Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@18:19:14 GMT

تجلی اخلاص و مجاهدت شهید سلگی در کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۹۳۶۱

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اخلاص و مجاهدت شهید حاج میرزامحمد سلگی در کتاب «آب هرگز نمی میرد» تجلی پیدا کرده است، گفت: سردار سلگی به معنای واقعی کلمه معتقد بود و همواره توصیه می کرد که باید به جوانان میدان داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی شامگاه شنبه ۱۶ فروردین در آیین مجازی بزرگداشت سومین روز شهادت سردار حاج میرزامحمد سلگی در همدان، با قرائت پیام تسلیت مقام معظم رهبری درباره شهید سلگی و ضمن عرض تسلیت شهادت این شهید بزرگوار به محضر مردم نهاوند، خانواده عزیز حاج میرزا سلگی و همه کسانی که دلداده مسیر انقلاب، نظام و اسلام هستند، اظهار کرد: تمنای ادعیه های راهگشا و به ویژه استمرار در راه شهدا از ویژگی های شهید سلگی بوده و در دست نوشته های این شهید بزرگوار نیز آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مداومت در مسیر حق را از دیگر ویژگی های شهید سلگی عنوان کرد و افزود: شهید سلگی سال ۹۸ همان حرارت، نشاط و انگیزه سردار سلگی عملیات مرصاد را حفظ کرده بود و این سردار با انگیزه و اخلاص الهی در جنگ نقش آفرینی کرده و این روحیه انقلابی را بعد از گذشت ۳۰ سال نیز حفظ کرده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بسیاری از افراد ممکن است حرف از نظام و انقلاب بزنند اما در مسیر سخت کم بیاورند، گفت: استقامت، تعصب، غیرت و اخلاص نسبت به نظام وانقلاب، حامی منافع مردم و حفظ کننده آرمان های شهدا از دیگر ویژگی های برجسته شهید سلگی بود.

شعبانی موثقی با بیان اینکه همه باید نسبت به حق تعصب و غیرت داشته باشند، خاطرنشان کرد: تعبیر درست کتاب «آب هرگز نمی میرد» این است که شهید سلگی و امثال این شهید بزرگوار زنده بوده و ناظر جامعه هستند.

وی با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوانان بیان کرد: سردار سلگی به معنای واقعی کلمه معتقد بود و همواره توصیه می کرد که باید به جوانان میدان داده شود همچنین به جذب حداکثری معتقد بود و سعی می کرد با رفتار درست برای انقلاب یار جمع کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه کتاب «آب هرگز نمی میرد» مجموعه ای از شهدا را معرفی می کند، گفت: اخلاص و مجاهدت شهید سلگی در این کتاب تجلی پیدا کرده است وبه جوانان توصیه می کنم برای اینکه بدانند جنگ چگونه اداره شده و در گذشته چه کسانی برای کشور زحمت کشیدند، این کتاب را مطالعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آب هرگز نمی میرد میرزامحمد سلگی شهيد شهادت آب هرگز نمی میرد شهید سلگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا به همراه فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در منزل سردار محمدرضا زاهدی با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

به گزارش مشرق، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، به همراه امیر سرتیپ دوم صمد نوری فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان و سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با خانواده شهید مقاومت سردار سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه بود که در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به فیض شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • ️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است
  • برگزاری یادواره شهدای یگان ویژه کرمان
  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • فیلم| در آخرین دیدار شهید زاهدی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند