Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۱۰۰ هزار عدد ماسک شامل ماسک‌های ساده و ان. ۹۵ در مراکز درمانی استان خراسان رضوی مصرف می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا جوان افزود: نیاز روزانه سیستم بهداشت و درمان استان خراسان رضوی به ماسک ساده سه لایه ۷۰ هزار تا ۹۰ هزار عدد و به ماسک ان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۵ حدود ۱۲ هزار عدد می‌باشد.
وی ادامه داد: تولید ماسک ساده سه لایه در این استان با شیوع ویروس کرونا از ۲۰ هزار به ۷۰ هزار عدد در روز افزایش یافته است که امکان تولید بیشتر آن هم وجود دارد و اکنون دغدغه‌ای در زمینه تامین اقلام و ملزومات پزشکی مورد نیاز کادر درمانی نداریم.
وی گفت: ماسک ان. ۹۵ پیش از این در خراسان رضوی تولید نمی‌شد اما از زمان شیوع ویروس کرونا روزانه هفت هزار عدد از این نوع ماسک با استانداردهای لازم توسط فعالان بخش خصوصی استان تولید می‌شود.
دکتر جوان افزود: سهمیه اختصاصی از ماسک‌های تولید شده برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پنج دانشکده و دانشگاه دیگر استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: توزیع ملزومات و وسایل حفاظت شخصی در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه به صورت روزانه و بر اساس نیاز هر مرکز انجام می‌شود.
دکتر حمید رضا رحیمی افزود: ماسک‌هایی که از سوی استانداری خراسان رضوی به این دانشگاه داده می شود، علاوه بر اینکه در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد به سایر سازمان ها و بیمارستان‌ها نیز ارسال می‌شود.
وی با قدردانی از حمایت خیران در تولید ماسک ادامه داد: برخی از ماسک‌های ارسالی به دلیل نداشتن استانداردهای لازم قابلیت استفاده در سیستم بهداشت و درمان را نداشته است.  
هم‌اکنون ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای مشهد، سبزوار، گناباد، تربتحیدریه و تربت‌جام در استان خراسان رضوی مستقر است و ۶۰ بیمارستان در این استان فعالیت دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی هزار عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کشت حلق برای بیماران  CF (اختلال ژنتیکی و ارثی) در بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور (اکبر) انجام می‌شود تا ارزیابی و سنجش بیماری، تشخیص و درمان به موقع صورت پذیرد.

 دکتر رضا وثوقی مقدم افزود: بیماری CF اختلال ژنتیکی و ارثی است که باعث از بین رفتن تنظیم پروتئین‌ها می‌شود.

وی گفت: در نتیجه این بیماری مخاط دستگاه تنفسی، سیستم گوارشی و تناسلی، غلیظ و چسبناک می‌شود و به واسطه چسبناک شدن دیواره مخاط این اندام‌ها مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلفی، چون تنفسی هستند، از این رو باید هر دو سه ماه یک بار حتی در صورت نداشتن وجود علائم برای آزمایش کشت حلق مراجعه کنند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تلاش برای کاهش هزینه‌های درمان بیماری‌های صعب العلاج افزود: با فراهم شدن امکانات برای آزمایش این بیماران در واحد آزمایشگاه بیمارستان کودکان اکبر، آزمایش کشت حلق انجام و  آنالیز آن از نظر وجود باکتری‌های پاتوژن و آنتی بیوتیک‌های موثر بر آن باکتری‌ها به پزشکان ارائه می‌شود.

 دکتر رضا وثوقی مقدم گفت: در واحد آزمایشگاه بیمارستان اکبر از وجود استادان مجرب و متخصصان میکروب شناسی برای شناسایی و تشخیص و گزارش انتی بیوتیک‌ها به استاندارد‌ترین و اصولی‌ترین استفاده شده است تا بهترین و مفید‌ترین خدمات به بیماران  ارائه شود.

 

ارائه‌ی خدمات درمانی مربوط به بیماران بزرگسال CF به صورت رایگان در بیمارستان قائم (عج)

فوق تخصص بیماری‌های ریوی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انجام درمان‌های رایگان مربوط به بیماری CF  اطفال در بیمارستان اکبر گفت: این خدمات درمانی رایگان اکنون به بیماران بزرگسال CF در بیمارستان قائم (عج) هم ارائه می شود.

دکتر داوود عطاران گفت: خوشبختانه با اقدامات تشخیصی و درمانی که به همت همکاران گروه اطفال انجام و در سال‌های اخیر این بیماری خیلی زود تشخیص داده شده است   و در نتیجه طول عمر این بیماران در حال حاضر افزایش یافته است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در گذشته بسیاری از بیماران CF به دوران بلوغ نمیرسیدند، اما با اقدامات درمانی که در طی دو دهه گذشته برای این بیماران انجام شده، آنها کم کم به سن بلوغ رسیدند.

دکتر عطاران همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماران بزرگسال  دو - سه سالی است که از دوره کودکی به دوره بزرگسالی و بلوغ رسیده‌اند کهمه متخصصان داخلی لازم است که آگاهی کافی از این بیماری را پیدا کنند و در مواجهه با این بیماران اقدامات تشخیصی و درمانی را داشته باشند.

وی گفت:  در دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان پیوند ریه فراهم شده و درمانگاه پیوند ریه دانشگاه کهدر  دوران کرونا معلق شده بود، در بیمارستان امام رضا (ع) فعال شده است و ما می‌توانیم برای بیمارانی که اندیکاسیون پیوند ریه دارند به آنجا ارجاع دهیم

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس