Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@15:00:53 GMT

بلای وحشتناک 3 هکر بر سر 1400 زن و مرد / در بوشهر فاش شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۴۰۱۵

بلای وحشتناک 3 هکر بر سر 1400 زن و مرد / در بوشهر فاش شد

حوادث رکنا: رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری سه نفر اعضای یک باند حرفه‌ای فیشینگ ،با سرقت اطلاعات ۱۴۰۰ حساب بانکی به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ "مهدی قاسمی" رئیس پلیس فتا استان بوشهر در بیان جرئیات این خبر بیان داشت: با تلاش و اقدام ویژه افسران سایبری در پلیس فتا شهرستان دشتستان ، سه نفر اعضای یک باند حرفه ای که اقدام به ساخت و انتشار ۷۰ صفحه لینک‌های جعلی با موضوعاتی نظیر فروش شارژ ارزان قیمت، صیغه یابی، دوست یابی، تخصیص سبدکالا و سایت‌های واسط اینترنتی در شبکه های اجتماعی کرده بودند شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:این افراد با هدایت کاربران متقاضی به درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات حساب هموطنان را در سراسر کشور کپی و فیشینگ و در ادامه به شیوه های مختلف نظیر انتقال موجودی حساب مالباختگان به حساب های در اختیار خود و دیگران ، انجام خرید کالاها و اجناس مختلف از فروشگاه‌های اینترنتی با اطلاعات حساب و موجودی حساب مالباختگان و استفاده از اجناس یا فروش دوباره آنها در فضای مجازی و روش‌های دیگر ، تمامی وجوه موجود در این حساب ها را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه، علیرغم استفاده متهمان از ابزار پنهان‌ساز هویتی ، با تلاش متخصصان پلیس سایبری رد پای دو نفراز اعضای این باند در استان بوشهر و یک نفر دیگر در یکی از استان های همجوار شناسائی و با استفاده از روشهای علمی و آزمایشگاهی دقیق ، هویت متهمان و محل دقیق سکونت آنان مشخص و در چند مرحله عملیات پلیسی ، آنها را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با بیان اینکه در هنگام دستگیری اعضای این باند ۱۰ دستگاه انواع رایانه ثابت و لپ‌تاپ ، ۱۵ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۱۴ قطعه سیم کارت کشف شد که از آنها برای ارتکاب جرایم خود استفاده می‌کردند و اقلامی از قبیل پوشاک ،زیور آلات طلا ،لوازم بهداشتی به ارزش تقریبی بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال که با استفاده از موجودی حساب مالباختگان خریداری نموده بودند و در منازلشان نگهداری می‌کردند کشف شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: طبق نظرکارشناسان پلیس فتا میزان وجوه برداشت شده اینترنتی که توسط اعضاء این باند از حساب مالباختگان برداشت شده است ، حدود دو میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با توصیه به شهروندان گفت: در هنگام انجام فعالیت های اقتصادی اینترنتی ،کاربران از رمز دوم یکبار مصرف یا پویا استفاده کنند و برای خریدهای اینترنتی و پرداخت هرگونه وجه ،از بازکردن لینک‌هایی که در فضای‌مجازی تبلیغ می‌شود خودداری کنند و آدرس دقیق سایت و درگاه را بررسی و به آن سایت مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر خاطر نشان کرد: خانواده‌ها بر عملکرد فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی و اینترنت همچون فضای‌حقیقی جامعه نظارت کنند و می‌توانند نظرات تخصصی را از کارشناسان ما با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از متخصصان بگیرند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: یارانه دلار کرونا کرونا در جهان پلیس فتا فضای مجازی اقتصادی اخبار حوادث زن و مرد سرقت دستگیری بوشهر حوادث بوشهر هکر حرفه ای اخبار خوزستان کرونا عکس ویروس فیلم کرونا در جهان بیماری ویروس کرونا تهران جوان تلگرام حساب مالباختگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا گفت: به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مهدی سیدهاشمی اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی مالکان خودروهای نوشماره و خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

وی افزود: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر محافظت می‌شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع‌بندی خوبی رسیدیم.

هاشمی ادامه داد: در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که در پی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا تنها اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش دریافت و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت‌سنجی و پس از آن تأیید شدن یا نشدن را به این سامانه اعلام می‌کند.

کد خبر 749653

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • فیلم| هجوم وحشتناک و شبانه پلیس به دانشگاه همیلتون
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • انهدام باند قمار و شرط بندی آنلاین در گلستان
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • فروش اینترنتی دارو
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت