Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر برگزیت دولت در سایه انگلیس به‌عنوان رهبر جدید حزب کارگر انتخاب شد تا رقابت نفس گیری را با بوریس جانسون برای هدایت سیاسی جزیره آغاز کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در پی نابسامانی سیاسی و هرج و مرجی که کشورهای متعدد در پی شیوع کرونا در جهان حاصل شده، بسیاری از نظام‌های سیاسی نیز دچار بحران شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این میان می‌توان انگلیس را به‌عنوان یک نمونه پر از چالش های مختلف معرفی کرد.

کشوری که خود در میان فرایند برگزیت و طلاق از اتحادیه اروپا گرفتار آمده و بسیاری از کارشناسان سیاسی و اقتصادی نسبت به آینده انگلیس بعد از جدایی از اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند و نسبت به فروپاشی اقتصادی میراث بریتانیای کبیر ابراز نگرانی کرده‌اند؛ این روزها دچار یک هرج و مرج سیاسی جدید نیز شده است.

بعد از آنکه "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس حدود یک ماه پیش مسئله کرونا را پیش پا افتاده دانست و در یک سخنرانی از رفتن به یک بیمارستان که بیماران کرونایی در آن بستری بودند خبر داد که در آنجا او با بیماران دست داده است، بسیاری از کارشناسان نسبت به عدم کفایت وی برای غلبه بر کرونا ابراز تردید کردند.

این نگرانی اما به سرعت رنگ واقعیت به خود گرفت و با ابتلای جانسون به کرونا، نگرانی از آینده انگلیس در مواجهه مشترک با کرونا و مسئله برگزیت را تشدید یافت.

در این میان اما وضعیت حزب کارگر که به‌عنوان رقیب حزب محافظه کار محسوب می‌شود، نیز مطلوب نبوده و بعد از آنکه "جرمی کوربین" رهبر این حزب بعد از شکست مفتضحانه در انتخابات سراسری پارلمانی سال 2019 اعلام کرد که از رهبری حزب کارگر کنار خواهد رفت، اوضاع سیاسی این حزب نیز دستخوش نابسامانی شد.

روز جمعه (15 فروردین) بود که کوربین اعلام کرد از رهبری حزب کارگر کنار می‌رود تا زمینه برای برگزاری انتخابات درون حزبی برای انتخاب رهبر جدید آماده شود تا در نهایت امروز اعضای این حزب "کر استارمر" را به‌عنوان رهبر حزب کارگر انتخاب کنند.

استامر 58 ساله که یک وکیل دادگستری و وکیل فعال در حوزه حقوق بشر است، از سال 1987 کار وکالت را در دادگاه‌های انگلیس آغاز کرد.

استامر در سال 2015 از حوزه انتخابیه "هولبورن" و "سنت پانکراس" وارد مجلس عوام انگلیس شد. وی که گرایشات چپ‌گرایانه دارد، خود را یک سوسیالیست دانسته و دنباله روی کوربین نیست.

استامر در سال 2016 وارد کابینه در سایه شد و مسئولیت وزارت برگزیت دولت در سایه را بر عهده گرفت که بر اساس آن مسئولیت به چالش کشیدن سیاست‌های خروج انگلیس از اتحادیه اروپای "ترزا می" و "بوریس جانسون" نخست وزیر سابق و فعلی جزیره را بر عهده گرفت.

حالا وی با رسیدن به مسئولیت رهبری حزب کارگر باید ابتدا با شیوع بحران کرونا در انگلیس مواجه باشد، جایی که عملکرد دولت محافظه کار فعلی به رهبری بوریس جانسون در مدیریت آن ناکارآمد بوده و جزیره را با یک بحران انسانی مواجه کرده است.

در کنار کرونا، موضوع برگزیت دیگر چالشی است که استامر با آن مواجه خواهد بود و در حالی که جانسون باید با اتحادیه اروپا برای خروج انگلیس از این اتحادیه مذاکرات نهایی برای عقد قراردادها را انجام دهد، وی باید برای به چالش کشیدن کابینه جزیره درست عمل کند.

استامر وعده داده است که برخی از سیاست‌های اصلی دوران کوربین را ادامه داده و ملی کردن برخی خدمات عمومی چون راه‌آهن، پست و آب را در دستور کار قرار خواهد داد و همچنین قوانین محدودکننده اتحادیه‌ها را لغو خواهد کرد.

حزب کارگر که در سال گذشته با بدترین شکست خود روبرو شد، حالا باید با مدیریت جدید، هم با بحران‌های فراگیر انگلیس مواجه شود و هم برای کسب مشروعیت عمومی برای به زیر کشیدن حزب محافظه کار و شخص جانسون تلاش کند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت انگلیس برگزیت کرونا بوریس جانسون بوریس جانسون حزب کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر معظم انقلاب!

فیلم| ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر معظم انقلاب!

دیگر خبرها

  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۳/کارگر، رکن جهش تولید است
  • رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
  • ببینید | ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر انقلاب
  • فیلم| ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر معظم انقلاب!
  • فیلم/ رکن جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب
  • عکس/ تشکر جالب یک کارگر از رهبر انقلاب
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد