Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فقط 50 درصد تهرانی‌ها در طرح غربالگری کرونا مشارکت داشته‌اند، گفت: مجلس به خاطر کرونا تعطیل شده و جامعه به این موضوع نقد دارد. بنابراین ما باید برخی از جلسات شورا را حتما در صحن برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران موضوع برگزاری مجازی جلسات شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و محسن هاشمی درباره این موضوع اظهار داشت: طبق آئین‌نامه داخلی شورای شهر که مربوط به سال 87 است هر ماه باید دو باره جلسات شورا برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین اگر بخواهیم جلسات به صورت مجازی باشد حداقل باید ماهی دو باره از جلسات را علنی داشته باشیم.

وی افزود: برای برگزاری مجازی جلسات فوق‌العاده شورا لازم است آئین‌نامه جدیدی مطرح شود تا سازوکارهایی در این راستا در نظر بگیریم.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اینکه با اصل پیشنهاد موافق است، گفت:این موضوع به صورت جزیی قابل طرح نیست و باید مسیر آن طی شود. اعضای شورای شهر امضا دهند و اصلاحیه‌هایی در مصوبه تقویم جلسات داشته باشیم.

محمود میرلوحی عضو دیگر شورای شهر تهران درباره این موضوع اظهار داشت: شهرداری و به طور کل مدیریت شهری در کنار وزارت بهداشت در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارد و اگر درست عمل کنیم در این بحران می‌توانیم نقش کلیدی را جهت کمک به مردم داشته باشیم.

وی بیان داشت: 140 هزار نفر از نیروهای شهرداری در خط مقدم مقابله با کرونا هستند. از نیروهای تره‌بار گرفته تا کارکنان فروشگاه‌های شهروند. همچنین در این روزها که بسیاری از زندانیان آزاد شده‌اند برخی از معتادان متجاهر تحت پوشش گرمخانه‌ها رفته‌اند. بنابراین اقدامات مدیریت شهری جهت مقابله با کرونا بسیار حائز اهمیت است.

این عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: بخش قابل توجهی از تهرانی‌ها در زمینه بیماری کرونا غربالگری نشده‌اند و این موضوع به عهده شهرداری گذاشته شده است که البته شهرداری‌های مناطق اقداماتی را آغاز کرده‌اند.

میرلوحی خاطرنشان کرد: 67 میلیون نفر در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند ولی نرخ مشارکت تهرانی‌ها در این زمینه تنها 50 درصد بوده است و این نشان می‌دهد برنامه‌های مدیریت شهری حائز اهمیت است.

وی گفت: به خاطر کرونا مجلس هم تعطیل شده و جامعه به این موضوع نقد دارد. لذا به نظرم باید برخی از جلسات شورا باید حتما در صحن برگزار شود و پیگیر مطالبات مردم باشیم.

سرانجام بحث پیرامون پیشنهاد هیات رییسه برای برگزاری دو جلسه از 6 جلسه شورا در ماه به صورت مجازی قرار شد مجددا در هیات رئیسه شورا بررسی و به صورت مکتوب به صحن شورا ارائه شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر تهران بیماری حسن رسولی آن شورای شهر تهران تهرانی ها جلسات شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی پیری اظهار کرد: برنامه ها و فعالیت شوراها باید بر مبنای شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها نماد مشارکت مردمی هستند، افزود: امیدوارم در سالی که مقام معظم رهبری سال تولید و مشارکت مردمی نامیدند؛ دولتمردان و قانون‌گذاران ما همگی دست به دست هم داده تا بتوانیم به نحو احسن در تحقق شعار سال گام برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

وی تصریح کرد: آزادی و استقلال عمل اعضای شورا در تصمیمات موجبات افزایش خلاقیت شوراها را فراهم کرده و شرایط توسعه پایدار را به نفع جامعه رقم زده و از این منظر تمدن‌سازی وتمدن آفرینی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به لزوم تشکیل جلسات همفکری با مقام عالی استان و معاونین در راستای بررسی و حل مشکلات شهری خاطرنشان کرد: شورا در جهت آبادانی، توسعه و پیشرفت شهری با تمام توان در کنار ارگان‌های دولتی و اجرایی بوده و در جهت رفع مشکلات شهری و شهروندی همپای سازمان‌ها و نهادهای اجرایی است

دیگر خبرها

  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز