Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@22:51:28 GMT

آیا ویروس کرونا در ایران مهار شده است؟

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۰۶۵۰

آیا ویروس کرونا در ایران مهار شده است؟

اپیدمی ویروس کووید 19 در جامعه ایران تاکنون با اجرای طرح‌های مؤثر و همکاری مردم با ستاد ملی مبارزه با کرونا به خوبی کنترل شده اما به نظر می‌رسد ریشه‌کن شدن ویروس و انتشار سلامت در جامعه هنوز نیازمند مراقبت‌های جدی است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مبارزه با شیوع بیماری کرونا در کشور ابتدا با مسئولیت وزیر بهداشت در کشور آغاز شد و نخستین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور تعدادی از وزرا، مسئولان سازمان مدیریت بحران, سازمان پدافند غیرعامل و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تشکیل و برای مهار این بیماری تصمیماتی گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی در همان ابتدا در گفتگوهای تلویزیونی به مردم این اطمینان را داد، همان طور که شیوع آنفلوانزا در پاییز  سال 98 مهار شد بیماری کرونا نیزکنترل می‌شود، اما مقابله با این دشمن نامرئی چندان هم آسان نبود. اپیدمی بیماری سبب شد مدارس و مراکز آموزشی تعطیل شوند و هشدارها نسبت به مراقبت از ارتباطات اجتماعی نخستین واکنش‌های مسئولان برای مقابله با اپیدمی بیماری بود.

از ابتدای اسفند تقریباً بیشتر مراکز دولتی و ادارات کارمندان خود را دورکار کردند تا شاید بتوانند زنجیره شیوع بیماری که مهمترین راه انتقال آن از طریق ارتباطات اجتماعی بود را کاهش دهند. توصیه‌ها برای شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون و استفاده از دستکش و ماسک مؤکدترین و مؤثرترین راهکارها معرفی شدند تا با کمک مردم و رعایت بهداشت فردی سدی مقابل شیوع این ویروس ابصار گسیخته زده شود.

پر واضح بود که هرچه بیماری گسترش یابد، مهار آن سخت‌تر و شاید غیر ممکن باشد. بنابراین به توصیه علی لاریجانی و دستور مقام معظم رهبری ریاست ستاد ملی مقابله با کرونا به روحانی سپرده شد تا تصمیم‌های ستاد با قاطعیت بیشتری پیگیری و اجرا شود. 

شعار «کرونا را شکست می‌دهیم» ورد زبان مردم شد تا بتوانند جان عزیزان خود را از خطر ابتلا به ویروس کووید19 حفظ کنند و کاهش چشمگیر سفرهای نوروزی نشان از همت مردم برای همراهی با دولت و ریشه‌کن کردن بیماری داشت. فاصله گذاری اجتماعی هم طرحی بود که 16 فرودین با دستور رئیس جمهور اجرایی شد.

روحانی در این جلسه با تأکید براینکه رؤسای کمیته‌های گوناگون ستاد ملی مبارزه با کرونا موظفند ارزیابی دقیقی از میزان تاثیر تشدید برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی انجام بدهند، گفت: باید برای دوره بازگشایی پس از اطمینان از ایجاد وضعیت تثبیت شده در مدیریت مقابله با کرونا پروتکل‌های متنوع و مختلف با دقت نظر در تمامی حوزه‌ها طراحی و متناسب با هر کسب و کار اجرا شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت، افزود: ما مرحله اول و دوم آن را اجرا کرده‌ایم و موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و الان در مرحله سوم آن که اجرای فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است،  قرار داریم و مختصات آن باید مشخص و مدون باشد.

وی تأکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی باید به گونه‌ای طراحی شود که همه مردم اعم از ارباب رجوع، کارمند، کارگر و کاسب بدانند و مطمئن باشند در محیط کار و بیرون از خانه با رعایت این پروتکل‌ها می‌توانند درصد بالایی اطمینان خاطر داشته باشند که از سلامتی برخوردار خواهند بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید اطمینان حاصل کنیم که از چه زمانی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با سلامت کامل به مراکز آموزشی مراجعه کنند؛ لذا رؤسای کمیته‌ها باید با روش‌های دقیق، مطالعات و ارزیابی‌های لازم را انجام بدهند تا بر اساس آن ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

این طرح ستاد ملی مبارزه با کرونا با همراهی مردم به خوبی اجرا شد، اما باید توجه داشت که هنوز وزارت بهداشت از کفایت اجرای این طرح برای ریشه‌کن شدن بیماری در جامعه سخن نگفته و باید مراقب باشیم رفتارهای اجتماعی مردم که بنا به ضروریات زندگی قرنطینه را از بین می‌برد، بار دیگر منجر به شیوع ابصار گسیخته ویروس کووید 19 در کشور نشود.

به نظر می‌رسد دولت و مجموعه ستاد مقابله با ویروس کرونا که تاکنون زحمات فراوانی برای سلامت مردم کشیده  و رنج بسیاری را تحمل کرده‌اند از این به بعد هم طرح‌های قاطعی برای ادامه مبارزه با ویروس تا ریشه کن شدن کامل آن در جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس کرونا کرونا در ایران فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری ستاد ملی ریشه کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر یکشنبه در دیدار با امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

استاندار ایلام از آمادگی کامل از جمله تامین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

وی با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام را ضرورت دانست و گفت: زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تامین می‌شود و امیدواریم این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان گفت: امیدواریم این بازدیدها منشا خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، این اقدام را مایه افتخار هر ایرانی عنوان کرد و افزود: سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

وی عنوان کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تامین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این دیدار گفت: کنگره اربعین‌حسینی به‌عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا به همه اعضای ستاد اربعین و در راس آن استاندار ایلام که به‌صورت میدانی پای کار بودند عرض خداقوت دارم.

ی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تامین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولین استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این نشست امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به درخواست‌های استاندار در خصوص استقرار تیپ مستقل ارتش و استقرار یک فروند بالگرد نیروهای مسلح در ایلام، قول پیگیری مساعد دادند.

کد خبر 6091092

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است