Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:22:27 GMT

انجام تدفین افراد کرونایی طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۰۱۲۷

انجام تدفین افراد کرونایی طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت

ایسنا/زنجان شهردار ابهر گفت: مراحل تدفین افراد کرونایی طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود.

محمدرضا ذوالقدری‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که همه مراحل تغسیل و تدفین بیماران کرونایی طبق بخشنامه‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و تحت نظارت کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان ابهر صورت می‌گیرد، اظهار کرد: نیروهای شاغل در آرامستان‌ها نیز آموزش‌های لازم را تحتنظر کارشناسان مربوطه گذرانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت شست‌وشو و تغسیل بیماران کرونایی فقط در بیمارستان‌های محل فوت و تحت شرایط بهداشتی خاص صورت می‌پذیرد و مستقیما به محل دفن اعزام می‌شود، ادامه داد: همچنین از غسالخانه‌ها همانند سابق جهت تغسیل فوتی‌های عادی استفاده می‌شود و با توجه به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی روزانه غسالخانه‌ها و محوطه آرامستان‌ها ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

این مسئول با اشاره به سئوالات موجود در خصوص اختصاص یک خودرو جهت انتقال اموات، توضیح داد: شهرداری ابهر جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان با مشارکت بخش خصوصی اقدام به خرید دو دستگاه آمبولانس صفر کیلومتر با امکانات جدید کرده که از دهم فروردین‌ماه سال‌جاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند تا قسمتی از خواست و دغدغه همشهریان مبنی بر استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات جدید خدمات‌رسانی در شهر تحقق یابد.

شهردار ابهر تاکید کرد: شهرداری ابهر اهتمام ویژه‌ای برای حفظ سلامتی مردم و قطع زنجیره ویروس کرونا و نیز ارتقا بخشیدن به خدمات‌رسانی به شهروندان خصوصا در این ایام را دارد تا از شرایط فعلی جامعه عبور کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابهر زنجان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که قرار است پناهجویان در سرتاسر انگلیس برای تدارک برای اخراج خود به رواندا از فردا دوشنبه در چارچوب عملیات غافلگیرانه وزارت کشور بازداشت شوند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته گاردین، این روند که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، شامل بازداشت برخی از پناهندگانی است که در جلسات معمول در دفاتر خدمات مهاجرت شرکت می‌کنند و آنها را در سراسر کشور نگهداری می‌کنند و سپس آنها را به مراکز بازداشت منتقل می‌کنند و سپس در پرواز‌های رواندا قرار می‌گیرند.

به گزارش بلومبرگ نیز راه اندازی این عملیات درست چند روز قبل از انتخابات شورای محلی در انگلیس انجام می‌شود و ادعا‌های ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه اقدامات سختی را علیه مهاجرت غیرقانونی انجام می‌دهد، تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای گفت که دولت وارد مرحله نهایی فعال سازی اخراج پناهجویان به رواندا می‌شود.

وزارت کشور انگلیس گفت: در برخی مواقع این امر ناگزیر شامل بازداشت افراد برای آماده شدن برای اولین پروازی است که قرار است طی ۱۰ تا ۱۲ هفته به مقصد رواندا انجام شود.

این وزارت خانه در ادامه افزود: اظهار نظر بیشتر در مورد فعالیت عملیاتی نامناسب است.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان انگلیس و رواندا منعقد شد، دولت بریتانیا قصد دارد ده‌ها هزار پناهجو را که به گونه غیرقانونی و توسط قایق به این کشور آمدند را به شرق آفریقا بفرستد.

طبق سیاست حکومت انگلیس هر کسی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور ‌شود، به جز افراد زیر سن قانونی بدون همراه، به رواندا فرستاده خواهند شد. این افراد می‌توانند در رواندا باقی بمانند اما نمی‌توانند وارد انگلیس شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد