Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@01:19:44 GMT

جوان و رسانه؛ بایسته‌ها و الزامات

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۸۵۷۶

جوان و رسانه؛ بایسته‌ها و الزامات

ضرورت دارد جوانان به‌عنوان قشرفعال، روشنفکر و پرانرژی جامعه به‌طور هوشمندانه، نگاه و رویکرد ارزشی و مطلوب نسبت به ارتقای جایگاه فردی و اجتماعی خود و همچنین رویدادها و مسائل جامعه امروزی داشته باشند.

یادداشت محسن نصرپور، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی را می‌خوانید:

با توجه به اوضاع کنونی جهان و منطقه و شرایط خاص سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی حاکم برکشور و از طرفی ورود جمهوری اسلامی به فصل جدید و آغاز دهه پنجم حیات  انقلاب اسلامی و گام دوم و اهمیت این موضوع، ضرورت دارد تا جوانان به‌عنوان قشرفعال، روشنفکر و پرانرژی جامعه به‌طور هوشمندانه، نگاه و رویکرد ارزشی و مطلوب نسبت به ارتقای جایگاه فردی و اجتماعی خود و همچنین رویدادها و مسائل جامعه امروزی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روز جوان روزی است که به پاسداشت این قشر عظیم از جامعه نامگذاری شده است، جوانان در هر کشوری قلب تپنده کشور را تشکیل می‌دهند.

جوان و رسانه ـ بایسته‌ها و الزامات: 

ـ به نظر می‌رسد مهم‌ترین وظایف اصحاب رسانه خصوصا صداوسیما در خصوص جوانان عبارتند از:

1 ـ شناسایی و معرفی نخبگان جوان در بخش‌های علمی، ورزشی، فرهنگی، پزشکی و اقتصادی و ارائه الگو به دیگر نوجوانان و جوانان از این نخبگان 

2 ـ حمایت رسانه‌ای از پویش‌های جوانان و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی آنان؛ همچون حمایت از محیط زیست، کاهش آسیب‌های اجتماعی و به‌خصوص انعکاس فعالیت‌های ارزشمند جهادی جوانان و همچنین تعامل و هم‌افزایی با سمن‌های فعال حوزه‌های مذکور 

3 ـ اشاعه فرهنگ و روحیه ایثار و مقاومت در جوانان.

4 ـ انتشار روحیه نشاط و شادی در میان جوانان خصوصا نشاط مومنانه 

5 ـ ایجاد پل ارتباطی بین جوانان و مسؤولان و بیان، بررسی و پیگیری مشکلات و انتظارات آنان.

6 ـ ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای و تقویت روحیه تحلیلی و انتقادی نسبت به محصولات رسانه‌ای فضای مجازی و شبکه اجتماعی و ماهواره‌ای.

7 ـ تبیین لزوم پایبندی به قوانین و هنجارهای جامعه دینی و فرهنگی ایران مثل پوشش و حجاب، احترام به والدین و بزرگان و اساتید و معلمان، شیوه‌های مناسب همسرگزینی و در مجموع اشاعه سبک زندگی اسلامی و ایرانی 

8 ـ تحریک جوانان به تلاش و تحرک بیشتر در زمینه‌های علم آموزی، مهارت اندوزی، فعالیت‌های ورزشی و جسمانی؛ توانمندی‌های روحی و کنترل‌های هیجانی و ...

9 ـ جذب حداکثری جوانان وگسترش چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی بر سرتمامی جوانان ایران (رهبر معظم  انقلاب هم کل جوانان را مخاطب بیانیه گام دوم خود قرار داده‌اند و تفکیک خاصی بین جوانان انقلابی با بقیه قائل نشده‌اند) 

10 ـ تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در جوانان و القای اینکه ما می توانیم در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، هنری، ورزشی 

11 ـ برانگیختن حس تعصب و غیرت ایرانی در جوانان، حول مقولاتی چون ورزش، وحدت ملی، خرید کالای ایرانی و ... 

12 ـ تعدیل سطح توقعات و انتظارات جوانان چه از نظام و چه از دولت و چه در حوزه‌های مختلف زندگی خانوادگی و شغلی و درآمد و پرهیز از بالا بردن غیرمنطقی و غیرقابل تحقق آن‌ها 

13 ـ معنویت‌افزایی هرچه بیشتر در میان جوانان با تولید برنامه‌های مناسب 

14 ـ تقویت و تثبیت هویت اسلامی و ایرانی در جوانان 

15 ـ حمایت از جوانان مومن و انقلابی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای جبهه فرهنگی انقلاب در صداوسیما 

16 ـ گسترش روحیه مطالبه‌گری در جوانان معطوف به ارزش‌های اسلام و انقلاب و منویات ولی فقیه از نهادها؛ ادارات و دستگاه‌های اجرایی و تقنینی و قضایی

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: روز جوان رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

همزمان با گرامیداشت هفته فرهنگ و منش پهلوانی و سالروز تشکیل بسیج ورزشکاران، با حضور عباد دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان مرکز استان، سرهنگ غفارپور مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان، سرهنگ شریفی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ساری، نادری مسئول کانون بسیج ورزشکاران و جمعی از روسای هیات‌ها و قهرمانان و مربیان آئین گشایش دفتر کانون بسیج ورزشکاران شهرستان ساری برگزار شد.

دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار مرکز استان ،گفت: بسیج از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اهمیت به جوانان و ارتباط با جوانان به خصوص ورزشکاران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که با ورود بسیج به هیات‌ها به زودی شاهد تحقق این امر خواهیم بود.

او  افزود: جامعه ورزش و جوانان شهرستان ساری نیز همپای سایر آحاد جامعه با پیوستن به خیل عظیم بسیجیان تلاش دارند تا با نهادینه کردن فرهنگ بسیج، منش پهلوانی را با فرهنگ ناب بسیج همراه سازند تا بتوانند با تکیه بر این مهم افتخارات متعددی برای ایران اسلامی به ارمغان آورند.

سرهنگ شریفی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت در این مراسم با اشاره به نقش بسیج ورزشکاران در ترویج روحیه پهلوانی و جوانمردی در میادین ورزشی گفت: از خود گذشتگی، ایثار و دستگیری از افراد ناتوان، همان روحیه پهلوانی است که این روحیه در بسیج ورزشکاران دیده می‌شود.

سرهنگ غفارپور رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران نیز در این آئین با اشاره به الگو بودن ورزشکاران و قهرمانان برای جوانان، گفت: سهم ورزشکاران در فرهنگ جامعه بسیار بالاست و ورزشکاران با منش خود می‌توانند جوانان را تحت تأثیر قرار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود