Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:20:51 GMT

تحولات آموزشی جدید در دانشگاه امیرکبیر/ جذب هیات علمی کیفی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۹۸۳۵

تحولات آموزشی جدید در دانشگاه امیرکبیر/ جذب هیات علمی کیفی

سید محمدحسین کریمیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه های سال آینده این دانشگاه در حوزه آموزش، گفت: یکی از اهدافی که دنبال خواهیم کرد، بالانس تعداد گرایش هایی است که در دانشگاه امیرکبیر ارائه می شود.

بررسی گرایش های جدید در مقاطع ارشد و دکتری

وی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از گرایش های مختلفی را ارائه می دهیم و دائما هم تقاضای دانشکده ها بر افزایش و ارائه گرایش های جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط ما در نظر داریم، با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که در حوزه منابع انسانی و مالی داریم، بررسی کنیم و ببینیم کدام گرایش ها برای ما در اولویت است تا مبادا منابع موجود خود را جایی هزینه کنیم که مزیت و ارزش افزوده ای برایمان ندارد. این یکی از مهم ترین برنامه هایی است که در سال ۹۹ در مقاطع ارشد و دکتری، خصوصا ارشد دنبال خواهیم کرد.

راه اندازی دوره های کارورزی در مقطع کارشناسی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در مقطع کارشناسی هم به دنبال این هستیم که در کنار دوره رسمی، بتوانیم تا حدی دوره های کارورزی را راه اندازی کنیم؛ یعنی امکانی برای عده ای از دانشجویان فراهم سازیم تا همزمان که درس می خوانند، بتوانند یک ترم آزاد شده یا مرخصی بگیرند، بروند در همان زمینه تحصیلی، کار حرفه ای کنند و برگردند. 

جذب هیات علمی کیفی در سال ۹۹

کریمیان ادامه داد: همچنین یکی دیگر از برنامه راهبردی ما برای سال ۹۹ نیز جذب هیات علمی های کیفی است. برای جذب هیات علمی همواره سالی ۲ بار فراخوان می دهیم. به این ترتیب که ابتدا ما به وزارت علوم اعلام می کنیم که مثلا ۳۰ نفر می خواهیم. در فراخوان، افراد متقاضی فرم پر می کنند و در ادامه ما شرایط متقاضیان را با دقت و وسواس، بررسی می کنیم و نهایتا نفراتی را که نیروی کیفی باشند، انتخاب می کنیم.

حقوق هیات علمی کفاف زندگی او را نمی دهد

وی گفت: البته باید توجه داشت که به دلیل وضع نه چندان خوب اقتصادی کشور، ما به مرور زمان، متقاضیان با کیفیتی نخواهیم داشت. چرا که حقوقی که به هیات علمی پرداخت می شود، عملا کفاف زندگی را نمی دهد و فردی هم که دارای کیفیت بالا است، معمولا گزینه ها و انتخاب های زیادی دارد. بنابراین برخی از آنها که انسانهای شریفی هستند،  فداکارانه، آبشنها و فرصتهای خوب دیگرشان را کنار می گذارند و برای خدمت به دانشگاه ها می آیند. در مقابل اما، بسیاری نیز بواسطه عدم برخورداری از پشتوانه مالی مناسب، این امکان را ندارند که بیایند و در دانشگاه مشغول بشوند و بالاجبار برای گذران زندگی، به فرصتهای بهتری که پیش رو دارند، پاسخ مثبت می دهند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: با این وجود ما تلاش می کنیم به کسانی که می شناسیم نزدیک شویم و از آنها برای همکاری دعوت کنیم؛ ولی این کار هم شاید نهایتا تا ۲۰ درصد در جهت کیفی کردن هیات علمی موثر باشد. 

کد خبر 4882249 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر دانشگاه ها اعضای هیات علمی ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی دانشجویان دانشگاه ها دانشگاه های ایران دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه آزاد اسلامی منصور غلامی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه شریف اطلاعیه علی خاکی صدیق جذب هیات علمی گرایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه‌های این سفر است.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی