Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، در اطلاعیه امنیت ملی آمده است که "عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر گروه داعش شاخه خراسان با ۱۹ تن از همکاران نزدیکش از جمله قاری زاهد و سیف الله مشهور به ابوطلحه پاکستانی طی یک عملیات هدفمند و پیچیده توسط نیروهای عملیات ویژه امنیت ملی دستگیر شدند."

گروه موسوم به شاخه خراسان داعش مسئولیت خونین‌ترین حملات اخیر در کابل را برعهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حمله هفته گذشته در کابل که داعش شاخه خراسان مسئولیت آن را بر عهده گرفت، یک بمبگذار انتحاری وارد عبادتگاه اقلیت سیک‌ها در کابل شد و دستکم ۲۶ نفر را کشت و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت کشور افغانستان می گوید این حمله با کشته شدن مهاجم به پایان رسید. گروه داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. گروه طالبان گفته در این حمله نقشی نداشته است.

در اطلاعیه امنیت ملی آمده که "اسلم فاروقی در اعترافات اولیه خود از ارتباطات گسترده سازمان‌های اطاعاتی منطقه‌ای با گروه داعش شاخه خراسان پرده برداشته است."

همچنین در این اطلاعیه گفته شده که او از "قریه‌ آخندزادگان منطقه‌ اورکزی ایجنسی پاکستان است. نامبرده قبلا به عنوان مسئول نظامی شهر پیشاور گروه داعش مستقر در دره عبدالخیل ولسوالی اچین ولایت ننگرهار و مسئول عملیات‌های داعش در خیبر ایجنسی فعالیت داشته است."

امنیت ملی افغانستان می‌گوید که فاروقی روابط تنگاتنگی با گروه لشکر طیبه و شبکه‌ حقانی نیز داشت که این ارتباطات اکنون در سطوع مختلف گروه داعش شاخة خراسان گسترش یافته است.

همچنین دو فرد دیگری که همراه رهبر این شبکه بازداشت شده‌اند نیز به گفته امنیت ملی افغانستان"قاری زاهد مشهور به معاذ مسئول نظامی داعش در افغانستان و سیف‌الله مشهور به ابوطلحه‌ پاکستانی مسئول جذب و تنظیم افراد در شبکه‌های مختلف داعش در ولایت ننگرهار بوده‌اند."

در سال‌های اخیر چندین تن از رهبران این گروه در افغانستان کشته شده‌اند.

دو سال پیش نیز  ابوسعد ارهابی، چهارمین رهبر گروه داعش در افغانستان در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار در یک حمله هوایی مشترک نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای حمایت قاطع کشته شد.

310311

کد خبر 1372881

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: داعش افغانستان شاخه خراسان گروه داعش امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در فروردین سال جاری، ۸۵۰۵ پرونده در حوزه‌های مختلف تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: سال جاری شاهد رشد ۷۷ درصدی برخورد و مقابله با پرونده‌های کلان و سازمان یافته اقتصادی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: در فروردین امسال، پلیس امنیت اقتصادی توانست ۵۲ مرحله عملیات در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و جرایم اقتصادی سازمان یافته در کشور به انجام برساند.

سردار رحیمی با اشاره به تشکیل ۹۲۵ فقره پرونده برای مجرمان و مفسدان اقتصادی گفت: در مجموع از این تعداد پرونده، ۹۴۵ متهم اقتصادی دستگیر شدند، همچنین ۶۳۲ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این عملیات‌ها، ۲۰ همت کالای قاچاق کشف و ضبط شد که بر اساس اعلام کارشناسان، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۵۲۳ درصدی هستیم.

کد خبر 751155

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است