Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:21:55 GMT

بیماری کرونا در هشترود درحال کنترل است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۲۷۰۴

بیماری کرونا در هشترود درحال کنترل است

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان، امروز در گفتگو با خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا و چگونگی مقابله با آن گفت: ستاد اقتصادی ملی کرونا روز یکشنبه تصمیماتی در مورد تعطیلی کسب و کار و صنف مربوطه اعلام خواهد کرد و ما نیز در سطح شهرستان تابع تصمیمات ستاد هستیم.

وی ادامه داد: رایزنی‌هایی از سوی کمیته‌های ستادی صورت گرفته است و تصمیماتی چون فاصله‌گذاری‌هوشمند و زمان بندی فعالیت‌های اصناف غیر ضروری نیز مطرح شده و در انتظار مصوبه‌های نهایی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار هشترود تصریح کرد: کلیه اصناف دارای بیمه تأمین اجتماعی که با شیوع کرونا تعطیل شده‌اند، مشمول استفاده از مزایای بیمه بیکاری می‌شوند.

نماینده دولت در هشترود متذکر شد: به دلیل تأمین نیازهای ضروری و اساسی مردم از ابتدا در مورد واحدهای تولیدی ممنوعیتی اعمال نشده است.

فرماندار هشترود در مورد اعطای بسته حمایتی اظهار داشت: مشمولان بسته‌های معیشتی به شهرستان‌ها اعلام نمی‌شود و چنین آماری در دست ما موجود نیست، اما مردم یقین داشته باشند مثل گذشته اقشار آسیب پذیری چون کارگران فصلی و امثال آن را شامل خواهد شد.

امینیان تاکید کرد: در مورد بحث دیرکرد وام‌های بانکی همه باید تابع مصوبات شورای پول و اعتبار بانک مرکزی باشند و در صورت تخلف، برخورد جدی خواهد شد، البته این قوانین بیشتر شامل وام‌های قرض الحسنه مانند وام ازدواج و… است و بقیه قوانین در مورد معوقات بانکی شامل افرادی است که در رتبه بندی کشوری مبارزه با کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند.

رئیس ستاد مبارزه با بیماری کرونا هشترود در بخش دیگری خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۵ مورد جریمه ۵۵۰ هزارتومانی خودرو غیر بومی داشته‌ایم و از امروز هم در صورت مشاهده با قاطعیت برخورد خواهد شد.

فرماندار هشترود ضمن تشکر و قدردانی از صنوفی که از زمان مقرر اقدام به بستن مغازه‌های خود کردند، عنوان کرد: اصنافی که از عدم رعایت تعداد اندکی از کسبه و بازاریان گله‌مندند، مطمئن باشند حتی اگر موردی باشد که یک روز به صورت نیمه باز فعالیت کند تعطیل و حتماً پلمب خواهد شد.

وی در ادامه درباره زمان بازگشایی مراکز علمی و دانشگاهی و مدارس تصریح کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تصمیمی است که در مرحله بعدی قرار دارد و با توجه به شرایط و تبعات فعلی آن، بعید است به زودی بازگشایی شود.

امینیان گفت: مردم عزیز شهرستان باید بدانند که به دلیل ابعاد ناشناخته ویروس، در سطح جهانی نیز تمامی تصمیمات مرحله بندی می‌شود و همه دنیا با روش آزمون و خطا پیش می‌رود.

فرماندار هشترود یادآوری کرد: ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی در طول این چهل و یک سال شاهد بحران‌هایی بوده و همیشه نیز از کلیه این بحران‌ها با سربلندی و صلابت بیرون آمده است.

وی با بیان اینکه اولویت ما جان مردم است، افزود: تمامی سختگیری‌ها به این دلیل است که با تصمیمات عجولانه مانند ناشی از فشار اقتصادی، شاهد تبعات تلخ‌تری چون افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان نباشیم و با تدابیر و تمهیدات درست پیش برویم تا آغاز فعالیت‌های مربوط به کسب و کار، مقطعی و پر هزینه نباشد، بلکه با شکست دائمی و کامل ویروس کرونا باشد.

وی با اشاره به وضعیت بیماری شیوع کرونا در سطح هشترود و حومه تصریح کرد: خوشبختانه بیماری در سطح شهرستان وضعیت کنترل شده‌ای دارد و اگر همکاری و همیاری مردم و اصناف تداوم یابد، با کمترین تلفات بحران را رد خواهیم کرد.

فرماندار هشترود در پایان از کلیه مردم شهرستان و تمامی عوامل اجرایی و کادر درمانی، هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی و تمام عوامل شهری و روستایی که همراه و همیار ستاد مبارزه با کرونا و دوشادوش یکدیگر درجهت ریشه کردن این ویروس منحوس شبانه روز تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

کد خبر 4892578

منبع: مهر

کلیدواژه: هشترود ویروس کرونا تعطیلی مدارس ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد گرگان طرح غربالگری روز طبیعت سال جهش تولید بیرجند بارش باران ضدعفونی فرماندار هشترود خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی شهرستان عجبشیراز کشف بیش از ۲ تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۵۲۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سهراب شفقی در تشریح این خبر گفت‌: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران یگان امداد حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه نیسان وانت مشکوک و آن را جهت بررسی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از نیسان وانت توقیف شده، تعداد ۶۶ کیسه ۵۰ کیلوگرمی که جمعا ۲۷۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق که فاقد هرگونه مجوز قانونی برای حمل بود، کشف شد.

سرهنگ شفقی خاطرنشان کرد: برابر نظریه کارشناسان امر، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۵۲۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف نزدیک یک کیلوگرم مواد مخدر در بناب

فرمانده انتظامی شهرستان بناب نیز از کشف ۸۶۸ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری یک نفر توزیع کننده مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ رحمان عبدی در تشریح این خبر گفت: در راستای تداوم اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده شهری و روستایی و در پی دریافت گزارشی از امت حزب الله و شهید پرور بناب مبنی بر اینکه فردی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت می‌کند، شناسایی و دستگیری وی در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران پس از انجام اقدامات تخصصی و هوشمندانه یک نفر توزیع کننده مواد را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقدار ۸۶۸ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و یک دستگاه ترازوی توزین کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب در پایان با بیان اینکه متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل نمایند.

نوشیدنی‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی هشترود هم از کشف بیش از ۲ هزار قوطی انواع نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کلام الله ابراهیمی، پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌ اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی و نابسامانی در بازار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی، یگان امداد و کلانتری ۱۱ حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی و سطح شهر به حرکات راننده یک دستگاه خودرو روا و یک دستگاه وانت مشکوک شده و برای بررسی آنها را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودروها، ۲ هزار و ۹۷ قوطی انواع نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان هشترود از توقیف خودروهای مورد نظر و معرفی رانندگان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی خبر داد و بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه استفاده از مواد غذایی خارجی قاچاق به دلیل عدم احراز فاکتورهای سلامت برای مصرف کننده آسیب‌زا است، از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشابه یا شناسایی عاملان عرضه کالاهای قاچاق، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

فرمانده انتظامی هشترود از توقیف بیش از ۷ تن تخم مرغ فاقد مجوز خبر داد.

سرهنگ کلام الله ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و اقتصادی و جلوگیری از ورود و خروج کالای فاقد مجوز و قاچاق، ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد شهرشتان هشترود در محورهای مواصلاتی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شدند.

وی افزود: پس از دستور ایست پلیس و توقف خودرو، در بررسی بار آن مشخص شد حامل ۷۰۰ کارتن تخم مرغ فاقد مجوز بهداشتی و سایر مدارک قانونی است.

فرمانده انتظامی هشترود اضافه کرد: کامیون حامل ۷ تن و ۹۴۵ کیلوگرم تخم مرغ به ارزش ۴ میلیارد ریال بود که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی همراه راننده به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش ایسنا، به نفر از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی تصریح کرد: پلیس با کسانی که بهداشت و سلامت عمومی جامعه را با رفتارهای نادرست به منظور کسب منفعت شخصی به مخاطره بیندازند، برخورد محکم و قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود