Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@20:18:15 GMT

ماسک مخصوص افراد ناشنوا

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۷۳۵۳

ماسک مخصوص افراد ناشنوا

به گزارش همشهری آنلاین، شیوع ویروس کرونای جدید و لزوم پیشگیری از ابتلا به این ویروس، بازار عرضه و تقاضای ماسک را دچار رونقی بی‌سابقه کرد تا آنجا که بسیاری از کشورها با کمبود ماسک مواجه شدند.

در این میان برخی شرکت‌ها به تولید ماسک‌های فشن روی آوردند زیرا اینطور که به نظر می‌رسد، حداقل تا مدت‌ها باید ماسک را نیز جزئی از البسه روزانه خود قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما گذشته از دشواری تنفس در هنگام استفاده از ماسک، انتقال برخی حس‌های بشری نیز با مشکل مواجه شدند. مثلا لبخندی ساده در پاسخ به یک دوست، یا صحبتی آهسته برای نشکستن سکوت حاکم بر فضا ناممکن شده‌اند. این مسائل اما چالش‌هایی دست دوم به حساب می‌آیند زیرا گروهی از شهروندان در شرایط کرونایی موجود با مشکلاتی اساسی روبرو شده‌اند.

به گزارش گلوبال نیوز، اشلی لارنس که معلم افراد ناشنوا در دانشگاه کنتاکی آمریکاست، متوجه نیاز این گروه از افراد جامعه به ماسکی مناسب شد. افراد ناشنوا برای برقراری ارتباط با دنیای اطراف خود از تکنیک‌های لب‌خوانی استفاده می‌کنند بنابراین به ماسکی نیاز دارند که قسمت روبرویی آن شفاف باشد تا هم دهان دیده شود و هم سلامت فرد محفوظ بماند.

در همین راستا او به کمک مادرش اقدام به طراحی و تولید ماسکی کرد که از پارچه مخصوص و طلقی شفاف تولید شده است. این ماسک‌ها اکنون به صورت رایگان در اختیار افرادی که ناشنوا هستند و یا نیاز به استفاده از لب‌خوانی دارند قرار می‌گیرد. 

کد خبر 497747 برچسب‌ها كروناويروس ناشنوایی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ناشنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد

 ملک رئیسی دستیار فرماندار در امر مردمی سازی در شورای مردمی سازی فرمانداری سرباز  سخنان خود را با  فرمایشات مقام معظم رهبری شروع کردند و گفتند اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد که ... بایستی فعّال بشود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود.

ملکرئیسی  گفت: جلسات شورای مردمی با دستور کار تبیین شعار سال و بررسی مسائل و مشکلات آب شرب شهرستان می باشد.

وی افزود: با عنایت به اینکه نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری سال« جهش تولید با مشارکت مردم» نشان از آن دارد که اقتصاد کشور بیمار است و انتخاب شعارهایی با موضوع تولید و اقتصاد در ۱۶ سال گذشته مهر تاییدی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال که ضعف اساسی کشور را در حوزه اقتصادی دانستند.

دستیار فرماندار شهرستان سرباز در امر مردمی سازی عنوان کرد طبق گفته مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات و نجات کشور  رونق تولید و اقتصاد می باشد و تنها نسخه شفابخش اقتصاد بیمارگونه کشور، تغییر و تحول اساسی و  ورود انقلاب جهادی در اقتصاد می باشد.

ملک رئیسی در ادامه اشاره به مشکلات، معضلات و مطالبه ی مردم شهرستان سرباز  بیان کردند اگر  در دو حوزه  آب شرب بهداشتی و کشاورزی  بصورت برنامه ریزی اصولی و هدفمند  ورود کنیم و مشکلات این دو حوزه را با مشارکت مردم و دولت بصورت جهادی مرتفع کنیم  بار سنگینی از دوش ملت و دولت برداشته می شود و رضایت عمومی مردم در شهرستان بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی درستی جهت برند نمودن محصولات انحصاری شهرستان و فرآوری محصولات کشاورزی بخصوص خرمای شهرستان و بهبود اقتصاد کشاورزان  می تواند نقطه عطفی در تحقق شعار سال در شهرستان باشد.

اربابی معاون فرماندار ضمن تشکر از نگاه امیدبخش دستیار مردمی در حوزه های مختلف، مدیران و مسئولان ادارات و سازمان ها و خیرین شهرستان را در تحقق اهداف کلان شهرستان تشویق نمود و بحث کشاورزی را از مهمترین و بهترین پتانسیل های مردم شهرستان دانست و در برنامه ریزی جهت رفع مشکلات این حوزه نیز تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • ایران‌پوریان: تراکتور همیشه در نقل‌وانتقالات بازنده است
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان