Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی مشهد گفت: تقاضا کرده‌ایم که دولت به فکر معیشت کارگران ساختمانی باشد که آنها در این شرایط متضرر نشوند.

به گزارش قدس آنلاین،  محمدرضا داوری اظهار داشت: براساس اعلام مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون کسانی که مشمول قانون کار باشند و کارفرما سه درصد حق بیمه بیکاری آنها را پرداخت کرده باشد، مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند شد و با این احتساب کارگران ساختمانی و قالیبافان شامل این مسئله نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی مشهد بیان کرد: رانندگان و کارگران ساختمانی 3 درصد حق بیمه بیکاری را پرداخت نمی‌کنند و فعلا نمی‌توان برای آنها اقدام خاصی صورت داد.

داوری تصریح کرد: فعلا هیچ کار خاصی در این زمینه صورت نمی‌گیرد و باید دید دولت برای اینها چه تصمیم خواهد گرفت زیرا خود کارگران ساختمانی معمولا مبلغی را به صورت اختیاری برای بیمه بیکاری پرداخت می‌کنند و 20 درصد را دولت پرداخت می‌کند.

وی عنوان کرد: تقاضا کرده‌ایم که دولت به فکر معیشت کارگران ساختمانی باشد که آنها در این شرایط متضرر نشوند؛ فعلا از کانون کشوری و استانی پیگیر هستیم و روز گذشته نیز شورای شهر مشهدمقدس مصوباتی در این راستا داشته است و قرار است کارگران روزمزد و فصلی و ساختمانی سبد معیشتی دریافت کنند.

داوری تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم برای 52 هزار کارگر ساختمانی روزمزد فعال در مشهد این سبد معیشتی را اختصاص دهیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سبد معیشتی کارگران ساختمانی بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چکشیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن تبریک هفته کار و کارگر با اشاره به دیدار ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در جمع کارگران به تمایز نگاه اسلام با نگاه‌های موجود و رایج در دنیا به کارگر اشاره کردند و فرمودند که اسلام برای کار و کارگر ارزش ذاتی قائل است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زدند و این نمادی در فرهنگ اسلامی است که ارزش و جایگاه کارگر را نشان می‌دهد، مطرح کرد: یکی از موضوعات مورد اشاره در این دیدار نقش کارگران در تحقق شعار سال بود که در این رابطه مقام معظم رهبری فرمودند که جهش تولید با مشارکت مردم امکان پذیر است تا شاهد رشد اقتصاد باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مهمترین راهبرد برای حل مسائل اقتصادی کشور جهش و رشد تولید است، عنوان کرد: با جهش تولید، ثروت تولید و توزیع و موجب برقراری عدالت می‌شود و این دو مورد عوامل اصلی حل مسائل اقتصادی جامعه هستند اما بدون مشارکت مردم، جهش تولید محقق نمی‌شود.

چکشیان با اشاره به نقش مردم و کارگران در ارزش آفرینی و تلاش و مشارکت در تولید بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، جامعه کارگری حدود ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد که با احتساب خانواده‌های آنها، این جامعه حدود ۵۰ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند و اگر حال این جامعه خوب باشد، بی شک حال و اوضاع کشور خوب می‌شود.

وی تأمین امنیت شغلی کارگران، پوشش بیمه‌ای آنها، تأمین ایمنی نیروی کار، ارتقای مهارت‌های شغلی و کشف استعدادهای درخشان جامعه کار و تولید را از جمله محورهای مورد مطالبه و توصیه رهبر به مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: ایشان به جامعه کار و تولید توصیه کردند که قدر کار خود را بدانند و ضمن امانت دانستن کار، در این مسیر اتقان کاری داشته باشند.

تحویل ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه در دولت سیزدهم از تسویه بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی به شبکه بانکی پس از سال‌ها و بخشودگی حدود ۷۵ هزار مورد جرایم ناشی از بدهی‌های بیمه‌ای بنگاه‌های اقتصادی در راستای حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال خبر داد.

چکشیان با اشاره به اضافه شدن ۱۳ داروی جدید در پوشش بیمه‌ای و راه اندازی حدود ۲۱۲ کلینیک دیابت و فشار خون اظهار کرد: در دولت سیزدهم درمان زوج‌های نابارور به صورت صددرصد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت و با هوشمندسازی بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی، نسخه نویسی الکترونیک از ۵۲ درصد به ۹۸ درصد تا پایان سال گذشته ارتقا یافت.

وی افزایش حدود ۴۰ درصدی ضریب پوشش بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایر را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و با تاکید بر ضرورت معرفی، تبیین و روایت هنرمندانه این اقدامات به منظور امیدآفرینی در جامعه بیان کرد: تأمین حداقل معاش ۴۰ هزار خانواده دارای فرزند چند قلو و ۲۷۷ هزار بانوی سرپرست خانوار در پوشش سازمان بهزیستی از دیگر اقدامات است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحویل ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و مطرح کرد: در دولت سیزدهم بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد شده و نرخ بیکاری در کشور یک و نیم درصد کاهش یافته است. از دیگر اقدامات انجام شده در این دولت می‌توان به صدور آنی ۹۵ درصد مجوزهای مشاغل خانگی اشاره کرد.

کد خبر 6089052

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی