Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از ابتدای اسفند تا پانزدهم فروردین ۴۶ میلیون تن کالای اساسی در جاده‌های کشور بر اساس بارنامه‌های صادر شده جابه‌جا شده است، گفت: حدود ۳۰ میلیون سفر با کامیون در جاده‌های کشور بر اساس بارنامه‌های صادر شده از ابتدای اسفند تا پانزدهم فروردین صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به آمار کالا‌های حمل شده از ابتدای فروردین تا پانزدهم فروردین هم اشاره کرد و افزود: حدود ۷ میلیون تن کالا توسط کامیون‌ها حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶ درصدی داشته است.

دغاغله همچنین به تعداد سفر‌های کامیون‌های تردد شده در جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: ۳۹۷ هزار سفر توسط کامیون‌ها انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: رشد ۳۰درصدی جابه‌جایی کالا‌ از بنادر به وسیله ناوگان عمومی جاده‌ای 

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این که محصولات کشاورزی دامی و مواد غذایی با ۳۱ درصد و مواد شیمیایی نفتی با ۲۶ درصد بیشترین سهم جابه‌جایی کالا را از ابتدای فروردین تا پانزدهم فروردین به خود اختصاص داده است.

دغاغله یادآور شد: محصولات کشاورزی دامی و مواد غذایی حمل شده در ایام نوروز یک میلیون و ۸۲۵ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۳ درصدی داشته است.

او افزود: از بیست و پنجم اسفند تا پانزدهم فروردین میزان حمل کالا‌های اساسی از بنادر کشور ۸۰۸ هزار تن بوده که تعداد کامیون‌های جابه‌جا شده برای حمل کالا‌های اساسی از بنادر کشور طی بازه زمانی بیست و پنجم اسفند تا سیزدهم فروردین هم ۳۳ هزار سفر بوده است.

دغاغله تاکید کرد: بندر امام خمینی با ۵۳ درصد، کالا‌های اساسی بیشترین و بندر امیرآباد با ۱۶ درصد رتبه دوم را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ستاد تنظیم بازار در حوزه حمل کالا‌های اساسی و تنظیم بازار برگزار شد، گفت: از اسفند ستاد مدیریت حمل‌ونقل کالا تشکیل شده است و ما در ستاد مرکزی سازمان و در ادارات کل اقدامات لازم در این زمینه را انجام داده‌ایم.

دغاغله بیان کرد: همچنین ستاد مدیریت حمل‌ونقل کالا در استان تهران تشکیل شده است و ادارات کل راه و شهرسازی در این زمینه به صورت شبانه‌روزی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جابه جایی کالا حمل کالا جاده های کشور نوروز 99 تا پانزدهم فروردین جاده های کشور کالا های اساسی حمل ونقل کالا جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت

از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ اردیبهشت ماه بارندگی‌ها در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

به گزارش مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد