Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی محمدی گفت: جشنواره ملی فرهنگی، هنری سلامت و هنر با هدف ارتقای سطح سواد سلامت و رسانه در زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، جانشین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری سلامت و هنر خبر داد و گفت: پیوند بین سلامت و هنر به ارتقای سلامت جسم و روان منجر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مصطفی محمدی با بیان اینکه اضطراب ایجاد شده از ویروس کرونا در فضای مجازی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، ادامه داد: جریان سازی فرهنگی و هنری از اهداف برگزاری جشنواره ملی سلامت و هنر است.

 

جانشین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: ارتقای سطح سواد سلامت و رسانه، تبیین مرجعیت دانشگاه در امور پزشکی، ایجاد جریان سالم فرهنگی و هنری و ارتقای سلامت روان و پایه‌گذاری جریان‌هاس سالم فرهنگی و هنری در حوزه سلامت از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: این جشنواره در محورهای سلامت و پیشگیری، تفریح سالم، ارتقای سلامت روان و سلامت اجتماعی، انسان سالم، تغذیه سالم، بهداشت فردی و عمومی، سلامت و فضای مجازی، سلامت معنوی، مشارکت مردمی در حوزه سلامت، هنردرمانی در حوزه سلامت برگزار می شود.

 

محمدی با بیان اینکه کرونا از دیگر بخش جشنواره سلامت و هنر است، خاطرنشان کرد: این بخش در محورهای زندگی بعد از کرونا، کرونا و رفتار اجتماعی، کرونا و کسب و کارهای جدید، کرونا و خانواده‌ها، کرونا و فرصت‌های پیش‌رو، کرونا و وحدت و همدلی، کرونا و فعالیت‌های جهادی و فرهنگی کرونا و اوقات فراغت، کرونا و تعامل دستگاه‌های مختلف، اعتماد احتماعی به دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک سرمایه اجتماعی و کرونا و شیوه جدید مدیریت بحران برگزار می‌شود.

 

وی تصویر سازی، پوستر، موشن گرافی فیلم کوتاه مردمی، ایده‌های خلاقانه و نوآورانه، نقاشی در دو بخش کودکان و آزاد و عکاسی از جمله بخش‌های طراحی شده برای جشنواره سلامت و هنر است.

 

محمدی با بیان اینکه جشنواره ملی سلامت و هنر تا 15 خردادماه آثار را در محورهای اعلامی خواهد پذیرفت، تصریح کرد: تلاش می‌شود داوری آثار تا آخر خردادماه انجام و نتایج اعلام شود و در صورت رفع مشکلات فعلی برنامه حضوری هم برگزار خواهد شد.

 

جانشین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی را جوایز پیش‌بینی شده برای آثار برتر انتخاب شده در جشنواره ملی فرهنگی و هنری سلامت و هنر اعلام کرد.

 

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا را شکست می دهیم جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دانشگاه علوم پزشکی جشنواره ملی فرهنگی هنری سلامت و هنر فرهنگی و هنری برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود