Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختلافی که بین اسپانیا و ترکیه بر سر خرید محموله دستگاه تنفسی و مصادره آن در آنکارا به وجود آمده بود با ارسال این محموله به اسپانیا پایان یافت. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آرانچا گونزالس لایا وزیر امور خارجه اسپانیا که صبح شنبه با انتقاد از عملکرد دولت ترکیه عنوان کرده بود این کشور محموله دستگاههای تنفسی که اسپانیا از چین سفارش داده بود را مصادره کرده است، شامگاه شنبه اعلام کرد: کشور دوست ما ترکیه، با سخاوت تصمیم گرفته که این محموله پزشکی را به اسپانیا ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا به طور شفاف و صریح اعلام می کنم که در مقابل ترکیه ترکیه به طور ناعادلانه ای مورد انتقاد قرار گرفت و گناهکار شناخته شد.

وی افزود: ترکیه در این خصوص از سوی احزاب مخالف دولت در اسپانیا مورد انتقاد قرار گرفت که این اقلام را مصادره کرد یا دزدید. آنهایی که در رسانه، گروههای سیاسی و افکار عمومی این اظهارات را علیه ترکیه به کار بستند باید بدانند که این اقدامات به روابط دو جانبه ما آسیب می رساند.

وزیر خارجه اسپانیا اظهار داشت: اتفاقی که افتاد این بود، خرید تجهیزات پزشکی از دو بخش مستقل انجام گرفته بود اما تحویل آنها به تعویق افتاد. ترکیه قبلاً استفاده از این دستگاهها برای بیماران خود را می خواست اما با توجه به نیاز فوری که ما داشتیم تصمیم به تقسیم آن گرفته و امشب (شنبه شب) این محموله را برای ما ارسال کرد. 

گونزالس لایا همچنین در صفحه توییتر خود از کشور ترکیه تشکر کرد.

طی هفته های گذشته اسپانیا سفارش 150 دستگاه تنفسی به ارزش 3 میلیون یورو را به یک شرکت ترکیه داده بود. اما با اوج گرفتن این بیماری در ترکیه، مقامات ترک جلوی خروج این دستگاه را گرفتند که این موضوع انتقاد وزیر خارجه اسپانیا و بخشی از جامعه اسپانیا را به همراه داشت. این محموله پس از 2 هفته سرانجام شب گذشته اجازه ترخیص پیدا کرد.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,1414,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ترکیه ویروس کرونا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا اینانلو با اشاره به توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی دارد، می‌تواند توانمندی خود را به کشور‌های دیگر ارائه دهد، همچنین درباره خدمات ضروری برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی، ایران آمادگی کمک به کشور‌های آفریقایی و بهره برداری از این مراکز با صد در صد تجهیزات پزشکی را دارد.

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو افزود: زمینه همکاری درباره انتقال فن آوری و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با گسترش روابط با این کشور‌ها امکان پذیر است.

دومین نشست بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور بیش از ۲۰ کشور آفریقایی از ۷ تا ۱۰ اردیبهشت در تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی