Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:53:15 GMT

تبعات ویروس کرونا از جنگ جهانی بیشتر است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۲۱۶۶

تبعات ویروس کرونا از جنگ جهانی بیشتر است

رشید حیدری مقدم  روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات دفاع بیولوژیکی نیروی زمینی سپاه در همدان افزود: ویروس کرونا  ۲۰۵ کشور جهان را درگیر خود کرده و هم اینک یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شدند.

وی ادامه داد: هر چند ابهاماتی در زمینه جنگ بیولوژیک بودن یا خروج ویروس در آزمایشگاه ها از دست بشر وجود دارد اما همانطور که در دفاع مقدس شرافتمندانه و جوانمردانه در برابر قدرت های منطقه ای و فرا منطقه ای جنگیدیم در مقابله با این ویروس نیز شجاعانه عمل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: جنگ های دنیا دیگر ماهیت فیزیکی ندارند و ما را مجبور به حرکت به سمت جنگ ها نرم کرده بنابراین تدبیر این مجموعه میانگینی از جنگ نرم و سخت است چراکه جنگ های بیولوژیک پایه و اساس جنگ ها هستند.

حیدری مقدم اضافه کرد: بنابراین اجرای یک رزمایش به گستره روستاها و شهرها و استان ها برای مقابله با کرونا لازم و ضروری به نظر می رسید و این یک نقطه عطفی در تاریخ این مملکت بوده و ما را برای آینده استوارتر، بیمه می کند.

وی افزود: هر چند شیوع ویروس کرونا عوارض و فشار روانی زیادی را به کشور  تحمیل کرده همچنین بسیاری از خانواده ها داغدار شدند و کادر درمانی را به شدت درگیر کرده است ولی با اطمینان می توان عنوان کرد همانند تجربه جنگ تحمیلی که ایران را در برابر تهدیدهای سخت بیمه کرد این جنگ بیولوژیک هم می تواند به ما در آینده کمک کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه وضعیت کرونا در کشور پایدار است اظهار داشت:  تعبیر بهداشت و درمان این است که این ویروس مانند خودروی سنگین از یک گردنه به سمت پایین در حال حرکت بوده و ترمز، سرعت آن را کند کرده اما چنانچه پا را از روی ترمز برداریم ما را به سمت دره خوفناک می برد.

حیدری مقدم افزود: به هیچ عنوان نباید این ویروس را دست کم گرفت چرا که هم اینک کشورهای بزرگ جهان که ادعای ابرقدرتی را در حوزه های مختلف دارند در برابر ویروس کرونا زانو زدند.

وی اضافه کرد: در حالیکه ایران در حال ارزیابی و غربالگری سلامت است در اروپا و از شب گذشته در آمریکا در حال غربالگری مرگ هستند با این توصیف که در صورت ناتوانی برای مداخله و تامین سلامت بیمار می گذارند او بمیرد اما هیچ جای ایران حتی یک مریض نبوده که پذیرش نشود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: همانگونه که نیروهای مسلح با اقتدار از حیثیت، قداست و شرافت این ملت دفاع کردند سربازان سلامت نیز برای پاسداری از اقتدار جمهوری اسلامی و حفظ سلامت مردم شبانه روز می جنگند تا برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی خلق کنند.

حیدری مقدم گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی برای حوزه بهداشت و درمان بسیار حائز اهمیت است بنابراین از شهروندان درخواست می شود از خروج از منزل و تردد غیرضرور در معابر خودداری کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان رزمايش پروندهٔ خبری تلاش نیروهای مسلح در مواجهه علیه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان رزمايش ویروس کرونا همدان رزمايش دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا حیدری مقدم جنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار | تبعات شکست تلخ