Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:05:27 GMT

سکوت بی‌سابقه و تاریخی در پایتخت کشتی ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۹۳۶۹

سکوت بی‌سابقه و تاریخی در پایتخت کشتی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان جویبار استان مازندران به عنوان خطه قهرمان پرور کشتی آزاد ایران از قدیم الایام زادگاه بزرگان کشتی بوده و آزادکاران نامداری را به عرصه قهرمانی جهان و المپیک معرفی کرده است.

نبض کشتی در این منطقه قهرمان پرور هیچگاه در طول سالیان متمادی از کار نیافتاده بود و مربیان و کشتی گیران این خطه پرآوازه، حتی هنگام بسیاری از اتفاقات مختلف هم دست از تمرین بر نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حالا با شیوع ویروس کرونا، حال و هوای این شهرستان کشتی خیز، کاملا متفاوت و سالن های کشتی آن بسیار سوت و کور شده است.

حسین نقیبی یکی از مربیان سازنده کشتی کشورمان که سالها در سالن‌های شهرستان جویبار به ساخته و پرداخته کردن قهرمانان بزرگ و ملی مشغول بوده در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: به هیچ عنوان در طول سالیان زندگی و فعالیت در جویبار به عنوان مربی به یاد ندارم سالن های کشتی این دیار تعطیل شده باشد. ما هر سال حتی در ایام عید هم برای کشتی گیران برنامه های ویژه ای تدوین و اجرایی می کردیم و هیچگاه اجازه ندادیم کشتی در این خطه قهرمان پرور از تب و تاب بیافتد.

وی تصریح کرد: اما حالا شاهد آن هستیم که شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی تمرینات کشتی‌گیرانی شده که حتی اگر از آسمان سنگ هم می بارید به سالن می آمدند و دست از تمرین بر نمی داشتند. تمامی کشتی گیران تازه کار و جوان و حتی ملی پوشان نامدار استان مدتی است به دلیل ویروس کرونا در منزل مانده اند و فعلا تمرینات انفرادی خود را پیگیری می کنند.

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: با تعطیلی سالن های تمرین، حالا چاره ای برای کشتی گیران باقی نمانده تا دل به طبیعت شمال بزنند و تمرینات انفرادی خود را در کنار ساحل و دامنه کوه و جنگل پیگیری کنند. البته این تمرینات تنها به فعالیت های هوازی و دوومیدانی و نرمش منتهی می شود و فعلا خبری از سرشاخ شدن با حریف تمرینی و مرورفن نیست.

نقیبی ادامه داد: تعطیلی تمرینات کشتی در شهرستان جویبار در تاریخ این منطقه کشتی خیز  بی‌سابقه است که امیدوارم این معظل هر چه زودتر با ریشه کن شدن ویروس کرونا در کشورمان به پایان برسد.

وی در پایان گفت: فعلا از راه دور با کشتی‌گیران در تماس هستیم و این بچه ها را در تمرینات انفرادی که در منازل و دل طبیعت انجام می دهند، همراهی می کنیم. به عنوان یکی از مربیان کشتی امیدوارم این روزهای تلخ و سیاه هر چه زودتر به پایان برسد و بار دیگر تمامی مردم بتوانند بدون هیچ نگرانی در کنار هم باشند و به زندگی روزمره خود بپردازند.

کد خبر 4891683 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: کشتی آزاد مازندران جویبار ویروس کرونا تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران کشتی آزاد المپیک 2020 توکیو باشگاه پرسپولیس احمد سعادتمند کشتی فرنگی فدراسیون فوتبال فیفا مهدی محمدنبی وزارت ورزش و جوانان لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ویروس کرونا کشتی گیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه دوری حسن یزدانی از اردوی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسن یزدانی قهرمان مازندرانی و مرد ۹ مداله کشتی آزاد المپیک و جهان، به دلیل ادامه روند توانبخشی در این مرحله از اردوی آزادکاران حضور نخواهد داشت.


بر اساس اعلام روابط عمومی فدراسیون کشتی، یزدانی که در مدت توانبخشی خود به دلیل عمل جراحی کتف، تمرینات خود را با گرفتن برنامه و هماهنگی با کادر فنی انجام می‌داد، در این اردو نیز به دلیل کامل شدن روند فیزیوتراپی در اردو حضور نخواهد یافت و به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری می‌کند.


بر این اساس حسن یزدانی در اردوی بعدی تیم ملی کشتی آزاد به جمع نفرات دعوتی اضافه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • دلسوزی علیرضا دبیر برای فوتبالیست‌ها: طفلکی‌ها!
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی
  • ادامه دوری حسن یزدانی از اردوی تیم ملی
  • حسن یزدانی از اردوی بعد به جمع آزادکاران اضافه خواهد شد
  • حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نرفت
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد