Web Analytics Made Easy - Statcounter

معلمی وراثت زمین برای صالحان را روشن‌ترین پاداش برای بشریت و مظلومان عالم بیان کرد و گفت: قطعا وعده‌های خداوند تحقق خواهند یافت، اما برای رسیدن به این مهم انسان باید شایستگی‌های لازم را کسب کند.

«سیف‌الله معلمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص موضوع مهدویت از نگاه قرآن‌کریم اظهار کرد: خداوند سبحان هادی به ذات است و همانگونه که در سوره حمد می‌خوانیم (اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ) تنها از خداوند هدایت را می‌طلبیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این پژوهشگر علوم قرآنی با اشاره به آیات (إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا) و (وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَيْنَا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءَ الزَّكَاةِ وَكَانُوا لَنَا عَابِدِينَ) افزود: خداوند هدایت را در دو موضوع تبعیت از کلام قرآن و در ادامه ائمه معصومین (ع) قرار داده و انسان‌ها برای رسیدن به کمال باید از این روش‌ها بهره‌مند شوند.

 

وی اضافه کرد: یکی از سنت‌های فوق‌العاده و مهم مسئله تکامل بشری و هدایت بشر برای رسیدن به کمال و امال حکومت پیامبران و صالحان است و همانگونه که در آیه (وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ) عنوان شده، بندگان صالح خداوند وارثان حقیقی زمین خواهند بود.

 

این استاد دانشگاه وراثت زمین برای صالحان را روشن‌ترین پاداش برای بشریت و مظلومان عالم بیان کرد و اذعان داشت: هرچند که نباید این آیه را تنها محدود به این آیه کنیم اما یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌توان از این آیه شریفه برداشت کرد موضوع پیروزی صالحان بر کافران است.

 

وی عنوان کرد: در آیه 137 سوره اعراف (وَأَوْرَثْنَا الْقَوْمَ الَّذِينَ كَانُوا يُسْتَضْعَفُونَ مَشَارِقَ الْأَرْضِ وَمَغَارِبَهَا الَّتِي بَارَكْنَا فِيهَا وَتَمَّتْ كَلِمَتُ رَبِّكَ الْحُسْنَى عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ بِمَا صَبَرُوا وَدَمَّرْنَا مَا كَانَ يَصْنَعُ فِرْعَوْنُ وَقَوْمُهُ وَمَا كَانُوا يَعْرِشُونَ) به پیروزی بنی اسرائیل و تشکیل حکومت حق در نهایت زندگی بشری اشاره می‌کند.

 

معلمی تاکید کرد: همانگونه که در آیه (سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا) می‌خوانیم، قطعا این وعده‌های خداوند تحقق خواهند یافت، اما برای رسیدن به این مهم انسان باید شایستگی‌های لازم را کسب کند تا خداوند آنها را برای تشکیل حکومت جهانی یاری دهد.

 

وی تصریح کرد: در مجمع‌البیان از امام باقر (ع) نقل شده است که امام مهدی (عج) و یارانش همان منظور صالحان در قرآن هستند که وارثان حقیقی زمین خواهند بود که این موضوع در تفسیر قمی نیز اشاره شده که صالحان، قائم آل‌محمد و اصحاب او هستند.

 

این پژوهشگر علوم قرآنی ابراز کرد: با توجه به آیه (يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ) می‌توانیم این موضوع را برداشت کنیم که حکومت صالحان یک قانون لایتغیر خداوند است که حضرت مهدی (عج) پیش قراول و پرچمدار این حکومت عدل الهی خواهد بود و با توجه به قدرتی که خداوند به ایشان می‌دهد عرصه را بر دشمنان خدا و ظالمان تنگ خواهد کرد.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: قرآن و مهدویت عصر غیبت برای رسیدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور، درحال حاضر ترافیک در محور رودهن – تهران در محدوده جاجرود،  آزادراه پردیس – تهران در محدوده تونل شماره یک و  آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده های ینگی امام کمال شهر و مهرویلا حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

وی افزود:در آزادراه کرج – قزوین محدوده کمال شهر، ساوه – تهران محدوده نسیم شهر و محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع نیز ترافیک نیمه سنگین اما روان گزارش شده است.  

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور ادامه داد:در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کردستان، لرستان و کرمانشاه بارش باران اعلام شده است.

شیرانی به رانندگان هشدار داد در روزهای بارانی، از سرعت خود بکاهند و فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت کنند.  

وی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • آنچلوتی: سخت بود چون همه حواس‌ها به بایرن است
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با ۸ ماه بلاتکلیفی در بجنورد+ فیلم
  • فیلم| عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با هشت ماه بلاتکلیفی