Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@00:47:49 GMT

آغاز برداشت گندم در استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۵۷۰

آغاز برداشت گندم در استان بوشهر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸، ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان زیر کشت گندم رفت که از این میزان ۱۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان‌های شمالی (گناوه و دیلم) دچار خشک‌سالی و خسارت شد.

محمدتقی منوچهری یکشنبه ۱۷ فروردین افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۱۰ هزار تن گندم در استان بوشهر تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای برداشت گندم در این استان ۶۰۸ دستگاه کمباین پیش‌بینی‌شده که از این شمار ۱۸ دستگاه بومی و ۵۹۰ کمباین مهاجر از استان‌های هم‌جوار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری‌ها تلاش شده همه جوانب بهداشتی لازم برای عوامل برداشت دیده شود.

منوچهری گفت: در زمان حاضر ۱۰ مرکز خرید برای جمع‌آوری گندم پیش‌بینی‌شده که از این شمار ۶ مرکز مربوط به اداره کل غله و خدمات بازرگانی و چهار مرکز نیز مربوط به تعاون روستایی است که این مراکز ظرفیت ذخیره ۱۶۰ هزار تن محصول گندم رادارند.

وی ادامه داد: با مصوبه شورای اقتصاد قیمت گندم معمولی هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ تومان و افت مفید ۴ درصد و افت غیرمفید ۱ درصد پیش‌بینی‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور رشد: سال گذشته ۱۴۳ هزار تن گندم در قالب ۱۶ هزار و ۶۵۱ محموله غله خریداری و ۲۳۰ میلیارد تومان وجه گندم به کشاورزان استان بوشهر پرداخت شد.

وی بیان کرد: همچنین تولید ۱۲ هزار تن بذر از سوی چهار شرکت بخش خصوصی که سال گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به آن‌ها پرداخت شد، پیش‌بینی‌شده است.

کد خبر 497935 برچسب‌ها استان بوشهر گندم كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر گندم كرونا در ايران پیش بینی شده استان بوشهر هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد