Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم مسکین کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: زمانیکه اتفاقی بد و ناگوار برای فرد یا همه افراد جامعه رخ می‌دهد، آن اتفاق به ۲ شیوه متفاوت توصیف می‌شود که برخی افراد اتفاق رخ داده را دائمی، فراگیر و شخصی می‌دانند و سایر افراد جامعه آن را عمومی می‌دانند و به راحتی می‌توانند خود را با آن سازگار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: افرادی که اتفاق و پیش آمد بد را دائمی، فراگیر و شخصی تلقی می‌کنند، معتقدند که همیشه اتفاقات بد برای شخص من رخ می‌دهد و در آینده باز هم اتفاقات بد در انتظار من هستند، برای مثال؛ اگر فرد در کنکور موفق به کسب رتبه قبولی نشد، علت آن را در خود جست و جو می‌کند و این اتفاق را باعث طرد شدن از دوستان و از بین رفتن آبروی خانواده می‌داند و منجر می‌شود فرد سرخورده شود و اعتماد به نفس خود را از دست بدهد.

مسکین سبک برخورد با مسائل و مشکلات موجود را تفکر بدبینانه عنوان کرد و اظهار داشت: این شیوه تفکر در درازمدت منجر به ابتلا به افسردگی خواهد شد، اگر در مقابل تفکر بد بینانه، سبک تفکر خوش بینانه وجود دارد و افراد دارای این تفکر، اتفاقات رخ داده را گذار و موقتی می‌دانند و معتقدند اتفاقات بد مختص آن‌ها نیست و ممکن است برای هر کسی با شدت کمتر یا بیشتر رخ دهد.

کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت بیان کرد: این افراد در مقابل اتفاقات بد، به اتفاقات و توانایی‌های خوب خود فکر کرده و به آن‌ها افتخار می‌کنند و سعی دارند اتفاق بد را در صورت امکان جبران نمایند و علت بخشی از اتفاقات بد را بیرونی می‌دانند.

چرا باید خوش بین بودن را یاد بگیریم؟

او اولین قدم برای یاد گرفتن خوش بودن را تکنیک مبارزه با افکار منفی دانست و گفت: زمانیکه با یک رویداد بد مواجه می‌شویم، باید بدانیم که احساسات و کردار ما بطور مستقیم ناشی از پیش آمد بد نیست، بلکه این باور ما است که منجر به احساس و کردار خاصی در ما می‌شود، برای مثال؛ گاهی مضطرب، عصبی و ناراحت هستیم، در این شرایط باور‌های خود را بررسی کنیم؛ اگر آن‌ها صحت داشتند باید بر باور‌هایی تمرکز کنیم که بتوانیم وضعیت را تغییر دهیم و یا از تبدیل شدن سختی به مصیبت جلوگیری کنیم.

مریم مسکین تصریح کرد: بیش‌تر مواقع، باور‌های منفی تحریک شده هستند و لازم است با آن‌ها درگیر شویم و نگذاریم زندگی عاطفی ما را تحت تاثیر قرار دهند، در واقع باور‌های ما مهم‌ترین مسئله در ایجاد پیامد محسوب می‌شوند، در صورتیکه باور‌ها تغییر کنند، پیامد‌ها نیز تغییر خواهند کرد.

چگونه با باور‌های غلط و منفی مبارزه کنیم؟

او درخصوص چگونگی مبارزه با باور‌های منفی و غلط گفت: اگر اتفاقی به نظر بد مثل برخورد سرد یکی از دوستان با ما برای ما رخ داد، برای آن علت تراشی کنیم، مثلا بگوییم؛ برخورد سرد از طرف دوست، ناراحت بودن از من نبوده یا قصد پایان دوستی ما نیست، بلکه آن لحظه مشکلی برای او رخ داده یا به هر علت دیگری شرایط برخورد همیشگی و صمیمانه با من را نداشته است.

مسکین ادامه داد: اگر بتوانیم با افکار منفی خود بجنگیم و دلیل تراشی کنیم، سپس از اطراف انرژی بگیریم چراکه باعث کاهش احساس منفی در ما می‌شود و در پایان احساس آرامش را تجربه خواهیم کرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشاوره و روانشناسی اضطراب و استرس اتفاقات بد باور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی

استاندار مرکزی از توسعه فعالیت های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان طرح نور (عفاف و حجاب) استان مرکزی گفت: ویژگی متمایز انسان با سایر موجودات قوه تفکر و تعقل است، انسان موجودی متفکر و اندیشمند است که باقی موجودات زنده از این قدت برخوردار نیستند بنابراین اجبار و الزام در دین‌داری و قدرت انتخاب انسان نیز ناظر بر قوه تخیل است، بنابراین اسلام آمده است که قوه تفکر انسان را تقویت کند و طلای ناب را از آهن زنگار گرفته تشخیص دهد.

وی افزود: به فرموده شهید مطهری در اسلام مفمومی عمیق به عنوان آزادی عمل وجود ندارد بلکه به آنچه اعتقاد داریم آزادی تفکر و اندیشه است. بنابراین عقیده مبتنی بر تفکر مورد احترام است در غیر اینصورت پذیرفته نیست. اسلام و دین با عقیده‌ای که مبتنی بر احساسات بی پایه و تقلید باشد مقابله و مبارزه می‌کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: ویژگی متمایز دیگر انسان در حیات فرهنگی است. انسان بر خلاف حیوان سلوک فرهنگی دارد و بخشی از زندگی انسان بر اساس فرهنگ است و این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. دشمن نیز ویژگی فرهنگی را مورد هدف قرار داده که حیات فرهنگی را منهدم کنند و قدرت تفکر انسان را سلب کند، هدف دیگر دشمن از دنبال کردن برابری حق زنان و مردان نیز منفعت اقتصادی و استفاده از افراد در جهت استفاده از منافع اقتصادی است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: حیات فرهنگی ویژگی ممیزه انسان با حیوان است، حیات فرهنگی مولفه‌های متعددی دارد؛ یکی از آن پوشش و عفاف و حجاب است که موجب تمایز بین انسان و حیوان می‌شود. بی‌حجابی در یک نگاه، مقوله اعتقادی است و مردم باید برای مقوله عفاف و حجاب نگاه اعتقادی قائل شوند. لازمه آن برنامه و کار ویژه صحیح است چراکه این موضوع سال‌ها مورد غفلت واقع شد و یک دوره طولانی با حجاب مبارزه شد و چادر و حجاب از سر زنان کشیدند اما الان شرایط کشور متفاوت است و با بی حجابی قطعا مقابله خواهد شد.

وی ادامه داد: سلطه رسانه غرب در لایه نخست سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده  که یکی از تأثیرات آن در موضوع عفاف و حجاب است، ما هر عقید‌ه‌ای را آزاد نمی‌دانیم، دین در نگاه اعتقادی به عنوان عقیده اجباربردار نیست و هیچ عقدیه‌ای را نمی‌توان به فردی تحمیل کرد مگر اینکه خود فرد به آن دست پیدا کند اما برای تغییر عقیده باید کار ویژه صورت گیرد. یکی از مسائل مهم و مورد هدف، این است که استحکام بنیان خانوده با بحث بی‌حجابی به شدت مورد تهدید است چراکه بی حجابی و برهنگی حد و مرز ندارد بنابراین برای استحکام بنیان موثر در پیشرفت اجتماعی باید تلاش مظاعف انجام شود.
 
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بسیاری از بی‌حجابان دشمن نظام و انقلاب نیستند بلکه غفلت عمیقی آنها را برگرفته و اگر از غفلت خارج شوند مسیر درست را پیش خواهند گرفت. پلیس مطلقا باید از ایجاد هرگونه دو قطبی بی‌حجابی و باحجابی در جامعه پرهیز کنند و اجازه ندهیم این دو قطبی شکل گیرد و ترویج پیدا کند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • علی اصغر حسن زاده: تفکر ما سورپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است!
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید