Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:37:32 GMT

بیش از ۱۵۰۰ نفر در مهاباد آموزش مهارتی فرا گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۰۳۱۸

بیش از ۱۵۰۰ نفر در مهاباد آموزش مهارتی فرا گرفتند

محمود کریم‌دخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد ۸۵۸ نفر مرد و ۶۷۱ نفر زن بودند که در حرفه و رشته‌های مختلف مهارت‌های کسب و کار را فراگرفتند.

وی ادامه داد: پارسال ۲۹۵ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی در کارگاه‌های ثابت واقع در مرکز فنی‌وحرفه‌ای مهاباد و ۲۰۳ هزار نفر ساعت در کارگاه‌های سیار توسط ۶ مربی خانم و هشت مربی آقا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه رشته‌های فنی و صنعتی بیشترین متقاضی را دارند، ادامه داد: مکانیک، تاسیسات، برق، صنعت ساختمان و خیاطی از جمله رشته‌های پرطرفدار هستند که همگی آنها با حداکثر ظرفیت طی سال گذشته برگزار شد.

وی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را کلید اشتغال پایدار و رفع بیکاری دانست و اضافه کرد: سال گذشته همچنین ۲۵ هزار نفر ساعت در آموزشگاه سیار شهری و ۲۸ هزار نفر ساعت در آموزشگاه سیار روستایی در سطح شهرستان کلاس‌های آموزشی برگزار شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهاباد افزود: همچنین طی سال گذشته،  ۱۳ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در ندامتگاه، ۱۴ هزار نفر ساعت در پادگان، پنج هزار نفر ساعت در جوار دانشگاه و سه هزار نفر ساعت در سکونتگاه‌های غیررسمی به صورت کارگاه سیار در رشته‌های مختلف و کاربردی برگزار شد.

کریم‌دخت افزود: مهمترین رسالت مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار است که انتظار می‌رود مسوولان و والدین در سوق دادن جوانان جویای کار به این مراکز گام‌های موثرتری بردارند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای سه مرکز آموزش فنی و حرفه‌‍ای است.

برچسب‌ها مهاباد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت اموزی مهاباد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت اموزی هزار نفر ساعت آموزش فنی فنی و حرفه برگزار شد حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، بیست و هفتمین دوره رقابت‌های شنای قهرمانی کشور و پانزدهمین دوره مسابقات با نظارت مستقیم IPC برگزار می‌شود.

این دوره از رقابت ها طی روزهای سیزدهم وچهاردهم اردیبهشت ماه و در تهران  برگزار و شاهو محمدی از شهرستان مهاباد به همراه تیم استان در مسابقات حضور خواهد داشت.

گفتنی است نتایج بدست آمده توسط شرکت کنندگان در جدول رنکنیگ IPC به ثبت خواهد رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • ۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری