Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:37:57 GMT

«چراغ برات» را با صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) روشن کنیم

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۹۲۲

«چراغ برات» را با صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) روشن کنیم

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و آیین برات در خراسان‌جنوبی، گفت: طرح صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) ویژه نذروات روز برات پیش‌بینی شده است.

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، به برگزاری آیین سنتی چراغ برات در استان خراسان‌جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از سنت‌های مردم استان در ماه شعبان زیارت اهل قبور در روز چهاردهم ماه شعبان می‌باشد که از آن به‌عنوان «چراغ» برات یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از هرگونه اجتماعات، بیان داشت: از آنجایی که با رفتن دسته جمعی به آرامگاه‌ها و بر سر قبور احتمال شیوع ویروس افزایش می‌یابد لذا از مردم درخواست می‌شود از حضور در قبرستان‌ها و آرامستان‌ها خودداری کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح صدقه سلامتی امام زمان(عج) ویژه نذروات روز برات پیش‌بینی شده است، افزود: همچنین طرح نذر قربانی با همراهی مؤسسات خیریه و لشکر ویژه شهدا در روز نیمه شعبان انجام می‌شود.

سلم‌آبادی با بیان اینکه کمیته امداد در سال‌های گذشته در روزهای چهاردهم و پانزدهم شعبان اقدام به برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌کرد، تبیین کرد: امسال در راستای جلوگیری از شبوع ویروس کرونا ۲۱ دفتر کمیته امداد در سطح استان و ۶۰ مرکز نیکوکاری محله‌محور جمع‌آوری کمک‌های مردمی را انجام می‌دهند.

وی از عموم مردم استان خواست برای جلوگیری از اسراف و تبذیر، خیرات اموات را برای کمک به نیازمندان اختصاص دهند و عنوان کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در قالب بسته‌های معیشت، سبدهای غذایی یا سبد بهداشتی بین نیازمندان و مددجویان زیر پوشش توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان می‌توانند با استفاده از تلفن همراه و با شماره‌گیری کد # ۳ * ۰۵۶*۸۸۷۷* و یا شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷۷ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ و استفاده از اپلیکشن‌های ثنا، بام، بله و سکه کمک‌های نقدی خود را پرداخت کنند.

به گزارش فارس؛ برات یکی از آیینی است که در طول اعصار و قرون گذشته بین مردم خطه خراسان‌جنوبی همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان برگزار می‌شود و مردم برای شادی ارواح خود به‌خصوص کسانی که به تازگی دیده از جهان فرو بسته‌اند، بر مزار آن‌ها حاضر شده و برایشان از خداوند درخواست آمرزش و مغفرت کرده و خیرات می‌کنند.

در خراسان‌جنوبی مردم از نخستین ساعات بامداد روز چهاردهم شعبان به مزار رفتگان و درگذشتگان خود می‌روند و با توزیع نذورات یاد و خاطره رفتگان خود را گرامی می‌دارند، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود که مردم از حضور در آرامستان‌ها و توزیع هر نوع نذری خودداری و نذورات برات خود را به نهاد‌های حمایتی و خیریه‌ها اهدا کنند.

 انتهای پیام/69039/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی کمیته امداد سلم آبادی نیازمندان چراغ برات روز برات نیمه شعبان آرامستان کرونا شیوع کرونا خراسان جنوبی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی، عزادار شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، امروز مردم استان در شهر‌ها و روستا‌های مختلف دسته‌های عزاداری به پا کردند و در غم شهادت رئیس مذهب شیعه، امام جعفر صادق (ع) اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.

                                                                                                 

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • ۲۳ استان گرفتار سیلاب/ امدادرسانی به ۵ هزار نف
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۵ هزار نفر
  • تفال به حافظ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به آب روشن می‌عارفی طهارت کرد..
  • خراسان جنوبی، عزادار شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور