Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت حسنی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرایی شدن این طرح که منطقه پشتکوه فلارد و سردشت اجرا می‌شود ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
وی، با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های این شهرستان آفت جوانه‌خوار بلوط آلوده شده است،گفت:با توجه به شرایط اقلیمی  حاکم بر منطقه و تخریب بی‌رویه جنگل‌ها، با برداشت چوب و زغال‌گیری این سطح در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی اظهار داشت: سال‌گذشته این طرح در ۲ هزار هکتار از عرصه جنگلی شهرستان در ۲ مرحله با بیش از ۳۸ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اجرا شد.

به گزارش ایرنا،حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مرتع است که از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.

بیش از نیمی از جنگل‌های بلوط استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان لردگان واقع شده است.

 شهرستان های لردگان و خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارند.

آفت جوانه خوار بلوط یکی از علل تخریب گونه‌های جنگلی بخصوص بلوط است که این آفت در مرحله لاروی از جوانه‌ها و برگ‌ها تغذیه کرده و در صورت طغیان درختان را عاری از برگ می‌کند.

فعالیت این آفت از اوایل فصل بهار با آغاز فصل جوانه‌زنی شروع و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها لردگان منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری جنگل‌ بلوط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لردگان منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری جنگل بلوط لردگان منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری جنگل بلوط هزار هکتار جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌‌عضور شورای شهر بندر ماهشهر بازداشت شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر از دستگیری یکی از اعضای شورای شهر این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مهدی محمدی اظهار داشت: پس از دریافت گزارش اولیه سربازان گمنام امام زمان(عج) مبنی بر اتهام تخلفات مالی یکی از اعضای شورای شهر، دستورات قضایی جهت پیگیری موضوع صادر شد که پس از رصد اطلاعاتی و جمع آوری ادله لازم، متهم بازداشت و روانه زندان شد.

وی با تاکید بر مبارزه قاطع با فساد اداری‌ گفت: این دادستانی در عمل به سیاست‌های قوه قضائیه در مبارزه با فساد اداری و مالی مصمم است.

محمدی افزود: هفته گذشته نیز یکی از کارکنان شهرداری بازداشت و قرار تامین متناسب برای وی صادر شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ‌‌عضور شورای شهر بندر ماهشهر بازداشت شد
  • دختر گمشده در جنگل دشت شاد کالپوش پیدا شد
  • دختر جوان گمشده در جنگل دشت شاد پیدا شد
  • مفقود شدن دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار