Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، مرتضی رضایی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با اشاره به راه اندازی این سامانه گفت: اولین سامانه تعاملی مقابله با رخدادهای امنیتی فضای سایبری با همکاری معاونت امنیت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاهای اجرایی ملی و استانی عضو این سامانه شده اند و در گروه های تخصصی قرار گرفته‌اند؛ فرآیند عضویت در این سامانه ادامه دارد و افراد متقاضی می توانند با مراجعه به سامانه www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ApaTehran.cert.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با تشریح فعالیت های این اداره کل در سال گذشته گفت: برگزاری اولین رزمایش مدیریت بحران بخش ارتباطات و تهیه و ابلاغ دستورالعمل ارتقا امنیت بخش فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان تهران از مهمترین برنامه های سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به برگزاری اولین رزمایش مدیریت بحران بخش ارتباطات در تهران گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های ارتباطی شهر تهران شامل ۷ منطقه مخابراتی می‌شود که این ۷ منطقه پوشش‌دهنده مناطق ۲۲ گانه شهر تهران است، برای بخش ارتباطات با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کشور دستورالعمل مذکور بومی‌سازی و بر اساس زیرساخت و تجهیزات مناطق ۷ گانه مخابراتی، استان‌های معین مشخص و هماهنگی لازم انجام شد.

رضایی ادامه داد: برای تعیین سطح آمادگی و دست‌یابی به تجربه لازم برای مواقع بحران با همکاری استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های معین، مانوری در منطقه ۶ مخابراتی تهران با حضور فعالان این حوزه برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات استان تهران این رزمایش را اولین اقدام در خصوص آمادگی برای مواقع بحران دانست و افزود: اهمیت بخش ارتباطات در مواقع بحران بسیار زیاد است به نحوی که مدیریت بحران بدون ارتباطات امکان پذیر نیست.

وی همچنین از  تهیه و ابلاغ دستورالعمل ارتقا امنیت بخش فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان تهران در سال گذشته خبر داد و افزود: با همکاری معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات این دستورالعمل پس از تهیه و تایید در کارگروه و تصویب در شورای پدافند غیرعامل استان تهران، به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

رضایی گفت: بر اساس این دستورالعمل، بخش فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی توسط تیم منتخب کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. این اقدام برای تامین امنیت شبکه و بخش فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی حایز اهمیت است و برای اولین بار در کشور انجام می شود.

کد خبر 4892696 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: فضای سایبری امنیت اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران ویروس کرونا اینترنت ماهواره شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی موبایل نوآوری امنیت اطلاعات هوش مصنوعی ایالات متحده آمریکا فناوری فضایی گوگل سیلاب واکسن بخش فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی مدیریت بحران بخش ارتباطات استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، از ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان به فناوری نسل سوم موبایل خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، جمعیتی بالغ بر ۸۵ نفر (۳۰ خانوار) از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت همراه با کیفیت و پایدار برخوردار شدند.    اکرم فداکار مدیرکل ICT استان یزد با اعلام این خبر گفت: در راستای بهینه سازی پوشش ارتباطات روستایی، از طریق ارتقای فناوری سایت موبایل به نسل سوم با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعیتی بالغ بر ۸۵ نفر (۳۰ خانوار) از اینترنت پرسرعت همراه پایدار و باکیفیت برخوردار شدند.    فداکار افزود: از همراهی نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی، مساعدت مجری کشوری و تیم توسعه ارتباطات روستایی و همکاری دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همت و تلاش همکاران مخابرات منطقه یزد و سایر مسولین استانی و محلی که زمینه بهبود کیفیت سرویس ارائه شده به مردم این روستا‌ها را فراهم کردند قدردانی می‌کنم.

دیگر خبرها

  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری