Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: سدهای کشور آمادگی لازم را برای مواجهه با شرایط احتمالی سیلابی در نیمه دوم فروردین و اردیبهشت ماه دارند. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

سیف اله آقا بیگی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: حدود 30 تا 35 درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است و این میزان ظرفیت خالی، جهت مدیریت سیلاب ها در ایام پیش رو از سال آبی 99 - 98 پیش بینی شده که می تواند ظرفیت مناسبی برای مهار و مدیریت سیلاب های آتی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس پیش بینی هایی که هواشناسی کشور ارائه کرده و تدقیق مدلها، تا پایان فروردین ماه پیش بینی وقوع سیلاب وجود دارد؛ البته با درصدی عدم قطعیت و همچنین برای اردیبهشت ماه نیز پیش بینی هایی برای وقوع سیلاب انجام گرفته است؛ از اینرو برنامه ریزی برای مدیریت مخازن سدها با توجه به شرایط نیمه دوم فروردین ماه و هم اردیبهشت ماه انجام شده است.

آقابیگی با بیان اینکه در تعداد قابل توجهی از سدهای کشور برنامه رهاسازی و افزایش خروجی در ماههای اخیر را داشته ایم، گفت: این برنامه ها قطعا با دورنمای بارش هایی است که پیش بینی شده صورت می گیرد تا این رهاسازی ها بتواند شرایط حداکثری را در بحث مدیریت مخازن آبی داشته باشد و در حد تاب آوری است تا هیچ گونه مشکلی را برای مناطق پایین دست ایجاد نکند.

وی ادامه داد: سدهای کشور آمادگی لازم را برای مواجهه با شرایط احتمالی سیلابی در نیمه دوم فروردین و اردیبهشت ماه دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: دستگاههای اجرایی از جمله بخش آب وزارت نیرو تا الان بر اساس عنایت و توجه دولت محترم، بیش از 1800 کیلومتر لایروبی و بازگشایی رودخانه های کشور را انجام داده و این کار هم اکنون نیز در اکثر استان های کشور در دست اقدام است.

وی افزود: همچنین حدود 100 کیلومتر در مناطقی از رودخانه ها که نیازمند دیواره سازی، ساحل سازی و همچنین ایجاد دیوارهای محافظتی است اقدام کرده، در کنار آن لازم است دستگاههای دیگر نیز که متوالی در روستاها، شهرها و شهرداری ها هستند، اقدامات ایمن سازی را انجام دهند و در کنار این، همانطور که مردم عزیزمان همواره در جهت کاهش خسارت ها همکاری کرده اند، در درجه اول برای حفظ خود و خانواده خود و در درجه دوم برای حفظ سرمایه های ملی در ادامه فصول نیز همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شرکت مدیریت منابع آب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت مدیریت منابع آب شرکت مدیریت منابع آب شرکت مدیریت منابع آب اردیبهشت ماه سدهای کشور پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانوری برای محک آمادگی در برابر حوادث احتمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مانور ایمنی در سد و نیروگاه سیمره با حضور مسئولان تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی، شبکه بهداشت و درمان، اچ اس‌ای سد سیمره و با هدف ارتقاء توانمندی نیرو‌های امدادی در جهت پیشگیری و کاهش حوادث احتمالی در محیط کار در سد و نیروگاه سیمره برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • مانوری برای محک آمادگی در برابر حوادث احتمالی
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس