Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@17:54:09 GMT

اطلاع وزیر اقتصاد از برداشت غیرقانونی ۱۸۰۰ میلیاردی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۴۱۰

اطلاع وزیر اقتصاد از برداشت غیرقانونی ۱۸۰۰ میلیاردی

عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی گفت: وزیر اقتصاد از برداشت غیرقانونی ۱۸۰۰ میلیارد تومانی سازمان امور مالیاتی با خبر بود.

به گزارش مشرق،  محمد حسینی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در صندوق توسعه ملی با اشاره به برداشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای تامین هزینه های جاری بودجه سال ۹۸ اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی بر اساس اختلاف نظری که در رابطه با اخذ مالیات ناشی از تسعیر نرخ ارز و فعالیت های اقتصادی صندوق توسعه ملی داشت بالغ بر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع این صندوق را بدون اجازه برداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: شرایط اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد حمایت مقابله با کرونا چرا دولت از دارایی ۱۸۰۰۰هزار میلیاردی‌اش استفاده نمی‌کند؟

عضو ناظر مجلس در  صندوق توسعه ملی با تاکید بر اینکه استفساریه مجلس و قانون صندوق توسعه ملی را از پرداخت مالیات معاف کرده است، بیان داشت: در این راستا قبل از عید نوروز نامه‌ای به رئیس مجلس نوشتم و رونوشتی از آن را به رئیس دیوان محاسبات ارسال کردم و در این رابطه لاریجانی نیز با عادل آذر صحبت کرده است.

وی اوامه داد: قرار شد دیوان محاسبات موضوع را پیگیری و مسئول آن در وزارت اقتصاد مشخص شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: روز گذشته (شنبه) دیوان محاسبات نیز از صندوق توسعه ملی مدارک لازم در این رابطه را درخواست کرده تا در اختیار دادستان دیوان محاسبات قرار دهد.

حسینی با بیان اینکه در این رابطه با دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز صحبت کرده‌ام، خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد گفت با مسئولان سازمان مالیاتی صحبت کرده‌ و آنها او را قانع کرده اند که این برداشت از صندوق توسعه ملی درست بوده است. به من گفت اگر مستنداتی در رابطه با مغایرت این موضوع دارم ارائه کنم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یاداور شد: دولت برای شب عید پول کم داشت و آن را از محل صندوق توسعه ملی تامین کرد حالا اگر مجلس و ما زرنگ باشیم نهایتاً بتوانیم این پول را که غیرقانونی بوده بازگردانیم. اما مشکل شب عید و پرداخت‌های پرسنلی که روی زمین مانده بود حل شد.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به صندوق توسعه ملی همانند حساب ذخیره ارزی است، اظهار داشت: در گذشته ۵۰ درصد حساب ذخیره ارزی سهم دولت و ۵۰ درصد سهم ملت بود اما بعداً ۹۰ درصد آن به دولت رسید و ۱۰ درصد سهم ملت شد. بعد از گذشت زمان ۱۰۰ درصد آن را دولت استفاده کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید صندوق توسعه ملی سازمان امور مالیاتی دیوان محاسبات وزارت اقتصاد صندوق توسعه ملی دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران پیش از‌ آغاز دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از جمله مصوبه‌ای برای خاورشهر، اصلاحات نرخ‌های سازمان آتش‌نشانی و همچنین حسابرسی‌ها در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه روز گذشته در شهرداری منطقه 17 از حضور یکی از اعضای شورای شهر تهران (شربیانی)، ممانعت به عمل آمده است این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: ممانعتی بابت حضور این عضو شورای شهر تهران انجام نشده و تنها شهردار منطقه حضور نداشته که پیگیری ما نشان از آن دارد که شهردار منطقه پیش از این مرخصی گرفته، اما برخی از معاونین وی در شهرداری منطقه حضور داشته‌اند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: قاعدتاً اعضای شورای شهر وقتی در شهرداری‌های مناطق حضور پیدا می‌کنند انتظار می‌رود که شهرداران نیز اینگونه بازدیدها را به ساکنان منطقه اعلام کنند تا مردم و شهروندان‌ آن منطقه حضور پیدا کنند تا موارد و احیانا مشکلات خود را مطرح کنند. انتظار ما این است که همکاری خوبی در این بخش از سوی شهرداران مناطق وجود داشته باشد.

چمران در ادامه متذکر شد: شورا به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری است و می‌تواند در همه موضوعات نظارت داشته باشد.

وی درباره پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران تصریح کرد: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم اما این مبلغ برای کمک هزینه مسکن بوده و مشخص نیست که این رقم به صورت وام بوده یا شکل دیگری است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که پرداخت چنین مبالغی نیاز به مجوز شورا دارد یا خیر افزود: این موارد در اختیار شهردار تهران است اما باید شورا نیز از آن اطلاع داشته باشد.

چمران همچنین در واکنش به صحبت‌های استاندار تهران در ارتباط با جابجایی آرادکوه به محل دیگری تصریح کرد: اینکه جابه جایی آرادکوه محل فعلی دفن زباله امکانپذیر نیست، اما می‌توان جای جدیدی را برای دفن زباله‌ها در نظر گرفت، چرا که جابجایی آرادکوه با توجه به شرایطی که دارد هزینه زیادی را در برخواهد داشت. اما همانطور که گفته شد می‌توان مکان جدیدی را برای دفن زباله احداث کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورا از محل دفن جدید زباله‌های پایتخت اطلاع دارد یا خیر گفت: هنوز اطلاعاتی در این خصوص به بنده نرسیده یا من اطلاع ندارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه ارزی در استان هرمزگان
  • وزیر نفت: در دولت سیزدهم ۶۰ درصد به تولید نفت افزوده شد
  • گواهینامه موتورسواری برای بانوان صادر می‌شود؟/ تجهیز البسه فراجا به دوربین به روایت وزیر کشور
  • طلب ۱۰۰ میلیارددلاری صندوق توسعه ملی از دولت‌ها
  • آخرین جزئیات گواهینامه موتورسیکلت بانوان از زبان وزیر کشور
  • گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان فعلا در دستورکار نیست
  • برداشت از فاز ۱۱ تا پایان دولت به ۳۰ میلیون متر مکعب می رسد
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است