جان معلولان و سالمندان حمایت کنند، دعوت می‌کنم تا با مراجعه به اداره کل بهزیستی خراسان رضوی کمک‌های خیرخواهانشان را اهدا کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بهزیستی خراسان رضوی شبانه روزی بهزیستی شیوع ویروس کرونا کرونا در مراکز ویروس کرونا مراکز بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان زنجان فعالیت دارد.

روح‌الله خدابنده‌لو در گفت‎‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان و با شش خودرو، خدمات تخصصی و سریع اورژانس اجتماعی را به عموم ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه کودک‌آزاری، همسرآزاری، افکار و اقدام به خودکشی و دیگر موارد با کارشناسان تماس بگیرند، گفت: سال گذشته بیش از ۴۶۰۰ تماس با ۱۲۳ درباره موارد مذکور گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به روند فعالیت اورژانس اجتماعی گفت: پس از دریافت گزارش موارد مربوطه کارشناسان اورژانس اجتماعی برای انجام مداخلات تخصصی در محل حضور پیدا کرده‌اند و در صورت نیاز با در دست داشتن دستور قضائی اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: خدمات مددکاری، روان‌شناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات اورژانس اجتماعی است.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه در صورت نداشتن امکان بازگشت به خانواده فرد نیازمند به مراکز بهزیستی ارجاع می‌شود، افزود: پذیرش در این مراکز به دو صورت سرپایی یا نگهداری موقت است که به صورت خودمعرف یا ارجاع از طریق مراجع قضائی و انتظامی صورت می‌گیرد.

کد خبر 751401

دیگر خبرها

  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت