Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون کاراته گفت: هدف‌گذاری ما از طریق رنکینگ کسب ۴ سهمیه المپیک توکیو بود که خدا را شکر به نتیجه مطلوب رسیدیم. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲ ورزشی رزمی نظرات - اخبار ورزشی -

حسن طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد کاراته ایران در سال 98 اظهار داشت: خدا را شکر سال 98 در عین سختی مسابقات و مسیر کسب سهمیه المپیک، سال خوبی برای کاراته ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود تمام مشکلات و تحریم‌های ظالمانه‌ای که دشمنان انقلاب علیه ایران انجام داده بودند و سال اقتصادی خیلی سختی را برای ما رقم زده بودند، توانستیم با حمایت وزارت ورزش و جوانان، کمیته المپیک و خانواده کاراته تقریبا در تمام مسابقات کسب سهمیه المپیک حضور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در پایان سال 98 وضعیت ما در رنکینگ بسیار خوب بود و ورزشکاران خوبی در میان برترین‌های دنیا داشتیم و تا این جای کار نیز توانستیم 4 سهمیه المپیک را به دست بیاوریم. هدف‌گذاری ما نیز از طریق رنکینگ کسب 4 سهمیه المپیک بود که خدا را شکر به این نقطه رسیدیم. در این مسیر ورزشکاران و کادرفنی ما متحمل سختی و تلاش زیادی شدند و در مسابقات متعددی حضور پیدا کردند و تمام عوامل فدراسیون برای تیم ملی یکی شدند که باید بابت انجام این کار بزرگ به همه مجموعه فدراسیون خسته نباشید بگویم. 

رئیس فدراسیون کاراته  در خصوص احتمال بررسی مجدد مسیر کسب سهمیه المپیک از سوی فدراسیون جهانی و برگزاری مراحل تعویق شده کاراته وان در آینده گفت: هدف ما المپیک و اثبات قدرت کاراته ایران در این مسابقات است. برای رسیدن به المپیک، مدال این مسابقات و اثبات اقتدار کاراته ایران در جهان تلاش می‌کنیم و اینکه یک مسابقه لغو یا مجدد برگزار شود برای ما تفاوتی ندارد و هر تصمیمی را که IOC و wkf بگیرد تاثیری در اراده آهنین ورزشکاران ما ایجاد نخواهد کرد.

طباطبایی افزود: هدف نهایی ما رسیدن به مدال المپیک است و در این مسیر هر اتفاقی بیفتد برای ما فرقی نخواهد کرد. قدرت کاراته ایران اثبات شده است و این موضوع مرهون تلاش پیشکسوتان و بزرگان و کسانی است که سال‌ها برای کاراته ایران زحمت کشیدند. در حال حاضر نیز امیدوارم ابتدا شاهد از بین رفتن ویروس کرونا باشیم تا در ادامه شاهد برگزاری رقابت‌های مختلف داخلی و بین‌المللی باشیم.

وی در خصوص برنامه‌های فدراسیون کاراته برای تقدیر از زحمات پورشیب گفت: ذبیح‌الله پورشیب یکی از با اخلاق‌ترین و دوست داشتنی‌ترین کاراته‌کاهای ایران است و زحمات زیادی را برای تیم ملی کاراته کشیده است. پورشیب سال‌های سال است که برای کاراته ایران مبارزه می‌کند و افتخارات بسیاری را به دست آورده است. او در بسیاری از افتخارات کاراته ایران نقش بسزا و تاثیرگذاری داشته است. پورشیب شخصیت ویژه‌ای دارد و حضور یا عدم حضور او در المپیک چیزی از ارزش‌ها، توانمندی و تاثیرات او در کاراته ایران کم نخواهد کرد و او یکی از سرمایه‌های بزرگ ورزش ایران است.

رئیس فدراسیون کاراته تاکید کرد: به عنوان خادم کاراته ایران قدردان زحمات و تاثیرات پورشیب در کاراته ایران هستم. او مانند یک المپیکی در مسیر کسب سهمیه المپیک جنگید و با وجود کسب سهمیه این مسابقات متاسفانه به خاطر قوانین مسابقات نتوانست مجوز حضور در المپیک توکیو را دریافت کند. با توجه به توان و ظرفیت کاراته ایران ما می‌توانستیم در سنگین وزن کاراته دنیا دو سهمیه المپیک را کسب کنیم، اما قانون این اجازه را نمی‌داد. پورشیب برای ما یک ورزشکار المپیکی است و تلاش خواهیم در بحث پاداش و مزایا این موضوع را مدنظر قرار بدهیم و مهمتر از آن تاثیر پورشیب در موفقیت‌های تیم ملی است که قدردان آن هستیم.

طباطبایی در خصوص برنامه‌های فدراسیون برای کسب 2 سهمیه کاتا و 2 سهمیه دیگر کومیته عنوان کرد: با وجودی که در ابتدا عنوان می‌شد که امیدی به کسب سهمیه در بخش بانوان نداریم، اما امروز موفق به کسب 2 سهمیه در بانوان شدیم. برای سهمیه‌های باقی مانده در کومیته و کاتا برنامه‌ریزی داریم و امیدوارم با زحمات و رشادت ورزشکاران نیز بیشترین کسب سهمیه را داشته باشیم. ورزشکاران این بخش به اعتقاد من ظرفیت کسب سهمیه المپیک را دارند و امیدوارم این ظرفیت به فعل تبدیل شود. 

وی در خصوص تاثیر یک ساله تعویق المپیک برای فدراسیون کاراته گفت: در خصوص این اتفاق نیز به اقتدار کاراته ایران اشاره می‌کنم. برخی اتفاقات و برنامه‌ریزی‌ها در اختیار ما نیست و موضوع کرونا در سرتاسر دنیا اتفاق افتاده است. تاخیر در برگزاری المپیک باعث خواهد شد ما مجددا بر اساس آن برنامه‌ریزی داشته باشیم و اعتقاد دارم تعویق المپیک تاثیر آنچنانی برای کاراته ایران ندارد.

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص مهمترین برنامه فدراسیون در سال 99 عنوان کرد: در سال جدید به دنبال تشکیل تیم‌های پایه هستیم و حتی برنامه داشتیم انتخابی این تیم‌ها را در اواخر سال 98  برگزار و این تیم را برای مسابقات قهرمانی آسیا کویت آماده کنیم، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات انتخابی برگزار نشد و قهرمانی آسیا نیز به تعویق افتاد. مهمترین برنامه‌ریزی ما در سال جدید رسیدگی به تیم‌های پایه است و اولین اقدام ما بعد از کرونا تشکیل اردوهای تیم‌های پایه در کنار بزرگسالان است.

طباطبایی در خصوص احتمال برگزاری مسابقات قهرمانی جهان کاراته در سال جدید گفت: منتظر تصمیم مسئولان فدراسیون جهانی هستیم، اما فکر می‌کنم این مسابقات نیز به تعویق بیفتد. اگر قهرمانی جهان برگزار شود ما برای موفقیت در این مسابقات تلاش خواهیم کرد و اگر برگزار نشود نیز ما منتظر تاریخ جدید مسابقات خواهیم ماند.

خودزنی‌های داخلی این بار بلای جان کاراته/ لزوم ورود جدی نهادهای نظارتی و وزارت ورزش


انتهای پیام/

R1434/P1015135/S3,30,32/CT1 واژه های کاربردی مرتبط المپیک 2020 توکیو کاراته کاراته ایران رئیس فدراسیون کاراته

منبع: تسنیم

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو کاراته کاراته ایران رئیس فدراسیون کاراته المپیک 2020 توکیو کاراته کاراته ایران رئیس فدراسیون کاراته برای کاراته ایران کسب سهمیه المپیک برنامه ریزی برای ما تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

به گزارش "ورزش سه"، بعد از حدود 14 ماه بلاتکلیفی قرار است انتخابات فدراسیون ژیمناستیک 24 اردیبهشت ماه برگزار شود، فدراسیونی که سال گذشته تا آستانه تعلیق پیش رفت، اما در نهایت با بازگشت زهرا اینچه درگاهی به صندلی ریاست به آرامش رسید و اخیرا توانست سهمیه المپیک پاریس را هم توسط مهدی الفتی کسب کند. 

در آستانه برگزاری انتخابات بار دیگر برخی حواشی باعث برهم خوردن آرامش این رشته شده و حتی سهمیه به دست آمده برای المپیک را هم تحت تاثیر قرار داده است.

در همین راستا با فرامرز سنگینی، دبیر سابق فدراسیون ژیمناستیک همکلام شدیم. او درباره شرایط این روزهای ژیمناستیک گفت: از زمانی که من ژیمناستیک را شروع کردم آرزویم  این بود که در عرصه قاره ای بدرخشیم. خیلی وقت ها اجازه شرکت در بازیهای آسیایی را به ما نمی دادند. چون ژیمناستیک ایران سطح پایینی داشت و می گفتند شانسی برای کسب مدال نداریم. واقعیت هم اینگونه بود که به دلیل تفاوت تکنیک در آموزش ژیمناستیک و اختلافی که با ژیمناستیک دنیا داشتیم نمی توانستیم شگفتی ساز شویم و کار خاصی انجام دهیم. این آرزوی همه اهالی ژیمناستیک کشور بود که به المپیک برویم آن هم در شرایطی که ژیمناستیک ایران سابقه طولانی تری نسبت به بسیاری از رشته های ورزشی کشور دارد و از دهه 20 فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کرده است ، این سابقه طولانی و عدم درخشش در رقابت های قاره ای یک نقطه ضعف بود. این دوران گذشت و با وجود زحمت های زیادی که کشیده شد و اردوهای مشترک و برون مرزی که داشتیم تلاش شد طلسم عدم توفیق در کسب مدال را بشکنیم.

وی افزود: بالاخره طلسم کسب مدال در آسیا در سالهای ابتدایی دهه نود رخ داد و عبدالله جامعی موفق به کسب مدال برنز خرک حلقه در قاره کهن شد. این کورسوی امیدی بود تا ژیمناستیک ایران بتواند موفقیتهای بیشتری کسب کند. اینکه این موفقیت تکرار شود نیازمند امکانات و زمان بیشتری هم بود. برای موفقیت در یک مسابقه نیازمند تمرینات حرفه ای هستیم و در آن زمان من متاسف می شدم که چرا نمی توانیم بیشتر از این به بچه ها رسیدگی کنیم. در دوره جدید فدراسیون که از سال 96 آغاز شد ژیمناست های جوانی مثل محمدرضا حمیدی ، مهدی احمد کهندی، محمدرضا شفیعی ، خسرو نژاد ، بهلولزاده و ... پا به عرصه تیم ملی گذاشتند. آنها نیازمند حضور در مسابقات بین المللی زیادی بودند و این اتفاق هم صورت گرفت.

دبیر اسبق فدراسیون ژیمناستیک عنوان کرد: در دوره هایی ما نمی توانستیم به دلایل مختلف حضوری مداوم در مسابقات بین المللی داشته باشیم اما از بعد از سال ۹۶ خصوصا در ژیمناستیک هنری مردان ، ژیمناست ها حضوری مداوم در مسابقات داشتند. حضور انها در سطوح مختلف مسابقات مثل جام های جهانی و تلاش های جمعی خانواده ژیمناستیک و مسئولان فدراسیون نتیجه داد و در بازی های آسیایی ، الفتی موفق به تاریخ سازی شد. به نظر من تاریخ ژیمناستیک ایران به قبل و بعد از مدال بازی های آسیایی تقسیم شد و این یک رنسانس بود. ما مدال قهرمانی آسیا داشتیم اما منتظر بودیم یک ژیمناست از کشورمان در بازی های آسیایی مدال بگیرد. در هانگژو یک پرواز تاریخی از الفتی را شاهد بودیم و این رقابت ها برای ما شادکامی به دنبال داشت. این مدال توقع جامعه را بالا برد و پس از آن هم توقع کسب سهمیه المپیک را داشتیم.

سنگینی در ادامه گفت: کسب سهمیه المپیک برای ما یک آرزو بود. پیش از این 2 حضور در المپیک توسط جمیله سروری و جلال بازرگان داشتیم که البته آنها بدون ورودی و کسب سهمیه اعزام شدند. چون در آن زمان کمیته بین المللی المپیک از حضور ورزشکاران استقبال می کرد. ژیمناستیک دنیا آنقدر قوی شد و در عرصه جهانی توسعه پیدا کرد که کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت که مسابقات کسب سهمیه را در نظر بگیرد تا قوی ترین و بهترین ورزشکاران در این رویداد شرکت کنند. کسب سهمیه الفتی واقعا یک اتفاق تاریخی بود. او روحیه بالایی دارد و وقتی در قطر حرکت اول خود را خراب کرد در حرکت دوم با قدرت پرش خود را اجرا کرد. انشالله او بتواند نمایش خوبی در المپیک داشته باشد و  همین که در عرصه بزرگ المپیک نمایش قابل قبولی داشته باشد توفیق بزرگی است. فراموش نکنیم ژیمناستیک ایران دو سال دچار بی تدبیری شده بود و آرامشی که لازم بود را از بچه ها گرفته بودند. مسیر حرکت ژیمناستیک ایران را غیرمدبرانه دچار چالش کردند و همین مسئله دشواری کسب سهمیه المپیک را دوچندان کرد.

دبیر اسبق فدراسیون ژیمناستیک درباره انتخابات پیش روی این فدراسیون عنوان کرد: در انتخابات فدراسیون باید اخلاق رعایت شود و در یک فضای آرام هر کسی برنامه خودش را ارائه بدهد.  این برنامه ها باید در جهت ارائه برنامه خودشان باشد نه اینکه به دنبال تخریب یک کاندیدا باشیم در هیچ منطقی نمی گنجد. به کسانی که اهل ژیمناستیک نیستند توصیه می کنم که در انتخابات شرکت نکنند. آنها اصلا نمی دانند نیازهای ژیمناستیک چیست چون ژیمناستیک ظرافت هایی دارد و خیلی راحت یک فرد ناآشنا فریب می خورد و به بیراهه می رود. شاید آنها افراد خوبی باشند اما باید در جای خودشان قرار بگیرند.  اگر هم دنبال ریاست فدراسیون هستند حداقل افراد را مقابل هم قرار ندهند. چون اقدام آنها بر خلاف مصالح ژیمناستیک است.

دیگر خبرها

  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم 
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها