Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@14:08:01 GMT

تاکنون 8 گونه ویروس کرونا در دنیا شناخته شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۲۷۰۸

تاکنون 8 گونه ویروس کرونا در دنیا شناخته شده است

تاکنون دست‌کم هشت نوع ویروس کرونا در سراسر جهان در حال چرخش است و این انواع کرونا ویروس زنجیره‌ای از بیماری‌ها و مرگ‌ومیر انسان‌ها را ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، تاکنون دست‌کم هشت نوع ویروس کرونا در سراسر جهان در حال چرخش است و این انواع کرونا ویروس زنجیره‌ای از بیماری‌ها و مرگ‌ومیر انسان‌ها را ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهش ژنتیکی یا موتاسیون برای یک ویروس طبیعی است و خوشبختانه جهش‌های ژنتیکی ویروس کرونا نه‌تنها خیلی سریع نیست، بلکه تابه‌حال باعث تقویت قابلیت کشندگی آن نیز نشده است.

کندی سرعت جهش این ویروس ممکن است باعث شود ویروس کرونا برخلاف آنفلوانزای فصلی (که سالانه نیاز به واکسن جدید دارد) تنها به یک واکسن واحد نیاز داشته باشد.

به گفته چارلز چیو، استاد بیماری‌های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا، ویروس کرونا آن‌قدر آهسته جهش می‌یابد که گونه‌های آن تفاوت‌های اندکی باهم دارند.

این جهش ۸ تا ۱۰ برابر کندتر از ویروس آنفلوانزا و شبیه به ویروس‌هایی از قبیل سندرم شدید تنفسی حاد (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) است.

علاوه بر این درحالی‌که پرسش‌های زیادی در مورد شیوع بیماری کووید-19 وجود دارد، یک واقعیت در جامعه علمی به‌طور گسترده پذیرفته شده است و آن این‌که این ویروس در آزمایشگاه به وجود نیامده، بلکه جانواران به‌ویژه خفاش‌ها احتمالاً میزبان آن بوده‌اند.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا نگیریم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا

رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان دانست و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری برای مقابله با این چالش بزرگ تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران طی روزهای پنجم تا هفت اردیبهشت، در انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است و جمعی از برجسته‌ترین متخصصان این رشته از سراسر ایران و خارج از کشور را گرد هم آورد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، این رویداد علمی با حضور دکتر یوسف پناهی - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر حسین فرشیدی - معاون بهداشت وزارت بهداشت، دکتر محمد رئیس زاده - رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و همچنین دکتر فریدون نوحی - رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد.

دکتر فریدون نوحی - رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته، به اهمیت این رویداد علمی در ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور اشاره کرد.

او بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان دانست و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری برای مقابله با این چالش بزرگ تأکید کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، در طول سه روز برگزاری کنگره، سخنرانی‌های علمی متعدد و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی ارایه می‌شود و اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی‌های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و دیگر رشته های تخصصی قلب و عروق به تبادل دانش و تجربیات خود می‌پردازند.

علاوه بر سخنرانی‌ها، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این کنگره تدارک دیده شده است که فرصتی برای متخصصان جهت ارتقای دانش و مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف قلب و عروق فراهم کرده است. بدون شک، تبادل دانش و تجربیات در این کنگره، گامی مؤثر در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • رژیم صهیونیستی تاکنون از هیچ تجاوز و وحشی‌گری علیه مردم غزه دریغ نکرده است