Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:41:15 GMT

۶۰۰ هزار جفت دستکش تحویل داروخانه‌های مازندران می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۹۷۵

۶۰۰ هزار جفت دستکش تحویل داروخانه‌های مازندران می‌شود

ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده از جمله اقلام بهداشتی که مردم مازندران از ابتدای شیوع کرونا با کمبود آنها مواجه بودند و برای جبران این کمبودها به تولیدات خانگی روی آوردند و با دوختن ماسک و مخلوط آب با وایتکس محلول ضدعفونی کننده مورد نیاز منازل خود را آماده کردند.  

حسینقلی قوانلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به اینکه تامین ماسک و دستکش برای مراکز درمانی در اولویت قرار دارد ، حواله تامین این وسایل  شرکت های و واحدهای تولیدی در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار می گیرد تا این ملزومات به آنها تحویل داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد : در این مدت بیشتر ماسک و دستکش در اختیار مراکز درمانی قرار می گرفت تا کادر درمانی و بیماران در این زمینه با مشکلی مواجه نباشند که خوشبختانه در این مدت مشکلی در این زمینه وجود نداشت ولی در حال حاضر با کاهش تعداد مراجعات و بیماران در مراکز درمانی و کاهش مصرف این ملزومات بهداشتی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران حواله ۶۰۰ هزار جفت دستکش را به این سازمان داده است.  

قوانلو گفت : حواله تحویل دستکش از واحدهای تولیدکننده در اختیار چند شرکت پخش دارویی و بهداشتی مازندران قرار گرفته است تا پس از تحویل ، دستکش ها را در داروخانه های استان توزیع کنند.

وی در خصوص کمبود ماسک در مازندران نیز گفت : تلاش های بسیاری برای رفع این مشکل انجام شده است اما با توجه به اینکه نیاز به این کالا در مراکز درمانی زیاد است در حال حاضر همچنان با کمبود آن در سطح جامعه مواجه هستیم.  

این مسئول با اشاره به اینکه تنها کارخانه تولید ماسک مازندران روزانه ۶۰ هزار عدد ماسک تولید می کند، افزود : نیمی از این ماسک ها در استان توزیع می شود و بقیه به مراکز درمانی اختصاص داده می شود.  

قوانلو با اظهار این که گروههای جهادی هم در حال تولید ماسک هستند که میان مردم توزیع می شود ، ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی خط جدید تولید ماسک در یکی از واحدهای تولیدی مازندران بخش بیشتری از مشکلات مردم استان در این زمینه برطرف شود.  

قوانلو درباره مواد ضدعفونی کننده در مازندران نیز گفت : خوشبختانه در این خصوص مشکلی در استان وجود ندارد و مردم می توانند مواد مورد نیاز خود را از داروخانه و مراکز بهداشتی تهیه بکنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت مازندران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت مازندران ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت مازندران مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک خودرو در استان خبر داد . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یدالله ملکی با تاکید بر نظارت مستمر بازار لاستیک خودرو، گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از سودجویی منفعت‌طلبان و با توجه به تداوم التهاب بازار تایر سواری در سطح عرضه، تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران افزود: بازرسی از مراکز توزیع عمده لاستیک و خرده فروشان با استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌منظور برخورد ایجاد ثبات در بازار با حضور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی و بازرسان صمت و اصناف برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت لاستیک خودرو اجرا می‌شود.

 ملکی گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و پایش وضعیت تامین و توزیع لاستیک خودرو، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به موقع به شکایات و گزارش‌های مردمی از جمله اهداف طرح نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی