Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:19:08 GMT

تصمیم نهایی برای جمع آوری معتادان متجاهر

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۱۲۸

تصمیم نهایی برای جمع آوری معتادان متجاهر

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روز گذشته دو جلسه برگزار شد و تمامی افرادی که در جمع‌آوری و ساماندهی معتادان به ویژه معتادان متجاهر نقش داشتند، در آن جلسه حضور پیدا کردند.

وی افزود: خرد جمعی بر این شد که معتادان جمع‌آوری شوند اما این اقدام و ساماندهی معتادان، نیاز به پروتکل بهداشتی دارد چرا که نمی‌شود معتادان را بدون هیچ دستورالعمل بهداشتی جمع‌آوری و وارد مرکزهای ماده ۱۶ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگران دیگر مددجویان مراکز ماده ۱۶ هستیم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: امکان دارد این افراد به بیماری کرونا، مبتلا و حتی ناقل باشند و هنگامی که ما آنها را وارد مراکز ماده ۱۶ می‌کنیم، به دیگران هم انتقال دهند؛ به همین دلیل باید یک پروتکل بهداشتی برای جمع‌آوری و ساماندهی آنها در نظر گرفته شود.

حسنوند بیان کرد: نظر پلیس بر این است که اگر امکان داشته باشد، شهرداری، بهزیستی یا دیگر نهادها یک مرکز جداگانه در اختیار پلیس قرار دهند تا این معتادانی که از الان آزاد شده‌اند، جمع‌آوری و در همان مرکز نگهداری شوند یعنی معتادان متجاهر با مددجویانی که از قبل در کمپ‌ها بودند، تماسی نداشته باشند.

۵ هزار معتاد متجاهر آزاد شده‌اند

وی تصریح کرد: در پایتخت حدود ۵۰۰۰ معتاد آزاد شده‌اند که البته ما یک ظرفیت ۱۰ هزارتایی هم در پایتخت داریم. این ۵۰۰۰ معتاد، معتادانی بودند که در مراکز ماده ۱۶ یعنی معتادان متجاهر نگهداری می‌شدند.

حسنوند افزود: البته تعدادی از این ۵۰۰۰ معتاد مدت زمان نگهداری شأن در کمپ‌های مراکز ماده ۱۶ که ۶ ماه است تمام شده و طبق قانون باید آزاد شوند و الان هم ما نمی‌توانیم برای این افراد کاری انجام دهیم ولی تعداد دیگری که ۶ ماه شأن تمام نشده، باید جمع آوری شوند البته این را هم یادآوری کنم که اگر دستوری بالاتر از ستاد ملی مقابله با کرونا در رده احکام قضائی وجود داشته باشد، می‌توان معتادانی که ۶ ماهشان تمام شده است را تا آخر ریشه کن شدن این بیماری از کشور، در راستای حفظ سلامت فرد و دیگر افراد جامعه نگهداری کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در پایان گفت: علی‌الحساب منتظر این هستیم که پروتکل بهداشتی ظرف یکی دو روز آینده تهیه و تدوین شود و پلیس هم مطابق موارد اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا رفتار کند.

کد خبر 4892472 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس مبارزه با مواد مخدر معتاد متجاهر ویروس کرونا ویروس کرونا شهرداری تهران شیوع کرونا نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش آموزش مکمل شهر تهران دستگیری سارق فاصله گذاری اجتماعی روز طبیعت شورای شهر تهران سیدابراهیم رئیسی پلیس راهور سازمان هواشناسی معتادان متجاهر مراکز ماده ۱۶ جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت

تین نیوز

معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: موضوع به روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هرمزی در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به روزرسانی نشده است.

به روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود

هرمزی با بیان اینکه در به روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه ای که موضوع به روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح زوج و فرد نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح زوج و فرد نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت هایی برای تردد موتورسیکلت های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال ها باعث شده که به شب مردگی خیابان ها کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا