Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@20:38:06 GMT

پایش ۸ هزار هکتاری ملخ در اراضی قیروکارزین

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۵۸۱

پایش ۸ هزار هکتاری ملخ در اراضی قیروکارزین

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به هجوم ملخ صحرایی در دوازدهم اسفندماه به این شهرستان، گفت: اکیپ‌های ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی و قابل کشت را رصد کرده است.

مهدی همتی یکشنبه ۱۷ فروردین در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به ارزیابیهای انجام شده ۲۱۲ هکتار از اراضی پایش شده نیاز به مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی بالغ را داشته که به خوبی اقدامات لازم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه سمپاشیها با مشارکت فعالانه باغداران و کشاورزان مناطق آلوده انجام شده است، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ لیتر سم "دلتامترین" مورد نیاز تهیه و برای مبارزه به صورت رایگان در اختیار اکیپهای سمپاشی قرار گرفت که با نظارت کارشناسان استفاده شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی قیر و کازرین، چهار منطقه حاجی آباد، دشتک سیاه، رودخانه باز و زاخرویه قیروکارزین در پنج مرحله از ملخهای مهاجم پاکسازی شدهاند که با بررسیهای انجام شده مبارزه موفقیت آمیز بوده است.

همتی با اشاره به اینکه خوشبختانه بعد از آخرین مرحله مبارزه با ملخ صحرایی در اواخر اسفند ماه ریزش جدیدی در قیروکارزین گزارش نشده است، افزود: مناطق مستعد احتمالی برای ظهور پورههای ملخ از جمله حاشیه رودخانه و اراضی با خاکهای بافت سبک به طور مستمر ارزیابی می‌شود.

او با بیان اینکه در این هجوم خسارتی به اراضی زراعی و باغی شهرستان وارد نشد، گفت: با برنامه ریزیهای منسجم ابلاغی از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مدیریت حفظ نباتات مبارزه علیه آفت به خوبی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قیر و کارزین عنوان کرد: به دستور فرماندار شهرستان تمام توان نیروی انسانی، ادوات سمپاشی و امکانات خودرویی سبک و سنگین دستگاههای دولتی برای مبارزه با هجوم گسترده احتمالی ملخ صحرایی در آماده باش کامل قرار گرفتند.

او عنوان کرد: اکیپهای ردیابی ملخ صحرایی به صورت ویژه نقاط حساس شهرستان را در رصد خود دارند و در صورت مشاهده هر گونه نُرم غیر عادی از ملخ سریعا اطلاع رسانی و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

به گفته همتی، هیچ محصول زراعی یا باغی از خطر هجوم و خسارت ملخ صحرایی مصون نیست از این رو کشاورزان و باغداران نسبت به بازدید مزارع و باغات خود حداقل در دو نوبت صبح و عصر اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ملخ صحرایی فارس ملخ صحرایی جهاد کشاورزی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در راستای تداوم اجرای برنامه کاشت ۶۰۰ هکتاری فضای سبز، ۵۰ هکتار از اراضی مجموعه عینالی تحت کاشت انواع گونه‌های گیاهی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سیامک آسیایی صبح امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: با توجه به تداوم اجرای طرح‌های توسعه‌ای حوزه فضای سبز تبریز و برنامه‌ریزی برای توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز و نیز هماهنگی با سازمان عون بن علی و پارک طبیعت برای نهال کاری در محدوده ۵۰ هکتاری این مجموعه، اجرای عملیات تراس‌بندی، چاله‌کنی و بسترسازی برای کاشت انبوه نهال در این تفرجگاه تفریحی و گردشی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های مورد نیاز برای کاشت در محدوده ۵۰ هکتاری عون بن علی به تأیید کارگروه تعیین گونه‌های مقاوم سازمان رسیده است، افزود: کاشت درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد در این محدوده انجام شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه شبکه آب خام در این محدوده از عینالی برای تأمین منابع آبی مورد نیاز انجام گرفته است.

کد خبر 749974

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین